Batı Salihoğlu

746 101 0
                                    

Batı" Annem babam nasıl" dedi.
Ben" Neyin kafası bu. (Bağırarak) Bu benim kafam "dedim.
Batı" Kuzen iyi misin"dedi.
Asiye" Yaktınız çocuğun kafasını"dedi.
Ben" Beni siz delirttiniz! Evet! Evet! Siz! Kırmızı ışıkta geçen şöförler ve boş verli türküler. Beni siz delirttiniz "dedim.
Batı" Ne oldu buna"dedi.
Ben" Bir gün belki hayattan. Geçmişteki günlerden-".

Edip bana iğne yaptı galiba ondan sonrası pek bulanık. O şerefsiz neden geldi? Yanlış anlama olmasın. Edip'ten bahsediyorum.

Kendime geldim bir süre sonra.
Batı" İyi misin Safa abi"dedi.
Bende" Hala bana abi diyor. Sen üç yıldır neden yoksun. Lan hepimiz öldü bildik. Üç yıldır sana dair bir ipucu arıyorlar millet. Sen kalkmış birde benim doğum günüme geliyorsun "dedi.
Salih" Geç kaldık trafik var-".
Batı" Amca senin burada ne işin var"dedi.
Salih" Asıl senin ne işin var şerefsiz. Abim Turgut senin yüzünden kalp krizi geçirdi. Az kalsın ölüyordu-".
Bende" Siyah beyaz gerisi neydi be. Unuttum "dedim.
Salih" Kara Kartal Beşiktaş "dedi.

Kuzey ve Doğu'nun burada işi ne?

Doğu" Kuzen Ben yanlış mı görüyorum yoksa batı olacak şerefsiz burada mı"dedi.
Batı" Abla sakin ol her şeyi açıklayabilirim. Kuzey abi Güney abi nerede"dedi.
Kuzey"Tutma beni kuzen. Yoksa bu elimde kalacak "dedi.
Alexandra" Bırakmam. Siz köyden niye geldiniz. Hem Turgut amcam nasıl "dedi.
Kuzey" Batı dua et. Alex burada. Kıza Türkiye kötü göstermeleyim"dedi.
Batı" Kızıl saçlı yabancıda kim. Neden kuzen diyorsunuz" dedi.

Siyahi bir kız geldi. Bu kim ya?
Alexandra" Erica burada ne işin var"dedi.
Erica" Şey abla. Babam ceza verdi yanına yolladı"dedi.
Bende" Amcam senden bahsetmedi"dedi.
Erica" Neymiş. Türkiye'de iyi olacakmışım. Hayır hiç soruyor mu Türkiye'ye gitmek istiyor muyum? Abla sen ne zaman Amerika'ya dönüyorsun"dedi.
Alexandra" Hiç bir zaman. Burası güzel ve rahat"dedi.

Küfür etti galiba İngilizce. Bu arada sıvışmaya çalışan Batı ve Erica'yı bayılttı Asiye. Hayır kadın ninja gibi.

Asiye (Sinirli bir şekilde) "Yeter ya! Sizin yüzünüzden aşkımla bir dilim pasta paylaşamadık" dedi.
Kuzey (Korkmuş bir şekilde) "Vallahi ağzımdan pasta yemeyin diye bir cümle çıkmadı" dedi.
Alexandra" Asiye teşekkür. Hiç bu ergenle uğraşmazdım"dedi.
Yasin" Erica öyle gözümese de bayağı çok konuşur başınızı ağrıtacak şekilde "dedi.
Doğu" Safa dediğiniz kadar varmış. Gaç bakam sen buna naal aşık oluverdin"dedi.
Bende" Duyarsa yakar bizi. Hem ben çok seviyorum Asiye'yi "dedim.
Eylül" Pastaları yesek artık. Çok acıktım"dedi.

Pastaları yedikten sonra. Hayır Asiye'ye kaç kere dedim ben yerim diye. Ama pastayı bana yedirdi. Dışarıda çay içiyordum.

Yasin (Sigara yaktı) "Erica ve Batı sus pus oturdular. Asiye'den korkulur vallaha" dedi.
Bende" Abi şu zıkım mı yanımda içme "dedi.
Yasin" Zaten Aliye içilmiyor. Sende başlama "dedi.
Bende" Neden içirmiyor ki"dedim.
Yasin" Sen bana ya- (Alerjim tuttu kustum) Tamam ben babamlarla ön tarafa gidiyorum. Üstüme falan kusarsın"dedi.

Kuzey geldi.
Kuzey" Eylülü bene ayarlasana"dedi.
Bende"Bu iş randevu mu lan. Hem senin gibi işsiz güçsüz biri ile niye çıksın "dedim.
Kuzey" Ulan tabi hayat size güzel. Üç tane zengin kız ile evlendiniz. Ni var bana da ayarlasan"dedi.
Bende" Ne oldu. Sen buraya gelmezdin"dedi.
Kuzey"Aslında Sabun işine girdim ve batırdım. Tefeciden aldığım 100.000 lirayı ödemezsem. Beni öldürecekler "dedi.
Bende" Allah rahmet eylesin. Ne yapayım. Ben şuan zor durumdayım beş kuruş para çıkmaz"dedim.

Kuzey( Bana bıçak çekti) "Ya paran ya can-" Adamı yere serdim. Uluç kralsın be abi. Adam bize savunma hareketi öğretecem diye canı çıktı. Ama işe yaracağını hiç düşünmedim.

Ben"Kolay yoldan para kazanılmaz. Keşke öyle olsa. Hem Eylül'ün beş kuruşu yok. Ailesi Red etti. Borç olayı en başından beri yalan. Gerçi güzel fikir. Ama senin hakkında bilgi öğrenmeyecek kadar salak mı sandın beni? Bana beşyüz bin borçlusun. Gerçi Kumarhane'de yediğin o kadar parayı. Amcamla babam ses etmedim emme. Etsem ni olur biliyon değil mi"dedim.
Kuzey" Özür dilerim. Kumar bağımlısı oldum "dedi.
Bende" Sen köye gitsen. Bir tefeci bulup ölüp gidersin. Yarından itibaren sen bizim kafede garsonsun (Anahtar verdim) Bu evin. İki artı bir. Geçen aldım. İdare edersin. Zaten salon ve mutfak birleşik "dedim.
Doğu" Bana söz verdin. Hani şirketinde iş verecektin. İşsizlikten bıktım"dedi
Bende " Reklam ajansında. Zaten konuştuk" dedim.
Kuzey" Ben neden garsonum. O neden masa başı işi yapıyor"dedi.
Doğu" Seni sattım abi. Ama ne yapayım. Parasızlık"dedi.

Erica geldi Alexandra ile.
Erica "Özür dilerim senin doğum gününü mahvettiğim için" dedi.
Bende" Pek sorun değil. Mustafa amcam nasıl"dedi.
Erica "Eşinden boşandı. Eşinin kardeşinden çocuğu oldu. Kızı oldu" dedi.
Alexandra "Yuh baba. Neyin kafası var bu adamda. Umarım bir haltlar karıştırmaz gene" dedi.
Erica" Sen olasılık adam mısın"dedi.
Bende " Öylese ne olmuş. Türkiye de pek ünlü değilim. Gerçi bir ara amerika da imza günü düzenlendi. Ama millet gelemedi"dedi.
Erica" Neden kimse gelmedi ki "dedi
Bende" Adam pankarta yanlış adres yazmış"dedim ve kahkaha attım.
Erica" Bu gerçek mi? Yoksa şaka mı yapıyor abla "dedi.
Bende" Google'e yaz çıkıyor. Bende Türkiye'ye gelince öğrendim "dedim.

Beş dakika sonra.
Erica" sen doğruyu söylüyorsun. Ama bende o imza gününe gittim. Hiç kimse olayım gerçek olduğuna inanmadı. Peki neden bir daha Amerika'ya gelmedin"dedi.
Aliye" Korktu. Çünkü Kayboldu imza gününden sonra. Kendini ilk Türk bayraklı yere attı. Ama hiç kimse Türkçe bilmiyorlardı"dedi.
Bende" Seni çağıracak kadar biliyorlardı "dedim.

Batı geldi.
Batı" Şimdi bana ne olacak "dedi.
Bende" Turgut amca geliyor. Biraz bekle. Yarın sabah gelir "dedim.
Batı" Kuzen ben kaçsan"dedi.
Bahar" Olmaz. Ben bilseydim Safa'nın kuzeni olduğunu daha önce haber ederdim"dedi.
Bende" Sıkıntı yok. Polis bile izini nasıl bulamadı ya"dedim.
Batı" Basit. Arkadaşımın evine kaldım" dedi.
Bende" Beş sene boyunca"dedim.
Batı "Kredi kartı kullanmadım. Moto kurye firmasında çalışıyorum. Sigorta kaydım yok. Çalıştığına dair bir belgede. Sahibini tanıdığım için" dedi.
Bende(Çılgınca bakışla) "Çözdüm. Sahte kimlik değil mi? Gerçi sahte kimlikte olamaz. İşsizsin değil mi? Fal bakıyorsun büyük ihtimalle"dedim.
Batı" Nereden anladın "dedi
Bende" İnsanlara fal bakıyorsun. Baharın atölyesinde kalıyorsun. Biliyorsun makyöz. Ve kişilere para karşılığında özel makyajlar yapıyor. Erkek kıyafetti görünce. Erkek yaşadığı anladım. Ayrıca Tarot kart destenin fişi çıkıyordu. Bu arada atölyedeki kıyafette"dedim.
Batı" Kuzen ne oldu sana. Sanki  karşımda beni yutmak isteyen bir yılan var" dedi.
Asiye" Takma kafana herkese böyle oluyor "dedi.
Bende" Sana doğru dürüst bir iş vermek lazım. Yoksa buna değmez. Bizim Sülo ile botanik şirketimiz var. Benim temsilcim olmaya ne dersin. Mesela Henife ablam ile moda şirkettindeki yaptığı temsilcilik baya iyi"dedim.
Batı" Tamam. En azından evlenebiliriz ha Bahar" dedim.
Bahar"On yıl oldu. Ama evlenmek bana göre değil hala. Çok sıkıcı. Eğer istersen evleniriz"dedi.
Dilara "Neden senin olduğun her yel olaylı acayip genç" dedi.
Bölüm sonu

acayip GençHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin