BAB 48

3.7K 74 0
                                    

"Melissa bangun"

Tidur aku terganggu sebab ade orang tarik tarik jari kaki aku. Aku bukak mata, aku tertidur rupanya.

Berkerut mata aku pandang muka manusia kat hujung katil. Adam!

Aku terus bangun dan berdiri depan Adam. Tangan dia aku capai dan aku cium. Huhu.. Rindu do..

Adam pandang muka aku tak berkelip. Dia gelak kecil. Rambut aku digosok lembut.

"kau kenapa? Rindu aku ke?"

Aku geleng. Tapi laju aku peluk tubuh sasa Adam. Kepala aku letak kat atas dada bidang dia. Tenang.. Tu yang aku rasa sekarang. Sumpah aku risau gila tadi.

Adam balas pelukan aku. Tangan dia usap lembut belakang aku sambil dia cium rambut aku beberapa kali.

Lama aku peluk Adam, mamat tu pun tak kata ape.. Diam je..

Aku dongak pandang muka adam. Kenapa pucat lagi? Erm.. Mata aku mula berair. Siot mel, asal kau ni..

Adam senyum tengok aku. Dia cium ubun ubun kepala aku.

"kau manja eh sekarang" Adam senyum sumbing.

Aku cebik bibir. Em..

"baju aku pun kau pakai? Dengan perfume aku sekali" Adam geleng perlahan.

Aku buat tak dengar. Badan Adam masih dalam pelukan aku. Tah la.. Aku rasa tak nak lepas.

"Adam.. Jangan la sakit dah.."

"hm? Aku sihat la.." Adam usap belakang aku.

"kenapa kau tipu? Bagi je la tahu aku. Aku kan isteri kau.." mata aku mula nak berair balik.

"I'm fine. Jangan risau okay.."

"jangan la tipu Adam. Aku taknak kau mati" aku dongak pandang muka adam semula. Pipi aku dah mula basah bila aku nampak mata Adam rupanya dah lama tenung aku.

Adam sekadar senyum hambar. Dia lepaskan rangkulan tangan aku dan tarik tangan aku keluar dari bilik pergi meja makan.

Wow. Kat atas meja banyak gila makanan. Aku senyum lebar.

"jom makan" Adam tarik kerusi dan tolak lembut bahu aku supaya duduk. Mamat tu duduk berhadapan aku.

Aku makan dengan penuh berselera. Sengaja, aku taknak tunjuk aku tengah sedih padahal dalam hati aku tengah menangis sekarang ni. F*ck! Aku benci perasaan ni. Aku dah tak mampu benci Adam. Aku sayang dia sangat sangat..

Adam kat depan sengih je tengok aku makan. Dia cuma makan sikit. Muka dia masih pucat dan mata dia macam berair.
________________

Selesai makan, aku pergi ruang tamu. Adam dah lelap atas sofa dengan tv yang masih terpasang. Em.. Rasanya aku boleh curi curi tengok telefon Adam.

Aku capai telefon dia kat atas meja. Adu, fingerprint pulak..

Aku tekan perlahan ibu jari Adam kat butang home. Hahaha berjaya do.

Laju aku bukak chat dia. Em.. Tak de yang mencurigakan. Aik? Takkan tak sembang dengan doktor amri tu..

Em, gallery. Aku tekan. Wow, keluar banyak gambar.. Gambar aku? Aku scroll laju. Wtf? Banyak gambar aku masa aku menyamar jadi lelaki dulu diambik secara senyap senyap. Muka masa aku tengah tido pun ade, dengan luka sebab kena belasah dengan zamri dulu. Em..

Aku pandang muka adam. Nak senyum ke nak marah.. Aku geleng kepala. Rasa nak gelak pun ade. Last last aku tutup je fon mamat ni. Pandai betul dia sorok tentang penyakit dia, aku geledah apps dia pun tak jumpa apa apa. Hmm..
_______________

LARI❗Where stories live. Discover now