Esen
JooaSamainen valkea talo seisoi edessäni. Bilevalot välkkyivät suuristä olohuoneen ikkunoista. Seisoin ulko puolella vittuuntuneena ovea tuijottaen, seisoin vesilammaikossa. Mahtavaa.
Odotin Arttua. Halusin hänet henkiseksi tuekseni. Tarvitsin jonkun saattaamaan minut viimeiselle matkalleni. Ja muutenkin Arttu että myös minä tarvitsimme irtiottoa perseelleen lentämisestä. Helvetti, ku kun ailkoi jo persettä särkemään ku sitä vain ajatteli."Moi", kuulen hengästyneen Artun sanahtavan hölkätessään viereeni.
"Moi", vastaan ja hymyilen pienesti."Ensimmäinen asia mitä tehään, on että haetaan juomista, ja sitten ryvemme itse säälissä", kerron tekemäni suunnitelman Artulle ja hän nyökyttelee myönteisesti. Jäämme hetkeksi vielä seisomaan ulos. "Pitäskö?", katson Arttuun joka nyökkää päätään ovea kohden. Nyökkään nauraen.
Joka askeleella minkä otimme ovea kohden, alkoi musiikki kuulua kovempaa ja selvemmin. Ja joka kerta tämä alkoi tuntua huonolta idealta. Laitoin käteni rivalle, painoin sitä alas ja menin sisään. Arttu tuli perässäni. Kaarsin suoraan keittiöön missä oli pulloja viiniä ja boolia...jossa oli viiniä. Ei nyt helvetti, voisin juoda vaikka kusta ennemmin kuin kun tuollaista roskaa. Roskaa mistä ihmiset saattoivat maksaa ihan yli hintoja. Missä on viinat ja tequilat? Tai helvetti vaikka Jack Sparrowin rommit? Tai rikkaiden miesten viskit kristalli laseissa. Ainakin oli kaljaa. Vittu. Käänsin katseeni Arttuun, joka kaatoi boolia punaisen muovimukiin. Itse otin kolme kaljapulloa pöydältä ja nappasin muovisen tikun pöydältä.
Lähdimme kiipeämään portaita yläkertaan ja sujahdimme kylppäriin. Laitoin oven lukkoon ja nojauduin ovea vasten. Hinauduin alas lattialle ja työnsin pillin kaljapullooni. Kaljaa pillillä, suoraan pullosta. "Noni Arttu, kerro sun elämän paskas, voijaan vetästä ne sit siitä pöntöstä mihin nojaat", sanon pojalle joka istuu pönttöön nojaten.
"No siis tää helvetti alko siitä ku mä kuulin että Noel menee naimisiin, ja no ennen sitä Santtu katos ja tulin kaapista, sitte Katri kerto että se on raskaana", hän huokaisee ja hymyilee.
"Sun vuoro", Arttu sanoo ja juo kipostaan. "Mistähän mä alottaisin..", Lauseeni jää kesken kun oveen koputetaan. " Päästä sisään!", joku poika huutaa oven toisella puolella. Aukaisen oven ja siirryn hiukan että poika pääsee sisälle. "Mikä helvetin Marttakerho täällä on!?", hän ärähtää.
"No helvetti, voit painua vittuun ennen ku etes tuut sisälle"; Arttu ärähtää takaisin. "Vittu me yritetään sääliä ihtiämme täälä nii voit joko liittyä seuraan tai pinua sinne vitun kuuseen mistä oot luultavasti tullutki", Arttu jatkaa. Poika miettii hetken. "Okei alotetaan alusta, oon Esen, oon puoleksi kanadalainen ja puoliksi suomalainen, te?", hän kertoo. "Arttu, kokonaan suomalainen", Hän ojentaa kätensä tälle pojalle joka hymyilee raudat näkyen. "Jooa, puoliksi säälittävä hintti ja puoleksi alkoholisi", esittelen puolestani itseni. Hän nyökyttelee. "Nonii Jooa jatka", Arttu sanoo kärsimättömänä.
"Mä oon ollu alintajuntaisesti koko ajan ihastunu Jesseen, en oo vaa aikasemmin tajunnu sitä, en ennen ku Jesse suuttu siitä kun en ollu kertonu sille mun jalasta, ja varsin hyvin sillon kn se kosi Rosaa", kerron ja molemmat pojista näytti yllätyneiltä. "Jesse suuteli mua kahdesti, ekalla kerralla luultavasti huvin vuoksi ja toisella harhauttaakseen", jatkan, tunsin vihaa sisälläni. Esen katsoo minua varovasti. Nostan kulmiani. "Jesse on mun serkku", lähes purskautin kaljat ulos. Nousin ylös ja lähdin ulos vessasta niin nopeaa kun pystyin. Painelin portaat alas ja näin joidenkin pelaavan beer pongia. Jäin katsomaan sivuun. Pallo lensi näteissä kaarissa kuppeihin ja he joutuivat tekemään kauheita tehtäviä ja juomaan kupillisen viinaa. Sielläkö ne viinat oli. Halusin ihan vitun paljon pelata tuota ja ainoastaan sen viinan takia.
**
Pääsin pelaaman. Pääsin pelaamaan Jessen kanssa. Arttu ja Esen olivat tulleet katsomaan. Jesse tähtäsi kuppiin ja sen lentäessä ohi, oli sydämeni valmiina lentämään kattoon. Otin pallon pieneen säteeni ja vuorostaan tähtäsin kuppiin. Nätisti se lensi yhteen kuppiin ja Jesse joi shotti lasin verran viinaa kupista, niin että se oli tyhjä. Hän otti paperi lapun ja luki sen. "Esen keksi mulle tehtävä", Jesse sanoo ja katsoo serkkuaan odottavaisena. Esen katsahtaa minuun nopeaa ja virnistää Jesselle. " Teijän pittää suudella minuutti", silmäni rävähtävät auki. Ei helvetti. Jessen ilme on yhtä järkyttynyt hän vain katsoi minua ja välillä virnistelevää Eseniä. "Noni", hän hoputtaa ja muut huutavat samaa. Näin sivu silmällä Rosa seisovan kulmalla ja hän ei näyttänyt innokkaalta. Kohta huomasin kuinka Jesse oli kävellyt jo viereeni. Hitaasti hän nosti kätensä kyljelleni ja toisen niskaani. Hitaasti huulemme koskettivat toisiaan. Toisten alkaessa laskea minä olin jo noussut korkealle pilviin. Huulemme tanssivat keskenään ja kuulin vain kuinka viimeiset sekunnit alkoivat lähestyä. Viimeiset viisitoista sekunttia alkoivat. Puraisin tätä huulesta ja silloin irrottauduimme. Ei mennyt kauaa kun tunsin itseni lentävän naama edellä päin seinää. Nenässäni rusahti ja tiputtauduin kovaa polvilleni ja se tuntui inhottavasi reidessäni. Nopeaa käännyin katsomaan, ja Rosa tuijotti minua vihaisena. Katsahdin Jesseen joka seisoi vaikean näköisenä hiukan Rosan takana. Sisäinen virneeni ylettyi taivaisiin, Jessellä seisoi. Olisi tehnyt mieli nauraa mutta kun Rosa otti minua kurkusta kiinni ja painoi korkokengllään reittäni teki minun mieli itkeä. Inahdin kovaa, ja irvistäen työnisin Rosan kauemmas. Laitoin käteni jalalleni irvistäen edelleen. Nenästäni tippui verta housuilleni. Nostin kasvoni ja monen järkyttynyt ilme oli suunnattuna reiteeni johon alkoi muodotsua suuri kokokoinen punainen tahra. Minulla oli valkoiset housut, mutta ne eivät olleen ihon myötäiset.
Katsahdin Jesseä, joka hymyili surullisena, Rosaa joka seisoi säikähtäneenä edessäni ja muita jotka voin tuijottivat. Aloin nousta maasta jolloin Arttu sekä Esen heittäytyvät avukseni. "Häivytään täältä", sanon hiljaa ja Arttu nyökkää minulle.
Heii, siitä on aikaa ku oon viimeksi julkassu mitään mut johtuu siitä ku ei oo ollu oikeen motivaatioo, en oo oikeen nye tyytyväinen tähänkään mutta olkoot. Ja oon nyt kattellu vaa sarjoja ja pelaillu. La casa de papel on yks sarja mitä oon kattonu oon nyt tässä kahen viikon aikana kattonu sitä kolme kautta ja luultavasti tän viikon aikana katon sitte sen neljänen, se on ihan hyvä ku se auttaa mua mun espanjan opinnoissa. Espanjaa käytän hyväkseni mun seuraavasa kirjassa. Saa muuten ehottaa hyviä sarjoja tai elokuvia Netflixistästä tai areenasta, koska sieltakin oon lähiaikoina sarjoja katellu. Suosittelen areenasta kattoon semmosen sarjan ku Aikuiset, se oli hyvä. Katoin sen eilen loppuun. Mutta hei kiitos kun luit ja kerro mielipiteeni luvusta, koistan mahdollisimman pian kirjoittaa. Kerro myös mielipide Esenistä, vaikka ei hirveesti häneen perehdytty.
YOU ARE READING
Ikuiset Arvet
RomanceJooan elämä on menny päin persettä äitinsä kuoleman jälkeen. Isä on masentunut, koulu menee päin helvettiä ja muutenki tunteiden kanssa on ongelmia. Varsinkin uuden pojan pippaloiden jälkeen. Oon huono kirjottaa näitä story description hommeleita j...