¤14¤

111 10 0
                                    

Malam itu,

Sepanjang berada di rumah, Jungkook dan Jihyun masing-masing tidak bertegur dan suasana rumah itu kekok sekali.

Jihyun yang menonton tv diruang tamu mencuri pandang kepada Jungkook yang baru sahaja pulang dan menaiki tangga.

Jihyun mengeluh.

"Lantak dia la dia dah makan ke belum." Jihyun teruskan menonton tv yang menyiarkan rancangan Runningman.

-----

Jihyun membuka pintu bilik dan menuju ke drawer untuk mengambil charger dan mengecas telefonnya.

Sambil charge, Jihyun saling membalas mesej bersama Mingyu.

Mingyu : Oppa ada something nak cakap.

Jihyun : Apa dia?

Mingyu : Tapi taknak by whatsapp, kita jumpa, boleh?

Jihyun : Esok?

Mingyu : Nae, dekat Restoran Han, pukul 10.

Pintu bilik air dibuka. Jihyun menanti kehadiran Jungkook.

Jungkook yang memandang Jihyun tu melarikan pandangannya.

"Kook-ah.."

Jungkook menoleh.

"Hmm? Waeyo?"

"Esok nak keluar boleh bawakkan tak?" soal Jihyun.

"Gi mana?"

"Jumpa Mingyu.."

"Penting ke?"

"Dont know..boleh tak?"

Jungkook menggangguk sahaja.

------

Keesokannya,

(pakaian Jihyun)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(pakaian Jihyun)

Jungkook menurunkan Jihyun di hadapan sebuah restoran di Bandar Han itu.

"Gomawo, kook."

Jihyun beredar.

"Eh kejap, dari semalam dia panggil aku Kook en?" Jungkook excited seorang diri di dalam kereta.

-----------

Jihyun mencari susuk tubuh Mingyu yang sepatutnya berada disitu. Kemudian Jihyun menghampirinya tapi wajahnya seakan tidak ceria.

"Jihyun, oppa nak cakap something."

"Apa dia?"

"Oppa sebenarnya...nak kita break."

Jihyun tergelak.

"Oppa merapu apa ni?" soal Jihyun namun riak wajah Mingyu seperti biasa.

"Ye, oppa tak merapu. Oppa nak break. Oppa taknak teruskan kacau isteri orang." Terang Mingyu.

"O-oppa..k-kan Jihyun d-dah cakap..n-nanti kitorang cerai jugak." Terang Jihyun.

Air matanya bertakung.

"Sampai bila Jihyun? Dah nak masuk 2 bulan dah."

"Sikit lagi, oppa.." Rayu Jihyun dan cuba menggapai tangan Mingyu namun Mingyu menarik tangannya.

"Sudahla, lagipun oppa yakin Jihyun akan bahagia dengan Jungkook. Dia mampu. Kalau tunggu oppa, lama lagi. Entah-entah tak mampu pun nak jaga Jihyun macam mana dia jaga."

"Oppa..." Air mata Jihyun mengalir.

Mingyu berdiri.

"Sampai sini je hubungan kita. Jangan contact saya lagi. Berbahagialah dengan Jungkook."

Jihyun terkelu disitu.

Air matanya mengalir laju, esakannya cuba dikawal kerana dia berada di tempat awam.

Mingyu memandang Jihyun yang menangis dihadapannya.

"Aku rasa bukan tu je aku nak dengar."

Mingyu menoleh memandang ke arah tuan suara.

Jihyun mendongak memandang Jungkook yang bersandar pada dinding berhampiran mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyun mendongak memandang Jungkook yang bersandar pada dinding berhampiran mereka.

"Er-er..dah ak-aku dah cakap dah." Nafi Mingyu.

Jungkook menghampiri Jihyun lalu kepala gadis itu diusap.

Jihyun menangis sahaja.

"Kau dah terus terang apa lau buat belakang dia?" soal Jungkook sinis kepada Mingyu.

Jihyun memandang Jungkook dan Mingyu silih berganti. Tidak memahami situasi yang terjadi.

"Baik kau cakap sebelum aku—" Jungkook berura untuk melayangkan penumbuknya pada wajah Mingyu namun Mingyu dengan cepat berkata kata.

"Jihyun, aku ada perempuan lain. Nama dia Soobin. Aku dengan dia dah lama. Sejak kita balik dari study oversea."

Jihyun terkelu.

"T-tapi oppa cakap, oppa tunggu Jihyun?"

"Memang, tapi aku tak boleh terima kau dah ada orang lain. Aku fikir, kalau kau dengan lelaki lain kenapa aku tak dengan perempuan lain?" balas Mingyu sambil matanya memandang Jungkook dengan gelisah.

Jihyun menggenggam tangannya.

PAK!

Tangan Jihyun singgah di wajah Mingyu.

"Kau tau aku terpaksa kahwin dengan dia kan?! Kau setuju untuk tak putuskan hubungan kita even aku dah kahwin! Kau kata kau tunggu!"

"Ye, aku tunggu lah ni!"

"Kau tunggu apa?! Kalau kau tunggu, kau takde perempuan lain! We're over then! Aku benci penipu!"

Jihyun beredar.

"Good bro. Learn from mistake." Jungkook menepuk bahu Mingyu dan beredar.

-------

Jungkook yang memandu pulang itu turut kesian melihat Jihyun yang menangis tak henti. Jungkook teragak-agak mengusap rambut Jihyun walaupum sedang memandu.

Gadis itu tersedu-sedan.

"Kook.." Jihyun menahan tangisnya dan mendongak.

Jungkook menoleh memandang Jihyun.

'Ya tuhan bini aku muka rabak teruk! Merah namati. Mingyu kau sabar jap.' Desis hati Jungkook

"Thanks, sebab tunjuk kat aku semua benda ni." ucapnya sambil tersenyum.

"Awak nangisla dulu, saya faham awak sedih. Putus cinta memang menyakitkan. Tambah-tambah bila dia rosakkan kepercayaan kita dan curang." kata Jungkook.

"Kenapa waktu kau dengan aku dulu, kau tak curang pun?" soal Jihyun tiba-tiba.

Jungkook mengeluh.

"Tapi saya rosakkan kepercayaan awak dulu." ujar Jungkook.

Mereka berdua terdiam.

-------


[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now