ASAL BULI AKU

5K 96 12
                                    

Petang tu.

Aku terbangun dari tidur bila adam duk sibuk panggil nama aku.

"cepatlah, jom kita gerak sekarang" adam pamer riak muka serius.

Aku terpinga pinga. Baru bangun tidur memang khayal ah citer dia. Cepat2 aku bangun masuk dalam bilik air. Selesai je cuci muka aku keluar ikut adam yang dah tunggu kat luar bilik.
______

Aku buat muka seposen. Mende do? Aku ingat tempat best rupanya atas bumbung blok aku je.

Aku dah nampak aman, zoey dengan alex tengah seronok hisap rokok dekat dengan tangki air. Aku dengan adam bergerak menuju kat tangki air.

"asal lambat" aman pandang adam. Adam just gelengkan kepala.

"pendek, ni port special kau mulai hari ni. Kalau aman nak jumpa kau datang sini" alex tarik tangan aku supaya berdiri sebelah dia sambil tu dia gelakkan aku.

Aku angguk. Aku dongak pandang alex kat sebelah. Suka hati je panggil aku pendek.
Betul lah dalam setiap kelebihan mesti ada kekurangan. Aku hensem tapi pendek. Tak delah pendek sangat. Just tinggi aku lebih kurang 163 cm masa last aku check kat sekolah dulu. Tak tahulah kalau aku dah bertambah tinggi.

Aman berdiri depan aku. Dia tunduk dan hembus asap rokok betul betul depan muka aku. Terbatuk kejap aku. Pahal la mamat ni..

"ok lembik, sekarang aku nak kau buat kerja untuk aku. Tak best lah kalau orang baru tak jadi macai aku kan?" aman gelak besar. Dia pandang sinis muka aku.

Aku dah macam kera sumbang. Macai? Benda siak aku tak nak jadi kuli kau! Tapi aku diam tak balas. Kecut jugak ah lepas aku nampak dia pukul zamri tadi.

Aman peluk bahu sambil tarik aku jalan tepi bangunan. Bapak tinggi! Gayat pulak aku.

"kau dengar sini. Kau turun bawah, masuk bilik aku Lepastu kau cuci semua baju kotor aku. PAKAI TANGAN then kau jemur, ok?" aman jeling aku.

Aku terus toleh tengok dia. Malam tadi aku datang rasanya aku nampak tersusun mesin basuh dekat tingkat bawah. Asal nak suruh aku cuci pakai tangan.

"dengar tak ni!"
aman acah nak tolak aku ke bawah.

Aku dah kecut perut. Muka aku dah pucat nak mampus agaknya. Turun naik dada aku tarik nafas. Ya Allah!

"tahu pun takut. Pergi sekarang" aman tolak aku ke belakang sambil dia hisap rokok yang tinggal separuh.

Cepat2 aku jalan menuju ke alex. Aku urut dada. Mamat tu memang gila.

"ala rileks la jai. Dia gurau je tu" alex peluh bahu aku.

Aku jeling dia. Bukan kau yang kena, memang la kau rileks.

"dah jom ikut aku pergi bilik aman" alex tarik aku turun tangga. Aku pandang adam dengan zoey. Masing-masing buat tak tahu. Cis! Jahat betul.
________

Sampai bilik aman kat tingkat 2, aku tengok. Bersepah gila. Ni kandang ke apa?

"jai. Ni sebenarnya bilik aku jugak" alex kutip satu2 baju kotor atas lantai dan letak dalam bakul.

"nah"

Aku pandang tak percaya. Macam gunung baju ni wei! Kau nak suruh aku basuh semua ke?

"kau cuci baju ni kat dalam tandas situ, aman kata selagi tak selesai jangan balik bilik kau" alex senyum dan keluar.

Aku pandang bengang. Alex pun sama je. Aku ingat nak tolong aku. Rupanya dua2 sama je perangai. Nak tak nak aku terpaksa buat. Aku tak nak cari pasal dan aku taknak jadi mangsa seksual lelaki songsang kat sini. Sebab aku perempuan.
__________

LARI❗Where stories live. Discover now