İçimdeki Değişim

710 89 1
                                    

Aaa! Ne diyeyim ki! Hayır kendimi nedense usta büyücü gibi hissediyorum. Büyüm ile Şehri mi yok etsem. Ama imkansız. Gene abartığım için oldu. Ha! Ablam yani Henife ablam sevgilisini tanıştıracakmış.

Ben" Kalk lan. Hayır koca adamsın. Yanlış falan anlayacaklar"dedim.
Halil" Lütfen beni çırağın yap"dedi.
Bende "Uluç başımdan al şunu kaza çıkacak bak elimden" dedim.
Leyla(Korkunç bir bakışla) "Elindeki vakayı bitir. Sonra konuşursun" dedi.

Halil gitti.
Leyla" Özür dilerim Safa. Biliyorsun senin olayların akışını okuma Yeteneğinle neden polis olmadığını merak ediyorum "dedi.
Uluç" Eğer polis olsaydı ülke kaosta olurdu"dedi.
Bende" Ben karşıyım yoksa Asiye canıma ot tıkıyacak"dedim.
Uluç " Bizim yan ev boşalmış acabası. Dört kız tutmuş bizimkiler olmasın" dedi.
Bende" Sol taraftan sağ tarafa geçer öyle olursa. Bir şey fark etmez "dedim.

Yolda giderken.
Uluç" Ulan Teo. Başıma bela oldu "dedi.
Bende" Neden niye olsun"dedim.
Uluç" Kumsal tutturdu. En azından nişan olsun diye. Doğru ya Asiye'nin kardeşleri evlendi. Böyle bir psikolojiye girmedi mi" dedi.
Bende "Pek sayılmaz. Aslında bir kaç kez böyle bir muhabbet açtım. Hani evlenmek istiyorsan evlenelim diye. Ama cevabı şu oldu: Bizim aramızdaki bağ olduğunu sürece ismin önemi yok. Sadece ben sana bağlıyım sen de bana.] dedi. Ama işin garibi Ayşe'de öyle. İstersen Asiye ile konuşuyum. Biliyorsun. Arkadaşlar "dedim.
Uluç" Safa senin canın neye sıkkın"dedi.
Bende" Yarın akşam ablamın sevgilisi ile yemek yiyeceğim. Biraz ondan "dedim.
Uluç" Henife abla ha! İyi olmaz mı 29'a az kaldı şunun şurasında. Ayrıca sen Asiye ile çıkıyorsun. Bırak sevgili yapsın "dedi.
Bende" Tabi Sana demesi kolay. Ben paronayak bir insanım. Sevgilisin uzaylı istilası başlatacak kişi olmayacağını nereden bileceğim"dedim.
Uluç" Bunu kitaplara sakla. Sahi ne oldu senin kitap işi" dedi.
Bende" İlk on sayfa onay almadı. Kendim gibi yazmıyormuşum. Biraz ara vermem söylendi"dedim.
Uluç" Ne yapmayı planlıyorsun. Bu arada"dedi.
Bende" Ben sıkılırım. Bir şeyler karalacağım"dedim.

Eve gittim. Asiye bana sarıldı.

Asiye" Çok korktum. Neden beni aramadım"dedi
Kumsal "Şey. Özür dilerim. Ama şirketten çıktığında kaçırıldın. Bi arasaydın keşke" dedi.
Bende "Dava çözmekle meşguldum" dedim.
Uluç" Cinayet çözdü kendisi" dedi.
Kumsal"Şey. Özür dilerim. Ama biraz imkansız değil mi? Gecenin biri saat siz sabah onda çıktınız. Kaçırıldınız deseniz bu kadar çabuk çözmeniz mantık sınırları pek kapsamıyor "dedi.
Ayşe" Gerçektende polis danışmanlığı mı yaptı bu "dedi.
Tunç" Kohai iyi misin? Uluç'un çelik yeleğini yürütmüşsün"dedi
Aytaç "Peki nasıl bu kadar hızlı çözdün" dedi.
Bende "Kalıcı parfüm sağ olsun" dedi.

Hepsi Şaşkın şaşkın baktı.

Asiye "Bir parfümün dava çözecek bir detay mı ki" dedi.
Uluç" Bende böyle düşünürdüm. Ama davayı çözecek detaymış. Senin sevgilin çok korkunç" dedi.
Ayşe" Şaka yapıyorsunuz değil mi kim bir davayı parfümden çözer "dedi.
Bende" Karısını erkekle aldattığını çözdükten sonra gerisi kolayca geldi. Gerçi biraz yanıldım. Ama katili tutturdum "dedim.
Ayşe" Ha! Gerçekmiş. Ama sen neden polisiye yazmıyorsun "dedi
Kumsal" Şey. Özür dilerim. Ama Polisiye yazmak istemenin sebebi polis olmak isteyişini unutmam değil mi"dedi.
Uluç" O zaman yüzünde leke vardı. Gerçi şimdi belli olmuyor. O yüzden polis olmadı" dedi.
Bende" Bakın çok yorgunum. Sonra gene konuşuruz. Kaçırıldım, dava çözdüm ve iş anlaşması yaptın"dedim.
Asiye "Biraz özel konuşabilir miyiz" dedi.

Odama gittik.
Asiye" Sen sen değilsin ne oldu"dedi.
Bende "Performans sorunları her üç kişiden birinde görül-" suratıma yastık yedim.

Asiye " Ne oldu sana. (Korkunç bir bakışla) Bana doğruyu söyle. Yoksa diğer kolunu ben kırarım " dedi.
Bende" Bilmiyorum. İlk defa Red yedim. Tuhaf şekilde mutlu hissediyorum. Ama bir yandanda yazmak istiyorum. Eylül'ün dediğine göre hayatımdan sıkılmışım. Farklı şeyler yapmam gerekiyormuş. Ama nedense bu doğru gelmiyor. Herkesin kıskancağı başarılarım var. Ya da güzel bir kız arkadaşım. Onu geçtim baya kafa dengiyiz de"dedim.
Asiye "Yazmak deyince çocuk gibi tavır takınıyorsun. Bence Red edilen bir yazarın hikayesi yaz. Gerçi fikir güzel ama kabul görmez" dedi.
Bende" Bu fikir eminim benim elimde inanılmaz bir kitaba dönüşür "dedim.
Asiye(Gülümsedi)" Bu durumda ben senin performans artırıcı ilacın mı oluyorum "dedi.
Bende" Öyle deme kızım. Başkası duysa yanlış anlayacak. Eee sen kumsalı evlenmemeye nasıl ikna etmeye çalışacaksın"dedim.
Asiye" Şu an Uluç'u sınıyor. Öyle gözükmesede çok zengin. Parası için mi yoksa sevdiği için mi birlikte olduğunu anlamaya çalışıyor"dedi.
Bende " Uluç para gibi şeylere önem vermez. Sırf kız yüzünden intihar etti" dedim.
Asiye(Suratıma yastık attı) "Sanki sen farklısın. Hayır antalyalılar hep mi böyle. Siz gizli gizli ne içiyorsunuz" dedi.
Bende(İç çektim) "Bilmem. Ama ben farklıyım çocukluğum yalnızlıkla geçti. İçimde dönen şeyleri kimseye anlatamadım" dedim.
Asiye" Boş ver. Bu arada Eylül'e birini bulalım"dedi.
Bende" Kızım bu neyin kafası bir kaç gün önce birini ayırdık farkında mısın"dedim.
Asiye" Tek olmak zor olmalı. Şimdi düşündüm de ben senden önce ne yapıyordum"dedi.
Bende" Sahi yan evi almışlar. Pardon! (İç çektim) Neden evi aldın"dedim.
Asiye" Fakir oğlan zengin kız kuralına uymak için. Sonuçta dördümüzde zengin kızlarız "dedi.
Bende" Pardon da. Hadi Uluç ve senpai fakir diyelim. Ama ben ve Aytaç. Hem öyle olsa hayatımız çok sıkıcı ve çok alışılmış olurdu "dedim.
Asiye" Saat baya geç olmuş yarın toplantım olmasa sabaha kadar tutardım seni. Ama başka sefere. Bu arada Eylül'e sevgili meselesi sende "dedi ve yanağımdan öpüp koşarak çıktı.

Sen yok musun Asiye? Hem kötü hem iyi. Neyse ona bir şiir yazarak teşekkür etsem olacak. Hem yazmadan önce biraz ısınırım. Bizimkiler uyumuştur çoktan.

Sanki beyaz bir gül gibi
Karda açmayı bekledi
O güzel ve masum gülüşün
İşte şiir şekildeki teşekkürün.

Sabah oldu. Başım ağrıyor. Tabi markette gecenin üç buçuğunda kola almak için gidersen .... Donar. Hayır kafa yok bende. On sayfayı bitirdim. Canım çıktı.

Asiyeden mesaj geldi.

Bu hayatımdaki aldığım en garip teşekkür. Bunu ölene kadar saklayacağım.

Ben koşa koşa Nuriye evine gittim. Kitap evine gitmeden yakalamam lazım. Bu Nuriye arabası. Üstüne atladım. Arabadan indi Nuriye

Nuriye " Safa sen manyak mısın" dedi.
Bende(Ensendim) "Yeni bir hikaye yazdım. Hiç uyumadım" dedim.
Nuriye "Tamam okurum. Sen eve git" dedi.
Bende "Fikrini duymadan olmaz" dedim.
Nuriye "Madem Arabamdan in. İçine gir" dedi.

Beş saat sonra. Aslında kitap evinde Nuriye'nin odasında uyuya kaldım.

Aliye" Biz okuduk Safa"dedi.
Nuriye "Fikir ilginç. Ama bu fikiri nereden buldun" dedi.
Aliye" Şimdilik okuma grubuna vereceğiz. Ama Safa şunu söylemeliyim ki. Tam senlik bir hikaye. Devamı bekliyorum. Red edilen yazan süper güç ameliyatı olup çalıştığı yayın evini yok ediyor. Sonra polisle iş birliği yapıyor"dedi.
Nuriye" Bir kaç gün içinde bildiriz sonucu. Ama iyi gözüküyor hikaye"dedi.
Bölüm sonu

acayip GençHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin