Ameliyat

87 7 0
                                    

Uyarı;
Açelya'nın ameliyatının yanında tümör hakkında bilgilerde bulunmaktadır.
Bu bölümde, ameliyat kısmında, sizi rahatsız edebilecek unsurlar bulunabilir. Rahatsız olacağınızı düşünüyorsanız ameliyat olunan kısmı (koyu yazılanlar) okumamanızı tavsiye ederim.
Bu bölüm Açelya'nın anlatımıdır.
"" "**" ""

Solid tümörler iyi huylu (benign) veya kötü huylu (malign) olabilirler.
İyi huylu (Benign) solid tümörler kanser değildir, yavaş büyürler.
Kötü huylu (Malign) solid tümörler kanser sayılırlar.

İyi huylu beyin tümörlerinde en sık görülenler 'menenjiom'lardır.
Menenjiomlar ; Beynin yüzeyindeki zardan kaynaklanan iyi huylu tümörlerdir. Vücudun başka bir yerine yayılım göstermezler, bir yerde büyüyerek beyne baskı yaparlar ve problem yaratma riskleri vardır. Gamma knife tedavisi uygulanabilir.
Gamma knife, koordinatları belirlenmiş hastalıklı beyin dokusunun, gamma ışınları ile yok edilmesini sağlayan tedavi sistemidir.
-Ki Açelya'ya kraniotomi tedavisi uygulanacak-
Menenjiomlarda belirtiler,
>Baş ağrısı
>Epilepsi
>Bulantı ve kusma
>Kas güçsüzlüğü
>Kişilik değişikliği
...

Kraniotomi ; Beyne ulaşabilmek amacıyla bir parça kemiğin bazı özel aletler yardımıyla kırılarak yapıldığı cerrahî müdahaledir.

...

"Kararımı verdim."

Doktor ve annemin yüzü bana çevrildi.

"Kazıtalım."

"Tamamen mi? Emin misin?"

"Evet anne."

"Bu kararı vermene sevindim. Çünkü ameliyatın sonrasında birkaç gün banyo yapamayacaksın. Sen şimdi dinlen. Yarın ameliyata alacağız seni." dedi doktor.

Daha sonra anneme dönerek
"Dışarıda konuşabilir miyiz?" diye sordu.

"Birazdan döneceğim." diyerek doktorun peşinden annem de odadan çıktı.

Doktorun açıklamasına göre operasyon bir saat sürebilirmiş. Ameliyat sırasında uyutmayacaklarmış ve bu beni biraz korkutuyor. İlk kez beynimde tümör olduğunu öğrendiğimde saatlerce araştırma yapmıştım. O zaman birkaç ameliyat videosu izlemeye çalışmıştım ama izleyememiştim.

Odanın kapısı açıldı ve içeri annem girdi. Yatağımın yanındaki tekli koltuğa oturup bana bakmaya başladı.

"Merak etme anne saçlarım daha gür uzar."

Annemin yanağından peş peşe yaşlar süzüldü.

"Korkmuyorsun değil mi?"

"Korkmuyorum." dedim.

Oysa pek öyle sayılmazdı.

"Ağlama anne." diyerek eline uzandım.

Uzattığım elimi bir eliyle tuttu ve diğer eliyle de gözlerini sildi.

Konuyu değiştirmek için
"Sezen teyzen ve Serpil teyzen gelecek bugün seni ziyarete." dedi.

Hakan bugün de gelmeyecekti demek.

"Babam nasıl? Dün ben uyurken gelmiş herhalde."

"Evet. İyi, seni gördü çok daha iyi oldu."

UYUMSUZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin