SM 12

41 5 0
                                    

"Uwais! Tunggu lah saya Uwais. Alamak!",jerit Hazirah. Uwais tidak menghiraukan jeritan itu malahan dia tetap dengan pendiriannya. Merajuk dengan Hazirah. Apa yang merasuk dirinya pun dia tidak pasti. Tapi Uwais mengharapkan gadis itu memujuknya.

"Aku suka dia ke?."

"Takkanlah! Aku baru jer kenal dia beberapa hari lepas."

"Aku tak boleh simpan perasaan suka mahupun cinta dekat Hazirah."

"Aku buat semua ni sebab Adib! Kawan baik aku dunia dan di akhirat."

Sepanjang sesi pembelajaran bermula, Uwais masih mendiamkan diri dengannya. Hazirah tidak tahu bagaimana lagi cara untuk memujuk lelaki itu. Keluhan berat di lepaskan.

"Uwais, saya tak tahu lah camne nak selesaikan masalah ni! Awak.. tolong saya please", kata Hazirah sambil memegang buku addmath.Uwais hanya memandang Hazirah tanpa berkelip.

"Ya Allah, kenapa comel sangat gadis depan aku ni."

"Ermmm awak tanya lah orang lain. Saya sibuk ni",kata Uwais. Ya, dia ego! Dia suka melihat Hazirah memujuknya.

Hazirah mencebik. Tiba-tiba dia mendapat satu idea.

"Uwais..",rengeknya manja. Uwais terpaku melihat aksi di depannya itu.

Hazirah memuncungkan bibirnya dan mengelipkan mata yang di tutupi lens itu tanpa henti.
Haishh, ni dia lemah ni! Hazirah lah kelemahan dia.

"Ok-ok, bak sini buku tu. Saya ajar". Uwais akhirnya mengalah. Dia mengajar serba sedikit yang dia tahu kepada Hazirah sambil bergelak tawa. Tanpa di sedari, ada sepasang mata memerhatikan mereka dengan hati yang panas.

Faris menggengam penumbuknya. Ya, dia cemburu melihat Uwais dengan Hazirah bemesra di depannya.

Mesti ramai pelik kan, Irsyad dengan Farisha dekat mana? Ok-ok! Memandangkan watak diorang jarang keluar, hari ni kita keluarkan. Hehe

Farisha and Irsyad P.O.V

"Sayang ouhhh sayang",rengek Irsyad. Farisha hanya menjeling. Panas sungguh hatinya bila melihat Irsyad layan perempuan-perempuan gedik tu. Nasib sayang! Kalau tak dah lama muka Irsyad tu makan penumbuk dia.

"Farisha... alahh sayang, biy minta maaf! Diorang berbual kosong jer ngan biy. Biy janji lepasni, tak buat dah",kata Irsyad lagi. Makin galak jelingan yang diberikan Farisha. Irsyad meneguk air liur. Marah benar gadis itu kepadanya.

"Janji, janji, janji! Kalau tak boleh berjanji tu jangan bagi harapan boleh tak?!", gertak Farisha.

"Sayang, kali ni yang betul punya. Maafkan biy please! Malam ni kita tengok wayang boleh? Lagipun sayang kan dah lama teringin nak tengok citer The Conjuring 2 tu",ajak Irsyad. Dia tahu mesti Farisha menerima ajakannya. Manakan tidak, Farisha ni kaki drama. Habis cerita dia nak tengok. Apalah nasib!.

"Betul ni?! Yeayy, sayang biy",kata Farisha sambil terlompat-lompat.

"Oiii sayang! Hati-hati, jatuh kang! Sayang bukannya ringan.",bebel Irsyad berbaur ejekan.

"Auchh",adu Irsyad. Sakit weyh, Farisha ni kalau sehari tak cubit aku memang tak sah.

"Time aku ajak pi tengok wayang baru sayang aku. Haishh",omel Irsyad perlahan tapi masih boleh didengari oleh Farisha.

"Ape biy kata tadi?",tanya Farisha. Irsyad hanya menggeleng. Nasib dia lah dapat girlfriend singa cam Farisha ni.

End P.O.V

Hazirah dan Uwais tergelak melihat drama yang di tayangkan di depan mereka tadi. Kelakar jugak Irsyad!. Hazirah dah agak, mesti Farisha setuju punya kalau ajak dia pergi tengok wayang. Dia sudah lali dengan perangai sahabatnya itu.

Sayangnya Irsyad kepada Farisha. Sampai semua benda yang di gemari Farisha di hafalnya. Tiba-tiba dia rindu akan Adib.

"Saya rindukan awak Adib."

Uwais memandang seraut wajah Hazirah yang seakan sedih. Dia tahu, pasti gadis itu merindui Adib. Dia cemburu.

"Bertuah kau Adib sebab dapat memiliki hati Hazirah! Sepanjang pemantaun aku, Hazirah tidak pernah membukakan hatinya untuk sesiapa termasuk kau."

She's Mine!Where stories live. Discover now