SM 15

44 6 2
                                    

Hazirah menilik jam yang tergantung elok di dinding.

"Baru pukul 2 pagi?! Lambatnya masa berjalan aihh, rasa dahaga lah pula. Nak sarung ke tak tudung? Sekejap jer pon aku pi minum. Takpe kot. Uwais mesti dah tido waktu-waktu macam ni.Lagipun malam ni panas lah pula",omel Hazirah sendirian.

Uwais P.O.V

Manakala Uwais pula termenung di luar rumah sambil melihat gugusan bintang
yang tersergam indah di depan mata. Indahnya ciptaan tuhan!

Entah kenapa hari ini dia tak boleh tidur. Sekejap mengiring ke kiri sekejap mengiring ke kanan. Disebabkan itu, Uwais keluar mengambil angin kejap. Lama-lama ngantuk lah tu. Lagipun malam ni, panas sikit. Nak tidur pun tak selesa.

"Ya Allah, andai saja jodoh aku adalah Hazirah Umairah. Kau permudahkanlah urusanku untuk menghalalkannya ya allah. Jika dia bukan untukku, kau gantikanlah dengan orang yang lebih layak",doa Uwais sambil matanya menghadap ke arah langit.

Sedang asyik dia termenung tiba-tiba perut nya berbunyi.
Kenapa lah time ni juga aku rasa lapar, tapi makanan ada lagi ke tak eyh? Setahu aku, tokwan kata ada lagi makanan lebih bawah saji. Sabar ye perut, nanti aku isi kau smpai buncit. Uwais mengusap perutnya yang lapar. Dah macam orang mengandung pulak. Heyy! Laki tak mengandung ok!.

Uwais melangkah masuk melalui pintu belakang rumah iaitu jalan untuk ke dapur. Ye lah, takkan nak masuk pakai pintu depan. Membazir masa je.

Sejurus dia sampai, bulu roma Uwais serta merta menegak.

"Alamak! Sejak bila kampung ni ade cik ponti. Aku dah lah lapar. Aduiii",desis hati Uwais.

Uwais menutup matanya, lalu perlahan-lahan mengatur langkah ke arah suis lampu yang berada tidak jauh darinya. Punat on ditekan. Jantung Uwais bagaikan tidak terhenti berdegup. Dia terkaku.

Hazirah P.O.V
Hazirah membuka peti sejuk lalu botol mineral dikeluarkan. Air tersebut diminum dengan rakus.

"Wahhh leganya rasa! Terima kasih air mineral, kau amat membantu aku hari ni. Muahh".

"Kau gile ke?"

"Kau author, jangan menyibuk hal aku. Pergi sambung buat citer. Serabut jer"

"Ouhh menghalau nampak, takpe-takpe. Kau tunggu haha"

"Gila".

Back to our story..
Botol mineral tersebut dimasukkan kembali. Hazirah memusingkan badannya lalu tangga dapur dipanjat. Tiba-tiba lampu menyala.

"Aikk, macam mana boleh menyala pulak ni... bukan ke aku sorang jer kat dapur. Jangan-jangan"

Hazirah menoleh ke belakang dan..

End P.O.V

"Arghhhhh",jeritan Hazirah menyentakkan Uwais. Uwais yang tersedar, terus mengucap panjang.

"Ape aku buat ni?! Ya Allah. Tolonglah hambamu ini"

Hazirah terpana. Dia baru ingat sesuatu. Tudung?!
Dia terus berlari masuk ke biliknya. Jantungnya usah dikata, laju macam lepas marathon.

Uwais pula, tetap berdiri kaku di situ. Rambut ikal mayang milik Hazirah terlayang di mindanya. Sungguh cantik. Astaughfirullah.

Keesokkan harinya...
"Tokwan, ade apa-apa yang Zirah boleh tolong tak?",tanya Hazirah. Tokwan hanya tersengih. Bertuah Uwais!

"Boleh tolong buatkan air teh untuk Uwais? dia kalau pagi-pagi memang tak suka kopi, tak macam Adib.",kata Tokwan. Hazirah yang sedang mengangguk terus memandang ke arah Tokwan.

She's Mine!Where stories live. Discover now