¤20¤

111 11 0
                                    

Keesokannya,

Author's POV

Jungkook dan Jihyun memasuki cafe milik Jungkook itu serentak.

Jungkook memanggil senua staffnya untuk berkumpul sebelum cafe mereka dibuka.

"Harini siapa off?" soal Jungkook.

"Ryeowon." ujar Hyunjin.

"Omma dia koma kan? Semua ada la kiranya ni?" soal Jungkook.

Mereka menggangguk.

"First thing, saya nak mintak maaf sebab waktu makan malam semalam saya terpaksa pulang awal, ada hal yang tak dapat dielakkan berlaku." terang Jungkook.

Mereka menggangguk lagi.

"And, saya kecewa dengan salah seorang dengan kamu. Saya rasa tindakan kamu dah melampau, dan saya serta isteri saya telah berbincang untuk berhentikan awak." ujar Jungkook tanpa memandang sesiapa antara mereka.

"Er, siapa boss?" soal Wonwoo.

"Siapa yang buat tu, dia sendiri tau dia siapa. Jumpa saya dengan wife saya dekat office saya. Yang lain boleh mula kerja." Arah Jungkook.

--------

"Ye Puan Jeon saya mintak maaf."

"Saya boleh maafkan awak, tapi tolongla jawab. Kenapa awak sanggup buat boss awak macamtu?" soal Jihyun dengan nada kecewa.

Seingatnya. inilah gadis di kaunter tempoh hari.

"Saya terlalu sukakan Encik Jeon, saya. bertindak gila. Saya mintak maaf, Puan Jeon." Heera menundukkan wajahnya.

Jihyun dan Jungkook terdiam.

Jungkook memandang Jihyun ternyata gadis itu menunjukkan riak sedih dan marah yang jelas.

Jungkook menarik lembut bahu Jihyun ke tepi agar duduk dan Jungkook berhadapan dengan Heera.

"Saya terpaksa berhentikan awak, Heera."ujar Jungkook tegas.

"Encik Jeon, tolong jangan encik! Keluarga saya susah, ini je tempat yang saya boleh dapat kerja, encik!" Rayu Heera.

"Maaf, Heera. Kalau awak tak bertindak macamtu, saya akan kekalkan kerjaya awak kat sini. Tapi apa awak buat tu melampau." ujar Jungkook sambil berpeluk tubuh.

"Encik, tolong encik bagi saya satu lagi peluang encik, Saya merayu kat encik. Saya mintak maaf sangat-sangat dekat encik dengan isteri encik!" Heera melutut sambil menangis.

"Saya—"

"Oppa." Panggil Jihyun membuatkan Jungkook menoleh ke arahnya.

"Nae?" Jungkook menghampiri Jihyun.

"Oppa betul-betul nak buang dia ke?" bisik Jihyun.

Jungkook mengangguk.

Jihyun terdiam sekejap kemudian mengangguk.

Jungkook menuju ke arah meja officenya dah mengambil sepucuk sampul lalu dihulurkan kepada Heera.

"Saya bayar gaji terakhir awak untuk 2 bulan seterusnya. Itu je belas kasihan yang saya mampu bagi dekat awak. Awak dah hancurkan kepercayaan saya pada pekerja saya, ikutkan saya marah sangat. Jadi, keluar sekarang."

Heera mengambil sampul itu.

"Gomawo, Encik Jeon." Heera memusingkan tubuhnya dan beredar.

Setelah itu, Jihyun menghampiri Jungkook lalu dipeluk tubuh suaminya itu dari belakang.

"Hey hot guy." Jihyun menyandarkan tuhuhnya pada belakang Jungkook. Bau maskulin lelaki itu ternyata membuatkan Jihyun tak keruan.

"Chagi nak buat apa sekejap lagi?" soal Jungkook lalu memusingkan tubuhnya merangkul pinggang Jihyun.

"Balik." balas Jihyun.

"Dont wanna stay here for awhile?" soal Jungkook sambil mengangkat keningnya sebelah.

"Boleh juga. Hot guy, can you get me some latte?" Jihyun mencium pipi Jungkook dan beredar ke meja makan pelanggan.

Jungkook tersenyum bersama hati yang berbunga bunga.

------

------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jihyun terlihat Jungkook yang sedang berbual dengan staff-staffnya.

Kring!

Jihyun menoleh ke arah pintu masuk. Kelihatan 6 orang namja yang bergaya memasuki cafe tersebut.

Mereka terlihat Jihyun di tempat duduk.

"Eh, Jihyun! Weh jom pergi ngan dia." Mereka semua menghampiri Jihyun.

"Waah! Bangtan-sunbaenim!" Jihyun menunduk hormat ke arah mereka yang merupakan rakan-rakan Jungkook sejak sekolah menengah.

"Boleh kitorang duduk sini sekali?" soal Hoseok bersama senyuman manisnya.

"Duduklah,." Balas Jihyun bersama senyuman.

"Aigooo." Jungkook menghampiri meja tersebut.

"Uri kookie dah besar dah." Tegur mereka sambil ketawa.

"Korang nak order apa? Kook belanja." ujar Jungkook bersama senyumann poyo.

Biasalah bila dengan kawan.

------

Setelah mereka semua bertukar nombor phone, masing-masing bersurai. Begitu juga Jihyun dan Jungkook yang sudah selesai kerja.

"Wah rindunya kat diorang." Jihyun teruja sambil memeluk lengan Jungkook.

"Diorang duduk sekali, kalau nak lawat diorang nanti kita pergi sama-sama." ujar Jungkook.

"Woa, diorang duduk sekali? Kat mana?" soal Jihyun.

"Dekat Ppaldogangsan Hillview tu."

"Ooh rumah besar laa." balas Jihyun

"Sebab diorang kan ramai." Jungkook mencubit pipi Jihyun.

"Dahtu kita ni, rumah besar tapi berdua?" soal Jihyun.

"Sebab nanti anak ramai." Jungkook dengan cepat beredar memasuki seat pemandu membuatkan Jihyun mengetap bibirnya sambil tersenyum.

---------



[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now