Setelah selesai kerjanya, Jungkook mengemas barang-barangnya dan menuju ke kaunter.
"Heera, nanti kunci kedai eh. Esok datang awal bukak kedai." Pesan Jungkook lalu menghulurkan kunci kedai kepada Heera.
"Bos taknak makan dulu?" soal Heera bersama lirikan manja. Kunci pada tangan Jungkook itu diambil dan secara sengaja dia mengusap tangan Jungkook.
Jungkook menarik tangannya.
"Takpe, saya makan kat rumah je." Jungkook beredar dan menuju ke keretanya.
Apa benda yang dah rasuk Heera tu.
-----
"Weh, Heera kau dah kenapa?" soal Wonwoo yang melihat situasi tadi.
"Takde apa pun, saja ajak bos beramah mesra." balas Heera sambil tersenyum manis.
"Dahtu yang kau pegang tangan dia tu untuk apa?" soal Wonwoo lagi.
"Jangan sibukla."
"Better jangan la kacau boss. Aku rasa dia dah ada yeochin tau." balas Wonwoo.
"Nope, takde sapa boleh rampas Jungkook aku." Heera tersenyum sinis dan beredar ke bahagian dapur.
Wonwoo mengeluh dan menggeleng kepalanya.
--------
Jungkook memandu pulang setelah menyinggah di 7eleven untuk membeli roti untuk sarapan esok.Tiba tiba telefonnya berbunyi. Jungkook melihat nama pemanggil.
"Jihyun?"
Jungkook mengangkat panggilan tersebut setelah memberhentikan keretanya di bahu jalan.
"Jungkook, kau kat mana?" soal Jihyun.
"Otw balik. awak kenapa?"
"Kereta aku rosak do. Boleh ambik aku tak? Member aku outstation. Mingyu aku tak try call lagi."
'So kiranya dia call aku dulu Mingyu?' Desis Jungkook sambil tersenyum.
"Kau boleh ambik aku tak? Kalau tak boleh aku call Mingyu la."
"Eh eh ani ani. Saya ambik. Awak hantar location."
"Okay."
Jihyun mematikan panggilan.
Jungkook tersenyum kemudian melihat location Jihyun dan memandu untuk mengambil Jihyun.
-------
Jihyun membuka pintu kereta Jungkook dan memasuki kereta.
"Fuh, dah nak hujan do tadi. Asal la kau lambat." Jihyun memukul lengan Jungkook.
"Tadi jem la kat depan tu.." balas Jungkook.
"Baik aku call Mingyu je tadi." ujar Jihyun.
Jungkook terdiam.
"Awak ni, tak habis-habis Mingyu." Jungkook mengeluh.
"Sukahatila, dia namchin aku!" Bentak Jihyun.
Jungkook terdiam lagi.
-----
"Weh, tau tak..""Taknak tahu." balas Jihyun selamba.
"Ala nak cerita jugak." ujar Jungkook.
Jihyun mengeluh.
"Saya ada staff perempuan, nama dia Heera tau. Saya taktau apa masalah dia, tadi saya hulur kunci, tiba-tiba dia dia pegang tangan saya. Lain macam je muka dia, seram saya." Cerita Jungkook.
Jihyun's POV
Aku dengar jugak apa yang si Jungkook ni bebelkan walaupun aku malas nak layan.
"Saya ada staff perempuan, nama dia Heera tau."
Dahtu ingat aku peduli ke perempuan ke lelaki?
"Saya taktau apa masalah dia, tadi saya hulur kunci, tiba-tiba dia pegang tangan saya. Lain macam je muka dia, seram saya."
'Bitch whaat?' Desis hati aku.
Ok tak, perempuan tu kenapa? Gatal betul. Mentang-mentang laki aku hensem. Biadap betul main sentuh-sentuh.
Wait laki aku?
Eh betul la.
"Perempuan gedik ler tu. Kau suka la ennn." Aku memandangnya.
"Manadaaaa..saya dah kahwin kutt."
Jungkook ketawa.
'Handsome do..' Desis hati aku dan kemudian melarikan pandangan ke hadapan."Semua staff kau tau ke kau dah kahwin?" soal aku.
"Belum."
"Dahtu, mana tak perempuan menggatal dengan kau." Aku menggulingkan biji mataku.
"Saya takut awak tak kasi saya bagitau.."
"Untuk keselamatan kau jugak. Lainlah kalau diorang dah tau kau dah kahwin tapi still menggatal, tu problem la."
"Kira Mingyu tu problem la?"
"Kau ni dweji la. Kau yang rampas aku dari dia." Aku terus terdiam.
Benci betul cakap ngan mamat ni.
------
YOU ARE READING
[Completed] Please Love Me Again | JJK
RomanceOne day, second chance gonna be okay, you will fall in love eventually again. And everything gonna be just fine. Completed√