Jooa
Kellon lyödessä yhdeksää, kolistelin omassa eteisessäni. Kuitenkin kenkiä puin hyvin nopeaa sen jälkeen sillä isä huutojen saattelemana passitti minut takaisin koti ovelle ja käski kouluun.
Helvetti. Darrassa kouluun. Sitten minä kilttinä poikana lähdin sinne kouluun, ajattelin vielä olla siellä koko päivän. Wow.Toivoin ihan helvetin paljon sitä, että Jesse olisi päättänyt jäädä kotiin. En halunnut nähdä tätä, koskea tätä, enkä varsinkaan maistaa tätä. Hän oli todella vihainen minulle nähdessään jalkani ja ymmärtäessään, että olin valehdellut tälle. Eihän se hirveän iso asia ollut, että sanoin kaatuneeni metsässä ja lyöneeni jalkani johonkin. Ilmeisesti hän ei kauheasti tykännyt valehtelusta. Ei minulla ollut sille mitään muutakaan selitystä. mietteissäni tajusin yhden toisen seikan, en uskonut että tällä olisi tunteita minua kohtaan, sillä tämä vaikutti olevan niin rakastunut Rosaan. Mutten myöskään hyväksynyt sitä, että hän sotki minun tunteitani vaan saadakseen omia epäilyksiään selville.
"Moi Arttu", sanon hymyillen. hän hymyilee myös muttei kovinkaan iloisesti.
"Ootko kuullu mitään Santusta?", hänen ilmeenä oli huolestunut. pudistan päätäni. Hän katsoo jalkojaan ja vuorostaan taas minua. "Mä en tiiä mut mä saatoin nähä sen eilen ikkunasta", hän sanoo hölmistyyneenä ja pyörittelee päätään. tämän paksut hiukset heiluivat sen tahdissa. Kulmia kurtistaen katsoin ovelle josta Jesse tuli ystäviensä ja tyttöystäviensä kanssa. "Sori, mun on pakko mennä jutellaan myöhemmin", sanon ja pussaan Arttua poskelle. Hän jää pyörittelemään päätään nauraen. En tiedä näytinkö tyhmältä vai tosi tyhmältä lähtiessäni näiden edestä kohti vessoja. Kolmikko ketä tällä hetkellä vihasin, oli tunteilla leikkivä Jesse, muuten vain kusipää Matias ja muuten vain kusipää Rosa, sekä muita tämän ystäviä jotka olivat jutelleet minulle niinkin paljon että suunnilleen sivu numeroa olivat kysyneet matikan tunnilla. Eli parhaita kavereita ollaan.
Vastaan minua käveli blondi tyttö, Katri nimeltään. Minut hän pysäytti ja hyvin sulavan pois lähtöni näin pilasi. "Ootko nähnyt Arttua?", hän kysyy ja osoitan selkäni taakse peukalollani. Katsahdan kun tyttö lähtee vauhdilla siihen suuntaan ja katson Jesseä vahingossa silmiin. Sisälläni, saatoin vain tuntea sydämeni osuvan rintaani. Lähdin rivakkaan kävelemää eteen päin, jos nyt vain ehtisin vessoille asti. Ja kyllä, kohta sujahdin yhteisiin vessoihin piiloon. On tämä vessa niin luova piilo paikka. Istahdin pöydälle jossa hanat olivat.
vessan ovi aukeaa kovaa vauhtia. Arttu astelee sisään rivakkaa tahtia erittäin hätääntyneen näköisenä. "Hei, mitä on sattunu?",kysyn huolestuneena ystävältäni, joka aukoo suutaan.
"Se-se Katri, se kerto, että", hän aloittaa, mutta purskahtaa itkuun. Halaan tätä lyhyempänä henkilönä kainaloiden alta. Hyssyttelen ja muutenkin yritän rauhoitella tätä hysteeristä poikaa.
"Katri on raskaana", hän sanoo ja hajoaa jälleen. Nyt minäkin olen kauhuissani. "Helvetti, kun on melkeen edellisestä ongelmasta päästy, niin tulee jo toinen", Arttu parahtaa ja pyyhkii silmiään minun päästäessä irti. "Mä just kerroin, niille et mä pidän pojista, ja nyt mun pitää kertoo et, hei musta tulee isä, miten helvetissä ne voi sulattaa tommosen asian, mä en oo vielä ees seittämäätoista", hän huudahtaa. Katson tätä sanarttomana.
"Kyllä sä selviit, ja mä oon sun tukena", sanahdan ja hymyilen. Arttu nyökkäsi. "Mun pitää lähtä tunnille", hän kertoo ja lähtee vesasta. Nyt musta ei tunnu enää siltä että mä haluun jäädä kouluun. Jos näitä uutisia alkaa tippumaan mun niskaan tätä vauhtia niin, kyllä se on sitten tervemenoa.
Vessan ovi aukeaa taas. Vittuvittuvittuvittu.
"Jesse kato moi, miten menee paska kasa?", kysyn vihaisena, mutta ystävällisesti. Hän katsoo minua hetken yrittäen keksiä sanottavaa. "Miltä vittu tuntuu, oliko mukava suudella mua, ihan sen takia että saisit tietää minuki synkät vitun salaisuudet, helvetti ajattelitko sä hetkeekään mitä mä tunnen? No vittu et! Sä helvetti vaan sotkit mun tunteen, kerranki ku mä luulin että joku suutelee mua tunteidensa takia, ja että joku oikeesti välittäis ja pitäis musta , nii seki selviääki sitte vaa harhautukseksi!", sanon vihaisena.
"Sä pidät musta?", hän katsoo minua kysyvänä. "NO JOO", sanon ja sitten tajuan mitä tämä kysyi. "Eku siis mitäh?", sanahdan ja lähden vaan awkwarsisti.
*****
Olin lintsannut pari tuntia mistä isä ei kuulemma pitänyt, mutta leppyi, kun kerroin Artun tilanteesta. Jos ei puhuta musta tai mistään mikä liittyy, mihinkään. Ollaan kaikki vain hiljaa. Lähdin keittiöön, sillä halusin kahvia. Toivoin sen olevan yhä lämmintä. Kaadoin kupin kuumaa kuppiini ja ryhdyin litkimään sitä kissa seuranani. "Tiedätkö kissa mitä, joskus mäki haluisin elää samallaista elämää ku sinä. Tuommosta huoletonta ja levollista elämää", kerron kissalleni. tämä katsoo minua 'painu vituun' ilmeellä. "Vittu kun tän elämän pitää olla näin hiton vaikeeta, mäki voisin vaa maata päivät pikät valmiiksi jo isoa mahaai niinku sulla", kerron tälle vielä. Isä astelee keittiöön naurahtaen. "Pitäisköhän sun poika liittyä sinne Tinteriin nii saisit kavereita", hän toteaa. Revin sisäisesti tukkaa päästäni.
"Faija, mulla onkavereita, ja Tinderistä niitä ei ainakaan saa", tuhahdan. Hän naurahtaa ja on lähdösä keittiöstä. Kuitenkin kääntyy vielä puoleeni. "Ja muuten, sinä et oo lihava, muistutat enemmän kukkakeppiä tai lautaa", hän sanoo ja lähtee takaisin olohuoneeseen.
Kuulen kuinka Rosa kiljuu yläkerrassa. Kohta hän kolistelee alas portaita.
"Äitiäitiäiti!", hän huutaa. Tämä tulee nopeaa tyttärensä luo.
"Äiti, minä ja Jesse mennään naimisiin, Jesse kosi mua äsken."
Ja näin loppuu 19. osa. Sain muuten läppärin viikko sitten joten kirjoittelen pikkusen nopeampaa jos jaksan. Rip rippirahat. Kertokaapa komenteissa ihan vaan miten teillä menee ja ihan näin huviksi että mitkä on teiän lempi kouluaineita.
Kiitos kun luit, anteeks ku oli vähä lyhyempi. Pysykää terveinä:)
YOU ARE READING
Ikuiset Arvet
RomanceJooan elämä on menny päin persettä äitinsä kuoleman jälkeen. Isä on masentunut, koulu menee päin helvettiä ja muutenki tunteiden kanssa on ongelmia. Varsinkin uuden pojan pippaloiden jälkeen. Oon huono kirjottaa näitä story description hommeleita j...