Lepas makan, aku terus blah dari situ. Maleh aku nak tengok 'tayangan perdana' kat situ. Geli siot.
Aku jalan kaki pergi ke dataran luas yang ade dekat kawasan tu.Aku duduk lepak kat tepi longkang. Ramai orang jalan kaki kat situ lagi2 waktu nak senja macam ni. Banyak 'jenis' manusia yang keluar cari makanan waktu ni.
Haih.. Aku gosok rambut aku. Serabut lah.
"hai"
Aku toleh. Ade sorang awek tegur aku. Ni perempuan tulen ke tak ni. Ni lah salah satu 'jenis' yang aku bagitahu tadi. Aku bolayan kan aje, buat2 tak dengar.
"hai hensem" dia terus duduk sebelah aku. Aku tersentak. Suara macam abang sado. Aku tahan diri dari nak tergelak.
"kau nak apa" direct aku tanya. Muka aku serius pandang muka dia kat tepi aku.
Aku perhatikan dia atas bawah. Baju putih ketat nak mampos sampai tersembul dada dengan seluar legging dia pakai. Eh, dia perempuan ke?
"ee, awak ni tak sporting la" dia tepuk lembut bahu aku. Aku roll eyes pandang depan. Cukuplah perempuan kat kampus tu dah angau dengan aku yang tak tulen ni. Ade jugak perempuan yang berhalkum minat kat aku. Macam bodoh je.
"cik adik, awak nak ape sekarang ni" aku pandang muka dia. Nak kata perempuan pun aku tak tahu sebab aku nampak halkum dia tersembul kat tengah tekak dia.
"nama saya emy" dia pegang pipi aku. Terus Aku anjakkan muka. Ape masalah dia ni pegang2 aku pulak ni..
"tak baik tau jual mahal" dia pegang pipi aku sekali lagi dan terus turun tepat kat dada aku. Aku tepis laju. Ni dah melampau..
"kau nak ape jangan kacau aku boleh tak" aku buat muka marah pandang pondan sebelah aku.
"saya ade perkhidmatan special. Nak try 'khidmat' saya tak" dia jeling manja kat aku. Wthell? Aku pandang muka dia tak berkelip. Aku nampak macam gay ke..
Ok. Aku kena blah. Aku bangun.
"eh nak pergi mana" dia tarik kuat tangan aku sampai aku terjatuh atas dia. Ei dia ni kang. Aku debik sia sia je.
Dia gelak. Macam setan je gelak. Aku bangun dan aku rentap tangan aku terus blah dari situ. Haih, aku dahlah tengah ade masalah. Ade yang jadi mangsa aku kang.
_______Dari dataran tu aku jalan balik kampus. Jauh la jugak tapi aku sengaja je jalan kaki sebab nak tunggu malam. Aku tengok jam dah pukul 9 malam tepat.
Sampai blok bilik aku, laju aku naik lif. Aku dah penat 'exercise' jalan kaki dari petang tadi. Pintu bilik aku aku pandang.
Ok tertutup, maksudnya adam dah tidur, kot la aku pun tak tahu. Perlahan-lahan aku bukak pintu dan masuk.
"finally jumpa jugak jalan balik"
Aku toleh kat katil Adam. Mamat tu tak tido lagi rupanya.
"err, tak tido lagi ke. Dah lewat ni" aku tanya sopan sambil senyum. Konon nak berbaik lah..
Adam pandang muka aku lama. "dah lewat?" adam gelak sekejap kemudian dia pamer riak serius depan aku.
"abistu asal kau balik lambat, kau pegi mana" adam angkat kening.
Peduli pulak mamat ni dengan aku.. "takde mana. Jalan2 je" aku tarik baju hoodie kat dalam laci dan masuk dalam tandas nak mandi.
Lepas mandi aku keluar. Adam masih lagi tengah termenung atas katil.
"adam kau okay tak, asal ni" aku berdiri depan dia sambil lap rambut aku yang basah.
"diam. Kau pegi tidur sana" adam halau aku.
YOU ARE READING
LARI❗
Short Story~ 𝓕𝓾𝓬𝓴 𝓽𝓱𝓲𝓼 𝓵𝓲𝓯𝓮 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓹𝓮𝓸𝓹𝓵𝓮 ~ Aku hidup sebagai pelarian kerana dunia tak pernah berhenti berputar. Jap. Okay. Nama aku Jai. Nama betul aku Melissa dan aku perempuan sebenarnya. Aku terpaksa pura pura jadi lelaki atas se...