》》》 přeskočte, jestli vás zajímá jen děj, ale možná přijdete o nějaké pikantnosti. (͡° ͜ʖ ͡°)
Ahoj, tady Cívka!
Asi dvě nebo tři kapitoly nazpět jsem vám slíbila, že vám odpovím na cokoliv, co by vás vás zajímalo - jak o postavách, tak o mně. Sešly se tři otázky, což není moc, ale to rozhodně neva. Já jsem užvaněná dost. Samozřejmě se můžete ptát i dál v komentářích fakt na cokoliv! Mám radost, když o Trisovi můžu mluvit.
Hah.Děkuju! 🖤
Ten vznik je vlastně docela vtipný. Začal na tradiční české dovolené v Chorvatsku. (Slyšíte tu českou hymnu, jak začala hrát?)
Konkrétně v jedné přepychové restauraci. Dodnes netuším, co se stalo, ale asi se mi v jídle musel ocitnout nějaký alergen. Nestěžuju si. Očividně tam totiž byly i nějaké steroidy pro mozek. Ve výsledku totiž první vymyšlená scéna, a já rozhodně věřím, že tušíte jaká, vznikla, zatímco autorka byla nakloněná nad mísou.
Dalo by se říct, že Campbellová je zčásti autobiografická postava? Zní to fancy.
Později jsem si domyslela všechno ostatní - pisoáry, švarného mladíka s balíčkem žvýkaček. Původně jsem chtěla napsat jen jakousi minipovídku, ale to bych tou dobou nesměla podruhé nebo potřetí číst Bohy Olympu.
A tak se zrodil nápad.
Dál jsem postupovala dost logicky. Rick Riordan vždycky vychází ze dvou nebo více mýtů, od kterých odvíjí děj celé knihy, já tedy hledala ty, které ještě nějak výrazně nepoužil. Rozhodla jsem se pro příběh o Bellérofontovi a o Pandóře. (Že jste si toho ještě moc nevšimli? To je dobře! Ale v Hypnově srubu se toho odhalilo dost. *mrk mrk*)
A pak přišla ta nejožehavější část; proč by se nějaká výprava měla uskutečnit? Do velkých záporáků úrovně Krona s Gaiou si netroufám a koneckonců, bohové bohatě stačí mezi sebou. Co kdyby třeba Artemis... měla syna? A tak se začaly vymýšlet intriky.Co se týče tipů na psaní, na Humbooku řekla Mary E. Pearson věc, která mi zachránila život. Pokaždé, když zíráš na blikající kurzor a nevíš, jak dál, napiš aspoň jednu větu. Prostě se do ní přinuť. Většinou pak u jedné věty nezůstaneš a rychle ji začnou následovat další.))
Důležité je taky vědět, kam příběh chceš směřovat. Je dobré si vypsat aspoň pár bodů, co se bude dít. Může to vypadat klidně i takto:
- zjistí, že Lloyd je satyr
- empúsa v učebně chemie
- tábor
- nestvůra ve skladišti v New Jersey
- všichni umřou
Já do té své třeba pořád vypisuju nové a nové věci. Nevím, jak to můj mozek dělá, ale vždycky mě něčím ohromí. :D A pokud chceš psát fanfikci - něco jako já Trise - znovu si přečti (nebo se koukni) na to, na co píšeš. Ono se to nezdá, ale třeba na Narcise s Echó bych si sama od sebe vůbec nevzpomněla a přitom mi vyřešili jeden pořádný problém.
Jinak, základ Trise (celou zápletku, kterou nemůžu prozrazovat, haha) mi trvalo vymyslet asi jen nějakých pár hodin. Vůbec nevím, co se to stalo - dlouho jsem se nudila a do toho se se mnou nejspíš dost vášnivě vykousla múza, ale najednou to bylo tady.To, že tě to samotnou popohnalo, je asi jednou z nejpěknějších věcí, co jsem si v poslední době přečetla. Těším se, až si to přečtu, pokud budeš publikovat!
A jak jsem vytvořila postavy? No, to asi úplně nedokážu říct. A hlavně - zpočátku, když jsem všechno vymýšlela, byly hlavně holky Paige a Campbellová hrozně stereotypní. Postupem času se docela brutálně vyvíjely, zejména teda Campbellová. Z prvoplánového usměvavého podporujícího sluníčka a typické dcery Démétér se v mých myšlenkách stala bývalá vedoucí odboje proti Kronovi (o Kyselých rybičkách se toho ještě dozvíte, haha, zbožnuju ten koncept) a já vlastně ani netuším, jak se to stalo. :D
Upřímně, svý postavy absolutně nemám pod kontrolou. Dělaj si, co chtějí. Zatím to (asi) vychází.A to je asi konec, přátelé. Děkuju za otázky, pozornost, přečtení a tak!
Ještě bych vám chtěla ukázat Trise. Možná totiž znáte z Instagramu božskou @livibis. Hádejte, koho taky nakreslila? *happy Cívka noises*Na rozloučenou vám tu nechám masožravého koníka (kterého jsem nekreslila já, autorku najdete na Tumblru jako @alex-and-co, miluju ji). Masožravý koník bude. A bude s ním prdel, to vám slibuju.
Mějte se krásně. 🦌
ČTEŠ
Tris Jones: Artemidin hněv | Percy Jackson ff
FanfictionTris byl pořádně zmatený ještě předtím, než uviděl tu pihovatou holku zvracet do pisoáru. Měl asi šestnáct, ačkoliv mu připadalo, že žije teprve pár měsíců. Během nich si stihl splašit brigádu v nóbl podniku a zjistit, že je pěkně divný. S rodiči t...