„Stejně jako víme, že přeměna předmětů stejných rozměrů je nejvhodnější z hlediska úspory magie, díky prvnímu Fringově zákonu víme, že zachování materiálu zjednoduší seslání kouzla též. Na druhou stranu v případě, že chceme přeměnit předmět malé velikosti do předmětu větší velikosti, jiného tvaru a jiného materiálu, musíme postupovat dle druhého Fringova zákonu, který zní: Těleso přeměněné do odlišné formy je přeměněno magickou formulí, jejíž parametry se rovnají síle –"
„To je skvělý nápad, Tichošlápku! Počkej a co třeba –" vyrušilo Harryho ze zadní lavice.
Harry rozčileně potřásl hlavou a přitlačil na brk, jak se dál snažil zapisovat výklad profesorky McGonagallové.
„Hele dobrý, ale kdybychom –" pokračoval šepot.
Na pergamenu měl napsanou jen půlku druhého zákona a profesorka už přešla ke třetímu. Rychle vynechal místo a pokračoval dál.
„Máš pravdu, když ale –"
„Sakra," zamumlal, když zlomil špičku brku a vytvořil kaňku přes znění obou zákonů. Hůlkou rychle kaňku vymazal, ale přehnal to a s inkoustovou skvrnou mu zmizel i text pod ní. Zhluboka se nadechl a vydechl. „Seve, můžu si to od tebe opsat?"
„Jasně," Severus přikývl a posunul svůj pergamen tak, aby na něj Harry viděl, ale aby mohl pořád psát.
„Pane Ollivandere, ve svých hodinách očekávám stoprocentní účast a pozornost. Pokud považujete pana Sneapa za zajímavější objekt v této hodině, budu vás muset požádat, abyste odešel a vrátil se, až vám mé hodiny přijdou jako něco hodno vaší pozornosti," přerušila svůj výklad profesorka a přísně Harryho pozorovala.
Celá třída se na Harryho podívala a on zatnul pěsti. Ještě jednou se zhluboka nadechl a vydechl a omluvně se usmál. „Omlouvám se, paní profesorko, už se to nestane."
„To doufám," úsečně na něj kývla otočila se k tabuli s nakresleným diagramem.
Harry zavřel oči, a když je otevřel, už byl klidný. Přestože si vzadu zase něco šuškali a někdo se něčemu uchechtl.
„A pane Ollivandere," otočila se jakoby mimochodem profesorka, „strhávám pět bodů Zmijozelu."
Harry se jí podíval do očí a přikývl. Nebylo nic, co by jí řekl, aniž by mu sebrala další body. Za ním si někdo plácl.
Zbytek hodiny neřekl ani slovo, přestože znal odpověď alespoň na dvě otázky a v jednu chvíli začali všichni i diskutovat.
O přestávce tiše sbalil věci a na chodbě přešel k hloučku zmijozelů, kteří se tvářili jakoby nic.
„Hele," spustil, když k nim došel. „Mrzí mě, že jsem nás připravil o body." Bylo těžké se na ně podívat.
„Ty jsi ztratil nějaké body? Kolik?" zeptal se ho Thorfinn Rowle, který zrovna přišel.
„Jo," přikývl Harry. „Pět bodů za vyrušování při přeměňování."
„Jen pět?" zvedl Thorfinn obočí. „Tak to se divím. Většinou to je víc. Asi tě má ráda. Nebo má dobrou náladu."
„Tak to bych neřekl, ale díky," usmál se rozpačitě Harry.
„Jo, má tě ráda," souhlasil Spavin. „Mně minulý týden sebrala deset za to, že jsem odpověděl jedný holce, na jaký straně jsme." Když viděl pohledy ostatních, pokrčil rameny. „Já vím, přes léto jsem trochu vyšel ze cviku. Příště, to už si dám větší pozor."
ČTEŠ
Pouta života
FanficFF - HP, CESTOVÁNÍ ČASEM, AU, 15+, DOKONČENO: Unesli ho. Mučili. Popravili. Harry Potter je mrtvý. A on zemřel rád. Zasloužil si klid. Proč se teda ale místo onoho světa objevil v koupelně šestnáctiletého Severuse Snapea? Proč nemohl zemřít? MUS...