BAB 36

3.5K 70 0
                                    

Aku mundar mandir dalam bilik. Sekarang dah pukul lapan lebih pagi. Bodoh! Aku nak pergi tandas lah!

"Adam!! Aku nak pergi tandas! Bukak la pintu ni!" aku hentak kuat pintu bilik aku.

Clak.. Pintu bilik aku terbuka. Adam tengah pandang serius muka aku.

Aku tak hiraukan Adam kat depan pintu. Laju aku lari masuk dalam bilik air. Aku memang tak tahan.

Selesai je urusan aku, aku keluar. Adam tengah bersandar depan dinding menghadap tandas.

Aku telan air liur. Perlahan-lahan aku capai tangan Adam. "adam, tolong jangan kurung aku.."

Muka adam masih tak beriak. Dia diam, mata Adam seakan mengejek pandang aku.

"adam.. Aku isteri kau"

Adam gelak. "isteri?" Adam tarik kuat tangan aku pergi ruang tamu. Dia tolak badan aku atas sofa.

Terduduk aku. Aku pandang muka adam, dia dah berubah. Mana Adam aku yang dulu.. Kenapa Adam jadi macam ni sekelip mata..

"dengar baik baik ape aku nak cakap" Adam berdiri depan aku sambil peluk tubuh.

"malam tu memang betul aku yang rogol kau"

Zap! Bagai di sentap jantung aku. Kaku aku kat situ..

"semuanya aku yang rancang dari awal. Pil tu? Aku yang suruh Alex letak" tenang Adam cakap. Sempat dia hadiahkan senyuman sinis buat aku.

"kau!" aku pandang adam tak percaya. Alex?! Sanggup kau tikam belakang aku.. Ya Allah..

"jap, jangan marah dulu. Pasal perkahwinan ni? Faid yang cabar aku untuk kawin dengan kau. Dia kata aku tak mampu nak 'kuasai' kau. And now aku dah tunjuk yang aku mampu."

Tangan aku menggeletar tahan marah yang semakin sampai kemuncak. Aku tahan air mata aku. No! Aku tak nak nangis depan adam! No please air mata.. Aku tak nak..

"sampai hati kau.." aku genggam kuat tangan kanan aku umpama aku tahan rasa marah aku.  Sumpah kau kejam gila Adam..

"kenapa kau buat aku macam ni? Aku bukan permainan bodoh! Aku manusia! Aku ade hati dan perasaan. Kenapa kau kejam sangat dengan aku.."

Adam senyum. F*ck! Aku dah mula benci kau.

"senang je. Sebab kau pernah tipu aku, aman, alex dengan zoey dulu."

Terduduk aku dengar ape yang Adam cakap.
"kau tahu benda tu dah lama.. Kau tahu aku sanggup masuk penjara sebab kau. Kau tau tak!!" Air mata aku turun laju. Sial! Aku dah kata aku tak nak nangis!

"shh, memang betul kau masuk penjara sebab aku. Tapi aku dah kawin dengan kau so kira aku balas budi kau balik la ni" Adam duduk sebelah aku. Tangan dia kesat air mata kat pipi aku.

Laju aku tepis. F*ck, jangan sentuh aku bodoh! "korang berempat yang rancang semua ni?" dada aku turun naik.

Adam geleng. "no baby. Kami berlima plus faid."

Ya allah.. Aku pegang kepala aku.

"aku benci kau Adam. Benci sangat sangat.." aku tolak kuat badan adam dan berlari keluar dari rumah.

Tahniah mel.. Kau tak berjaya lari dari faid dan kau dah masuk perangkap Adam. Tahniah..
________________

Aku duduk di kaki lima sebuah kedai lama. Bangunan terbiar tu haha aku tak kesah dah. Aku masih pening pasal tadi..

"Hey? Wei ade makwe do!"

Aku pusing belakang. Sial! Bala ape lagi ni..

Seorang lelaki Melayu sedang teguk air setan tergelak pandang aku yang dah cuak. Kat sebelah dia ade lagi seorang lelaki india. Muka gatal pandang aku atas bawah.

Ya allah tolonglah selamatkan aku..

"haha, kalau jual ni bagus jugak. Aku dah lama tak merasa pegang duit banyak ni.."

Aku geleng laju. Lari jai lari! Terus aku buka langkah seribu. Non stop aku lari. Mujurlah badan aku ringan. Aku dapat dengar bunyi larian kat belakang aku dan suara menjerit suruh aku berhenti.

Lari jai lari..

Pritt!!!! Bunyi brek mengejut kuat.

Aku toleh sebelah kiri aku. Sial!! Buk! Aku dapat rasa badan aku melayang jauh sebelum jatuh menyembah bumi atas jalan.

"bwuerk" aku muntah darah. Berpinar kepala aku. Aku nampak ramai orang mengerumuni aku, berkerut dahi aku. Tangan aku menggeletar sentuh dahi aku..

Da.. Darah?

Bunyi suara gamat yang aku dengar semakin lama semakin hilang, sebelum pandangan aku gelap sepenuhnya.
____________

Aku bukak mata Perlahan-lahan. Argh.. Rasa berdenyut denyut kat kepala..

"bos dia dah sedar"

Berkerut aku pandang dua orang lelaki sebelah aku. Seorang lelaki botak dan seorang lagi bertopeng hitam tengah pandang aku. Siapa pulak ni..

"bagus.. Kau keluar dulu" lelaki bertopeng tepuk bahu si lelaki botak sebelah aku. Sempat lelaki botak tu hadiahkan senyuman sinis kat aku sebelum keluar.

"saya kat mana?" aku pandang lelaki bertopeng yang tengah perhatikan aku.

Diam..

"encik? Saya kat mana ni"

"lepas ni kau ikut aku balik. Aku dah beli kau dari faid. Kau mesti kenal dia kan?" sinis suara tu menyapa telinga aku. Bukan jawapan yang aku dapat tapi kejutan.

Bulat mata aku pandang lelaki bertopeng tu. "faid? Kenapa pulak.. Kau siapa?!" aku dah kecut perut.

Aku baru sedar wei.. Kalau aku tahu jadi macam ni baik aku koma terus.

"aku? Tuan baru kau. Kesian.. Kena jual dengan abang saudara sendiri" lelaki tu gelak kuat.

Terduduk aku atas katil. Sakit kat kepala aku tak pedulikan. Aku geleng laju. "kau tipu! Masa bila faid ade datang sini?!" dada aku berombak kencang.

"tenang sayang" lelaki tu elus lembut rambut aku.

Laju aku tolak tangan dia. Jijik bodoh!

"kau!" rambut aku ditarik kuat.

Ya allah! Sakitnya.. Aku ketap gigi. Berkerut muka aku.

"jangan pernah tolak aku. Aku tak pernah merasa pengalaman ditolak betina sebelum ni, lebih baik kau ikut cakap aku sebelum aku buat sesuatu yang boleh buat kau menyesal seumur hidup" kepala aku ditolak kasar.

Aku diam. Lepas satu masalah, datang satu masalah..

Pintu bilik ditolak. "bos, dia dah boleh keluar sekarang" lelaki botak tersenyum sinis pandang aku.

Oh shet! Aku genggam penumbuk. Dasar kau mel! manusia lemah, selalu genggam penumbuk tapi tak pernah nak sampaikan.

"bagus, heret perempuan ni keluar" lelaki bertopeng tu tunjuk ke arah aku dan berlalu keluar dari bilik.

Aku tersentak. Hah? Heret? Pergi mana?

"baik bos"

Lelaki botak tu tersenyum pandang aku. "jom" rambut aku ditarik kasar keluar. Ya Allah, rasa nak tercabut tempurung kepala aku sekarang ni..

"sakitlah!"

"diam bodoh!" aku dibawa keluar dari bilik tadi. Sekarang mata aku dihidang dengan suasana tempat sebijik macam hospital. Tapi sayang ,semua nurse yang nampak aku pura2 tak nampak apa apa jadi.

Sial! Hospital ape macam ni?

Aku ditarik masuk dalam sebuah kereta mewah hitam bercermin gelap. Masuk je dalam kereta terus gelap suasana luar yang masih terang tadi.

Bahu aku dipeluk erat oleh lelaki bertopeng tadi yang tengah duduk kat sebelah aku. Bodoh jangan sentuh aku! Aku meronta ronta kuat.

Pang! Muka aku ditampar.

"diam sebelum aku buat kau lebih teruk dari ni, bob, jalan"

Lelaki botak yang dah masuk kat tempat duduk pemandu tadi angguk kan kepala. Laju kereta meluncur meninggalkan kawasan hospital.

LARI❗Where stories live. Discover now