BAB 56

3.5K 69 2
                                    

Perlahan-lahan aku jalan masuk ke dalam pintu utama rumah faid. Dengan pagar depan terbuka luas, senang je aku masuk.

Aku telan air liur. Dari tingkat bawah aku dah dengar suara orang bertelingkah dengan bunyi kaca pecah dan beberapa barang jatuh. Sumpah bunyi dia kuat gila. Semacam ade pergelutan yang berlaku..

Tangan aku dah menggeletar kecil. Aku capai pemegang tangga dan melangkah naik ke atas.

Dari atas tangga yang terakhir, aku dah dapat dengar bunyi bergaduh dari bilik yang paling hujung. Berlari aku ke arah bilik tu.

Aku jengah kan sikit kepala untuk tengok keadaan di dalam bilik. Bilik pejabat..

Aman tengah bergelut dengan faid, kat hujung tangan faid ade sepucuk pistol. Shet! Tapi.. Mana Adam?

Sial! Mata aku melilau tengok seluruh kawasan bilik tu. Mana pulak dorang semua pergi..

Aku bergerak pergi bilik sebelah. Kosong..

Dah la banyak bilik. Babun la..

Kaki aku berhenti kat depan salah satu bilik di sebelah tangga. Ade darah melekat kat depan pintu. Automatik jantung aku berdebar laju semula..

Tombol pintu aku pulas perlahan. Agak gelap bilik tu. Dalam kesamaran aku nampak alex, zoey, fatty dengan adam dah terbaring pengsan atas lantai. Dengan kepala berdarah darah. Wtf?! Berlari aku dapatkan Adam. Weh! Asal ni?!

"jai.."

Aku angkat muka. Aku kecilkan mata aku pandang seseorang yang berdiri di sebalik ruang yang agak gelap dalam bilik.

Kau! Aku dah terlopong. "aden?"

"yes it's me. Rindu aku tak?" aden senyum sinis. Tangan kiri mamat tu pegang sebilah pisau tajam.

Gile ke?! Aku dah cuak. Aku terus goyangkan kuat badan Adam. "adam bangun tolonglah bangun!"

Adam seakan tersedar dari pengsan. Mamat tu pegang dahi dia yang luka besar, mungkin kena hentak dengan sesuatu. Entahlah, aku tengah takut gila sekarang ni.

"eh mel, kau buat ape kat sini?" adam terus bangun dan peluk aku. Aku tahu muka aku dah pucat tengok aden yang dah macam orang psiko pandang aku.

"lari sekarang. Aden dah gila" perlahan suara Adam bisik kat telinga aku. Terus dia lepaskan badan aku dan berdiri menghadap aden yang tengah berdiri kat penjuru bilik.

Aku masih kaku kat belakang Adam. Belum ape ape, aden dah berlari dan kunci pintu. Alex, zoey dengan fatty cedera teruk. Aku.. Aku tak tahu nak kata ape..

"sial! Kau nak ape? Melissa tak ade kaitan dengan semua ni la bodoh!" Adam mula bengang. Darah mengalir banyak gila kat tepi dahi dia tak hiraukan.

Aku dah mula rasa senak kat perut. Sakit tiba tiba.. Aku pegang perut aku, berkerut muka aku tahan sakit.

Aden gelak kuat." tak ade kaitan? Dasar bodoh. Aku buat semua ni untuk dia. Sejak pertama kali aku jumpa dia.." aden senyum pandang aku.

Ee, creepy..

"dia dah jadi bini aku. Kau ni kenapa, dah gila ke?!" Adam berundur ke belakang apabila aden semakin melangkah mendekati kitaorang berdua.

Tangan Adam tolak aku supaya berdiri rapat kat belakang dia.

"gila?" aden gelak nyaring. "aku dah lama tergilakan bini kau. Selama ni aku dengan faid yang rancang untuk jual Melissa pada nick, tapi sayang betul.. Belum sempat aku jumpa mel, si alex dah selamatkan dia dulu" aden geleng perlahan. Muka dia sayu dan terus senyum lebar tak lama kemudian.

LARI❗Where stories live. Discover now