Cumartesi!
Akşam oluyordu. Dükkandan eve gitmek için çıktığım zaman Cihan amca da eve gideceğini söyledi ve dükkandan çıktık.
Dükkan yakın sayıldığı için Cihan amca arabasız gelmişti. Yürüyerek yan yana eve gidiyorduk. Birkaç havadan sudan konu açıp konuştuktan sonra konuşmamız devam etmedi.
Mahalleye gelince evime doğru ilerlemeye başladım."Görüşürüz Cihan amca."
"Hakan sana bir şey demek istiyorum."
Cihan amcaya döndüm.
"Seni dinliyorum Cihan amca."
"Yarın sana araba kullanmayı öğretmemi ister misin?"
Şaşırmıştım. Böyle bir teklif düşünmemiştim ama hoşuma gitmişti.
"Evet." dedim. "Olur Cihan amca."
"O zaman yarın sabah hazırlanıp sen, ben, Bulut, sana araba kullanmayı öğretebileceğim bir yere gidiyoruz."
"Açelya?"
"Açelya ile bir kere araba sürme denemeleri yaparken sürekli tartıştık. Ona fazla bağırdığımı ve stres yaptığını söyledi. Sezen teyzesi, Ezgi ile ona öğretecekmiş." dedi cihan amca.
"O zaman anlaştık, yarın üçümüz." dedim.
Cihan amca gülümsedi.
"Evet. İyi akşamlar."
"İyi akşamlar."
Anahtarımla kapıyı açtım ve eve girdim. Birazdan annemler dükkanı kapatıp gelirlerdi. Mutfağa girip dolaptan çıkardığım yemekleri ısıttım.
...
"Önce kemerleri takıyoruz çocuklar." dedi Cihan amca.
Bulut ile onun dediğine uyarak kemerlerimizi taktık.
Cihan amca kemerlerimizi taktırdıktan sonra arabayı çalıştırdı ve bana araba sürmeyi öğreteceği yere götürdü bizi.
Geldiğimiz yer düz bir alandı. Bizden başka iki çekirdek aile gölge yerlere çekilmiş piknik yapıyordu.
Cihan amca ile yerlerimizi değiştirdik.
Koltuğu kendime göre ayarladım."Önce ne yapacağını biliyor musun?"
"Aynaları ayarlarız, kontrol ederiz."
Aynalara baktım.
"Emniyet kemerini bağlarız. Ki bunu yaptık. Sonra kontağı çalıştırırız.
Sol ayağımızla debriyaj tam basacak şekilde boşta olan vitesi 1 atarız.
Sol ayağımızı biraz kaldırıp kavrama noktasına getirdiğimizde sağ ayağımızla hafif gaza basarız.""Araba hareket etmeye başlayacak zaten. Sen bayağı biliyormuşsun."
"Babam arada anlatırdı ama ilk defa sürmeyi deneyeceğim."
"Başlayalım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UYUMSUZ
Teen FictionAnnesi demeden sokağa çıkmayan, sokakta taşları tekmeleyen, asosyal bir genç. Evet o benim. Ben Hakan... - 18 Haziran 2019 - 18 Haziran 2020