11. Playeri

1.4K 82 69
                                    

Jooa

Katsoin isää. Katsoin Lisaa. Katsahdin uudestaan blondia naista isän kainalossa. Jälleen isää joka hymyili viiksiensä alta. Pudistin päätäni. Ja kännyin rappusiin. Nopeasti kapusin portaan ylös ja huoneeseeni. Suljin oven perässäni ja laitoin valot päälle. Oli jo vaihtanut huonetta. Rosalla oli vanha huoneeni.
Inhotti. Että hän väin tuli ja muutti huoneeseeni. Tämä blondi tuli ja raivadi tavaransa omieni tilalle. Ja muutin vierashuoneeseen joka oli pienempi kun uskottekaan.

Varastona käytetty. Pölyä joka paikassa. Yksi ikkuna, joka ei aukea. Lattialla et voi kävellä ilman sukkiam siitä tulee tikkuja. Vaikka kin ne tulevat myös läpi niistä.
Huoneen korkein kohta oli keskellä. Katto madaltui reunoille. Olisi Rosa voinut tämän huoneen kyllä ihan itse ottaa. Hän oli kalkki naamainen ämmä. Kaikista pahinta olisi jos tämä seurustelisi jonkun tosi mukavan ihmisen kanssa.

Painoin käteni koulupöytäni pintaa vasten. Katsoin likaisesta ikkunasta etupihalle. Pöytä oli ikkunan edessä. Vanha äitin hankkima ja rakastama räsymatto suojasi jalkojani niiltä tihulaisen tikuilta. Ja pari julistetta ja taulua koristi raihnaisia, maalista jo rapistuneita seiniä. Sänky oli reunassa. Vei puolet tilasta. Sillä olihan se parisänky. Sekin vanha. Uusi ostettiin vasta kun näytti polttopuilta. Aika palasiksi pitäisi hankkia.

Aukaisin radion. Joka seisoskeli pöydän reunassa. Radio oli semmoista 80-luvun mallia. Joskus varastettu vaarilta. Äidin puolelta.
Kuoli puolivuotta myöhemmin kuin äiti. Ajoi humalassa kolarin. Oma syyhän se oli. Mitäs sille voi, että päihteitä ottaneena on pakko päästä rattiin. Vaatilla oli kyllä alkoholi ongelma, mutta oli aina ollut selvin päin kun minä olin hänen luonaan.

Äitin äiti, mummim on vielä hengissä. Emme ole hirveästi nähneet enää äidin kuoleman jälkeen, kun isä ja mummi eivät ole väleissä. Vanhoja riitoja.
Isän puolelta. Pappa eikä mummu, käy hirveästi, he asuvat pohjois suomessa. Me lännessä, keski suomessa. Jouluisin ja kesäisin.

Täksi jouluksi ei luultavasti tule. Lähtevät kuulemma kanarialle. Sayonara vaa heillekkin sinne lämpimään, minun jäädessä tänne kylmään. Vittu, vihasin talvea.

Pääni vääntyi kun demonilla kun kuulin tutun äänen kantautuvan käytävältä. Kulmani kurtistuivat.
Ei halvetti. Matias. Mielessäni kilahtaa. Kompuroin ovelle ja kyykistyn oven eteen. Suljen toisen silmäni ja lähestyn avaimen reikää. Katson tarkkaa käytävän päähän. Vihreällä matolla seisoo vaalea tukkainen Matias kieli pitkällä Rosan kurkussa.

Yök, hetero rakkautta. Nyrpistin nenääni ja nousin lattialta. Ihme etten ollut nähnyt Matiasta täälä aikaisemmin...ei vittu. Ei saatana. Yhtäkkiä mieleeni tulvi instagramista näkemäni kuva. Ja kuva teksti joka kuvassa oli.
Matias. Seurusteli. Annikan kanssa.

Hän vittu seurusteli Annikan kanssa. Helvetti Annikan. Yhen hienoimmista naisista kenet tiedän. Vittu kuinka mä kaipasinkaan meijän pervoja keskusteluita. Poikien tiirailu ikkunoista ja kaikki meijän hauskat hetket.

Ei helvetti ja tuo paska perse menee ja rikkoo sen musta hiuksisen tytön sydämmen. Huokaisin. Annika oli kuumenpi ku Rosa. Mitä Matias näki tuossa blondissa.

Kohta kuulin kuinka joku toinenkin tuttu ääninen kipusi narisevat portaat ylös. Kuuntelin hetken. Kyykistyin jälleen mielenkiinnon vallassa tiirailemaan avaimen kolosta.
Jesse...mitä helvettiä Jesse teki täälä.

Matias oli jo ennen Jessen tuloa irrottautunut Rosasta. Matias srisoi Rosan vieressä ja selitti jotain. Tämä heivaa repun selästään ja ojetaa Tisalle kirjan. Pälättää lisää ja poistuu paikalta kättä nostamalla.
Silmäni mullistuvat kun Jesse pussa Rosaa poskelke ja sitten huulille.

Helvetin Matias pettää kaikki ja sekottaa kaikkien mielen.
Annikan, Jessen ja minun.
Minun sillä tavalla että "antaa" minun nähdä sellaista ja siutelee minua.
Helvetti se on suudellu muaki!!
Vitun playeri.

**

Silmäni vain valuivat kiinni. Ne eivät vain pyseneet aunki. Jällen kun olin ne väkisin avannut, sulkeutuivat ne hetken kuluttua uudestaan. Olin yrittänyt pirtää aikani kuluksi, mutta Feles tuli häiritsemään minua.
Ja olon sitten nukahtanut jotenkin siihen paperin päälle niin että olin saanut lyijultä turpaan. Oli harmaan kiiltävä naama joka paistoi kuuhun asti.

Kuulin puoli unessani kun huoneeni ovi avautui. Paukahtelevat askeleet ja toistuva niiskutus kertoi sen olevan isä. Hän huokaisi istuessaan pöytäni päälle. En aukaissut silmiäni.
"Voi poika", hän sanoo ja naurahtaa.
"Et pitsannut naamaasikaan", hän sanoo hiljaa ja hipaisee paksulla karhealla sormellaan poskeani.
En muistanutkaan että nenästäni tuli verta.

"Tiedäthän että olet vaikein lapsi mitä minulla on ollut."
Mitä niitä on ollu, kaksi. Minä ja Iida.
"Mutta silti rakas, äitisi olisi ylpeä sinusta", hän silittää päätäni.
"Toisinkun minä, olen huono isä", hän huokaisee ja ristii kätensä katsoen seinillä olevia tauluja.
Mieleni tekisi halata isää, mutta minä nukun.

"Tiedän ettet tykkää Lisasta, etkä haluaisi meidän menevän naimisiin", hän sanoo hiljaa ja korjaa hiuksiani korvani taakse, että kasvoni eivät peittyisi. Kuitenkin hiukset luiskahtavat uudestaan suljetuille silmilleni.
"Mutta toivon, että tulisitte toimeen, minun takiani", ja nyt en enää haluaisi halata häntä.
"Haluaisin että tulet bestmanikseni?", hän sanataa ja huokaa.
"Äitisikin haluaisi että jatkamme elämäämme", hän nousee seisomaan ja vielä suukottaa otsaani ennen kuin lähtee. Hän pusähtyy vielä ennen kun menee oveni luokse.
"Enkä mä tiedä miten sun mies rintamalla menee, mutta tuoppa sitten joskus joku pojan kloppi näytille", sydäntäni lämmitti nuo sanat. Sanat jotka kuulin isän suusta, ja kuinka myönteinen hän oli homouttani kohtaan.

Nykyään kyllä homous on normaalimpaa kuin ennen mutta kyllä vieläkin löytyy niitä vanhan aikaisia helvetillisiä ihmisiä jotka ei anna lastensa olla omia itsejään.

Helvettiin voisi ne vanhemmat työntää. Mihin semmoisia -hetero on ainut seksuaalinensuuntaus mihin meidän lapset on oikeutettuja kuulumaan - vanhempia tarvitaan.
Miten on niin helvetin vaikiaa antaa lapsensa olla niinku hän halujaa.

Ajattele omia ensin omakohtasesti miltä tuntuisi kuulua seksuaalivähemmistöön ja sitten kiellä sun lasta olemasta sellainen mitä on. Tai jos meet perseeseen etkä sano sun lapselle mitään jos oot toista mieltä minun kanssa.

Oon aatellu alottaa suunnitteen uuven tarinan sillä olisi mukava kirjottaa toistakin tarinaa joka olisi erillainen ku tämäm nii saa vähä vaihtelua.

Kuitenki se tarkottaa etten päivittele tätä niin aktiivisesti ku nykyään, vaikkaki mun lupaukset torstaista ja sunnuntaista on heivattu jo toskakoriin. Ja tätäkin epäaktiivisemmin tuun julkaseen nyt ehkä seuraavat viikot, kun yritän totutella itseäni uuteen lukkariin.

Lukujätjestykseni on perseestä.

Kiitos kun luit♡+edelleen odottelisin niitä kysymyksiä♡♡♡ jos vain voisitte♡♡

Ikuiset ArvetWhere stories live. Discover now