Pagi.
Aku tersedar. Aku pegang kepala aku, rasa berat sangat. Perlahan-lahan aku bukak mata. Ergh! Silau..
Aku kat mana ni.. Aku pandang kiri kanan. Eh, Ni bukan bilik aku! Aku kat mana ni?! Terus aku duduk. Jap, ni oh bilik Adam.. Tapi, masalahnya ape yang aku buat kat sini?!
Nafas aku mula tak sekata. Aku pegang dada aku. Bulat mata aku. Kenapa aku dapat rasa kulit aku?! Laju mata aku pandang diri sendiri. Wtf?! Aku tanpa seutas benang?! Gila! Gila!!
Aku tengok baju aku yang dah bersepah atas lantai. Sial! Ape dah jadi semalam. Sumpah aku tak ingat ape ape.. Aku tahan rasa debar dalam hati.
Rileks jai.. Tanya Adam. Tanya Adam dulu.. Aku cari kelibat adam dalam bilik tapi dia takde. Pintu bilik dah ternganga luas.
Siot! Tolong la kata 'perkara' tu tak berlaku. Laju aku sarung baju dengan seluar dan keluar dari bilik. Aku tengok adam tengah santai bancuh air kat dapur. Dengan berboxer je tak pakai baju.
"adam! Kenapa.." aku tarik nafas dalam dalam. Aku pandang adam atas bawah. Asal mamat ni tak pakai baju?! Tak tak, nothing happen. Nothing happen. Please!
"kenapa aku ada dalam bilik kau" aku tanya dengan penuh sabar cuba tenangkan diri sendiri.
Adam diam dan pandang muka aku Lepastu sambung bancuh air dia. Dia buat tak endah je. F*ck! Aku benci betul la manusia macam ni!
"adam!" aku tolak bahu dia.
"bagitahu aku!" aku dah tak boleh tahan sabar dah ni. Makin geram aku pandang muka Adam."chill la. Kau ni bising la pagi pagi" adam tarik kerusi dan duduk. Rileks je dia minum air yang dia bancuh tadi.
"no! Kepala hotak kau! Bagitau aku ape yang jadi malam tadi adam!" mata aku dah mula merah tahan air mata. Aku ketap gigi kuat.
Adam diam. Dia renung mata aku lama. Aku cuba tahan air mata aku supaya tak jatuh depan Adam. No, aku tak nak nangis depan dia. Please otak dengar cakap tuan kau.
"the thing's that should happen between us, already happen last night" Tenang je Adam cakap.
Aku tersentak. Ape yang should happen?! There's nothing should happen between us stupid!
"ape yang kau cakap ni?!" aku pandang tajam muka adam.
Aku dapat rasa pipi aku dah basah tapi aku tak rasa pun aku menangis. Mungkin aku terlalu sedih, argh! Aku tak tahu!
"aku akan bertanggungjawab" adam lap air mata kat pipi aku. No! Aku tepis laju tangan dia.
"tak adam tak! Kau! Kenapa kau buat macam tu kat aku?!" aku pukul bahu adam kuat. Kalini aku dapat rasa air mata aku betul betul keluar.
Adam just biarkan aku pukul dia. Dia diam je. Kau rasa bersalah ke sekarang?! Huh?!
"malam tadi kau yang paksa aku" adam jeling sekilas muka aku dan sambung minum air.
Hah? Aku paksa dia? Aku dah keliru. Aku tak ingat ape ape.. Ape yang aku tahu aku pengsan, tu je.
"kau makan pil ape sampai kau jadi liar sangat malam tadi?" adam senyum sinis pandang aku.
Pil? Ya Allah, makin pening kepala otak aku.
"ouh, by the way. Thanks for the last night. Tak sangka kau masih virgin" adam selak rambut aku ke belakang telinga dan terus masuk bilik dia.
No! Aku terduduk atas lantai. Selama ni aku cuba jaga diri aku dan aku jadi 'lelaki' semata mata untuk selamatkan diri aku and now? It's all a Shit!
Tangan aku berpaut pada meja untuk bantu aku bangun. Laju aku lari masuk bilik dan kunci pintu. Aku duduk berteleku belakang pintu.
YOU ARE READING
LARI❗
Short Story~ 𝓕𝓾𝓬𝓴 𝓽𝓱𝓲𝓼 𝓵𝓲𝓯𝓮 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓹𝓮𝓸𝓹𝓵𝓮 ~ Aku hidup sebagai pelarian kerana dunia tak pernah berhenti berputar. Jap. Okay. Nama aku Jai. Nama betul aku Melissa dan aku perempuan sebenarnya. Aku terpaksa pura pura jadi lelaki atas se...