SM 4

91 6 0
                                    

"Ayra buat apa lagi tu?, ibu nak pergi pasar ni. Nak ikut ke tak?."

"Malas lah ibu, Ayra nak buat homework yang cikgu bagi. Lain kali kita spend time sama-sama ok."

"Ye lah abah ngan ibu pergi dulu, jangan lupa kunci pintu. Kalau ada orang yang tak kenal dekat depan pagar rumah. Jangan buka!."

"Haduii nenekku yang disayangi di dunia dan di akhirat,Ayra dah besar la 17 tahun bukannya 7 tahun.Ayra dah pandai jaga diri. Hati-hati bu." Kata Hazirah sambil menyalami tangan atuk dan neneknya itu.
**************************************************
Di rumah, Ayden menenangkan dirinya di balkoni rumahnya. Tiba-tiba dia terlintas untuk dapatkan nombor telefon Ayra.

Dia mengambil telefon iphone 8 plus nya lalu mendail nombor Irsyad.

"Assalamualaikum bro."

"Waalaikummusalam ye. Ada apa kau call aku ni."

"Weyh aku nak tanya, kau ada ke tak nombor Ayra yang aku suruh kau ambil dengan Farisha?."

"Amboi, baru satu hari cuti dah rindu ke? Aku dah ambil minggu lepas lagi."

"Hehehe aku rindu lah dekat dia. Dalam sehari ni aku tak tengok lagi senyuman dia, gelak tawa dia dan semuanya lah sebab tuh aku nak chat dia. Sekurang-kurangnya boleh melepaskan bosan aku ni."

"Eleh dulu kalau kau bosan mesti cari aku. Sekarang ni bila dah ada makwe, kawan kau yang hensem ni dipinggarkan. Tak apa lah ini kau panggil sebagai kawan." Kata Irsyad dengan suara merajuk.

"Alololo kau ni. Tak gentleman langsung, dengan perempuan pun nak jealous ke? Lagipun Farisha kan ada.Hahaha."

"Kau gelak pula dah. Aku gurau je lah lagipun aku tahu yang kawan aku ni tak akan pujuk punya. Tak romantik langsung. Macam mana kau tahu aku nak date dengan dia hari ni.

"Aku kan kawan kau. Semua benda aku tahu."

Setelah menelefon Irsyad, satu notification whatsapp masuk daripada kawannya.Dia tersenyum apabila melihat nombor gadis yang dicintainya.

Tanpa berlengah, dia terus mengechat Ayra.

Di rumah Ayra...
Sedang asyik dia menonton drama korea, dia terdengar ada notification whatsapp masuk daripada nombor yang tidak dikenali.

Unknown
Assalamualaikum Ayra, awak buat apa tu?

Me💞
Waalaikumusalam awak siapa? dan macam mana awak dapat nombor telefon saya?

Unknown
Hahaha saya Ayden lah. Saya ambil nombor telefon awak dengan Farisha.

Ayra menguntum senyuman manis apabila mengetahui pemilik nombor tersebut. Lalu, Ayra menyimpan nombor milik Ayden.

                                                             Me💞
Ooh saya ingat malaun mana lah chat saya.

Ayden🙈
Sampai hati awak cakap saya malaun. Malas kawan lah macam ni😒.

                                                       Me💞
Salah awak juga tak bagitahu nama. Lagipun manalah saya tahu awak Ayden😂kalau awak merajuk pun, ingat saya nak pujuk ke?

Ayden🙈
Ye semua salah saya. Puas hati? Sampai hati awak tak nak pujuk saya.

                                                     Me💞
Kenapa awak chat saya ni? Rindu ke?

She's Mine!Where stories live. Discover now