Malam.
8 pm.
Lepas dinner aku terus terperap dalam bilik. Adam kat ruang tamu tengah tengok tv dengan fir. Aman, alex dan zoey dah blah lepas dinner tadi.
Dari atas katil, aku dapat tengok figura Adam tengah dukung baby fir sambil acah acah budak tu. Entahlah anak aku dah pandai gelak ke belum, lantak situ.
Aku pakai kain batik sepasang dengan baju t-shirt Adam, memang dah jadi uniform aku sejak semalam.
Em. Badan aku baring dalam posisi menelentang. Mata aku termenung pandang syiling. Uncle dengan papa Adam kata nak datang esok.
"baby.."
Erk.. Laju mata aku turun pandang muka pintu. Adam dah berdiri kat situ sambil dukung baby fir yang dah tertidur.
"em.. aa, masuklah" aiseh. Asal aku pulak yang tergagap ni..
Adam masuk jalan pergi katil. Dia letak baby fir dalam katil bayi sebelah aku. Lama Adam berdiri kat situ sambil tenung muka firdaus.
Lantak kau la. Baik aku tido. Aku tutup mata sambil peluk bantal. Badan aku iringkan membelakangi katil baby.
"Melissa.. Kau dah tido ke"
Aku pura2 tak dengar.
"mel.." aku dapat rasa katil bergoyang. Ade semacam bentuk manusia tengah baring menghadap aku. Adu..menyesal pulak menghadap sebelah sini.
"Melissa.. Aku minta maaf.. " cup.. Satu ciuman hangat hinggap di ubun ubun aku. Tenang mel.. Tido..
"mel, aku.. Aku tahu kau marah.. Tapi boleh tak kalau kau bukak mata sekejap pandang aku. Aku tahu kau tak tido lagi"
Aku diam dan tutup mata rapat. Suara Adam dekat sangat dengan aku. Aku dapat rasa hembusan nafas dia pada muka aku.
"mel.. Please.." Adam capai tangan aku yang tengah peluk bantal. Dia bawak pergi ke pipi dia.
Maigod weh.. Aku dapat rasa air mengalir kat pipi dia. No mel.. Don't open your eyes.. Please hati, jangan lemah sangat!
"kau benci aku ke" Adam dekatkan badan sehingga dahi dia bertemu dengan dahi aku.
Aiseh.. Ni yang aku seram ni.. Mula la aku nak gelabah ni..
Aku dengar Adam gelak kecil. Herm.. Aku dapat rasa satu ciuman lembut hinggap kat hidung aku beralih ke pipi dan turun ke...
Lama bibir Adam berhenti kat bibir aku. Terus aku bukak mata dan bergerak jauh sedikit. Aku telan air liur, mamat ni mencabar betul. Jangan macam macam aku tengah dalam pantang ni.
"baby dah bangun?" Adam gigit bibir pandang aku.
Oh shet. Aku bukan baby. Baby tu anak kau.
"stop panggil aku 'baby'. Kau dah ade baby betul Adam" aku jeling muka dia.Adam senyum. "ya. Kau baby aku dan fir anak aku"
Wtf. "aku panggil anak kau tu baby fir la. Stop calling me baby, I'm not your baby"
Adam senyum sumbing. "you're my baby mel. Stop argue about that" Adam gerak rapat dengan badan aku. Selamba tangan dia peluk pinggang aku.
"lepasla" aku tolak dada Adam tapi tak bergerak. Ergh!
"baby, Your body is becoming more attractive" Adam bisik perlahan sambil senyum nakal.
Gile! Tercengang aku dengar ayat yang keluar dari mulut mamat tu.
"ka.. Kau jangan buat pasal" aku mula gugup. Berani betul!
"rileks baby. Tido" Adam tarik badan aku rapat gila dengan badan dia. Sesak nafas aku..
Aku pandang muka adam yang betul betul depan aku. Hembusan nafas aku dan dia terasa hangat kat muka aku.
"er Adam. Aku tak selesa la"
"tapi aku selesa. Diam dan tido atau kau nak aku kiss bibir seksi kau tu lagi" Adam cakap sambil tutup rapat mata dia.
What! Aku kemam bibir aku. Jantung aku mula nak race ni.. Aku cuba meronta kecil. Tangan aku cuba tolak perlahan dada bidang adam.
"dasar degil" Adam bukak mata pandang aku. Tersentak terus aku pandang mata Adam. Kenapa aku tak perasan mata dia lawa sebelum ni..
Cup.. Adam cium bibir aku sekali lagi. Terus aku tolak bahu dia. Aku cuba anjakkan muka aku ke belakang tapi tangan dia tahan kepala aku dan tolak semula muka aku ke muka adam.
Nak putus nafas aku. Siot betul!
"aku dah kata jangan melawan. Ingat kau tengah pakai kain batik je tau sekarang ni" Adam pandang tajam mata aku.
Terus aku tak jadi meronta. Aku biarkan dia peluk erat badan aku. Gerun pulak dengar ape yang dia kata tadi. Em.
"tahu pun senyap." adam tutup mata semula.
Nak tak nak aku terpaksa tidur dalam keadaan macam ni. Bau Adam best pulak. Dah la aku memang rindu bau dia.. Tenang sikit hati aku..
Aku cuba lelap kan mata. Fir.. Mami rasa lemah la bila berhadapan dengan dedi kau ni.. Tolong mami fir.. Em
________________UWEKK!!
Aku terus Terjaga. Kuat gila fir nangis. Aku tolak tangan adam yang masih peluk pinggang aku.
Terus aku bangun dan turun dari katil, firdaus dah melalak kuat. Aku kendong tubuh kecil tu dan bawak pergi atas katil. Terus aku susukan sambil badan aku membelakangi mamat tu. Lapar ke tengah malam ni fir.. Aku senyum tipis.
"fir lapar ke baby" suara garau Adam tegur perlahan kat sebelah telinga aku. Kaku terus aku bila dia tongkat dagu kat bahu aku sambil mata dia pandang firdaus yang tengah menyusu.
Oh shet! Terus aku alihkan badan. Pervert! Muka aku mula membahang.
Adam gelak. "kau nak nyorok ape mel, Aku dah nampak tadi. Je-las"
Gile! Ee. Geram aku. Aku usha muka fir. Dah lelap balik. Sekarang ni bapak dia yang buat aku sakit hati sekarang ni.
"aku tido dulu baby.. " aku dengar Adam gelak kecil.
Kuajo betul. Rasa nak menangis pun ade. Huhu. Tido la fir.. Mami yang galau sekarang ni. Hem.
********
YOU ARE READING
LARI❗
Short Story~ 𝓕𝓾𝓬𝓴 𝓽𝓱𝓲𝓼 𝓵𝓲𝓯𝓮 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓹𝓮𝓸𝓹𝓵𝓮 ~ Aku hidup sebagai pelarian kerana dunia tak pernah berhenti berputar. Jap. Okay. Nama aku Jai. Nama betul aku Melissa dan aku perempuan sebenarnya. Aku terpaksa pura pura jadi lelaki atas se...