AMAN?

3.8K 85 0
                                    

---------------
Aku terjaga dari 'mimpi indah' aku. Berkelip2 mata aku sebab silau dengan lampu. Aku kat mana ni.. Aku usha kiri kanan. Oh aku dalam bilik aku rupanya.

"weh dia dah sedar" aku pandang aman yang berdiri tepi aku sambil peluk tubuh.

Adam, Alex dengan zoey yang tengah duduk atas katil aku. Eh jap! Ni katil sapa pulak ni? Aku terus bangun tengok katil. La.. Katil adam rupanya.

Alex bangun dan duduk sebelah aku. Dia peluk bahu aku. Kalini aku dah tak kisah, lantak kaula nak peluk aku ke apa. Dah penat aku tolak mamat ni..

"kau dah okay ke" alex pandang aku.

Aku angguk. Aku tunduk pandang baju aku, eh mana hoodie aku?!

"sape bukak hoodie aku" aku pandang satu2 mamat depan aku.

"aku, kenapa" adam angkat kening. Riak muka dia berlagak betul aku tengok.

Sukahati mamat ni je nak bukak baju aku. "asal kau bukak baju aku" aku tanya geram.

"asal kau pakai baju banyak lapis" adam tunjuk baju jersi yang aku pakai sekarang. Memang betul, pagi tadi aku pakai baju jersi 2 lapis baru aku sarung hoodie.

Nasib baik aku pakai baju berlapis, cuba kalau aku tak pakai. Mau kantoi aku sekarang. Aku tak jawab soalan adam. Muka aku yang sakit, aku pegang.

Bengkak. Ni semua adam dengan aman punya pasal lah! Gi belasah aku pulak.

"fatty macam mana?" aku soal alex senyap2.

"tak habis2 pasal fatty. Bodoh betul! Kalau aku tahu kau macam ni tadi baik kau biar je si bangang tu rogol kau" aman jeling aku tajam. Aku diam. Garang betul, aku tanya je..

"si gemok tu okay" alex jeling aman. Zoey bangun dan duduk sebelah aku. Dia tarik muka aku pandang dia.

Erk? Asal mamat ni..

"muka kau ni bengkak teruk sikit, sebab luka yang dulu belum sembuh lagi" zoey lepaskan muka aku.

Aku jeling adam dengan aman. Dengar tak tu?

"kau jangan ingat aku nak mintak maaf, kau tu yang macam pondan asyik nak halang kerja aku. Memang mendapat ah." aman buat muka selamba duduk sebelah adam. Adam pulak tunjuk muka tak kisah.

Aku pondan?! Aku pandang tajam muka aman. Ei, sakit pulak hati aku. "semua tu sebab aku tak nak ade orang mati kena belasah tau, man"

Adam pandang tajam muka aku. Dia bangun dan tarik kuat tangan aku ikut sama berdiri. "kau ingat kitaorang belasah dorang semua tu sebab siapa?! Sebab kau kan!" lelaki tu bentak aku.

Aku terdiam. Betul jugak, maksudnya aku yang salah la ni..

"tapi aku tak mintak korang belasah diaorang semua!" aku menjawab spontan. Mata aku terbeliak. Terus aku tepuk mulut aku, bodohlah aku ni pegi menjawab apasal..

"ape benda sial kau ni?! Baik kau bersyukur sebab kitaorang yang tolong kau tau tak! Nak harap kau sorang, agaknya dah mampos kau sekarang" muka aman dah menyinga pandang aku.

Aku diam. Aku pandang muka alex. Alex tunjuk isyarat suruh aku diam.

Aku mula rasa serba salah. Betul jugak. Dorang yang tolong aku selama ni.

Aku gigit bibir." okay, aku mintak maaf. Aku tak fikir masa cakap tadi"

"memang ah tak fikir! Kau tu takde otak. Lembap macam perempuan!" aman maki aku lagi. Aku ketap gigi. Baran pulak lelaki ni..

"man, dah" zoey tolak badan aman jauh dari aku.
Aman tepis tangan tangan zoey dan keluar dari bilik. Pintu bilik aku di hempas kuat.

Aku tutup mata beberapa saat. Siotlah.. Apa aku nak buat sekarang ni.

LARI❗Where stories live. Discover now