BÖLÜM 6

165 12 0
                                    

Oturduğu yerden kalktı. Karısının kolundan tutup,"Kendi odamıza gideceğiz o bir defaydı." Karısı gitmek istemiyor direniyordu, Zilan da babasına,"Yapma anneme dokunma,"diye yalvarıyordu.
Babası Zilan'a,"Annen yanımda yatacak,"dedi. Zilan," Ya annemi tekrar döversen."    
Babası,"Onu dövmeyeceğim, sadece yanımda uyusun istiyorum. Sen odana git." 
Babası böyle dedikten sonra Zilan annesine baktı. Annesi Zilan'ın odasına gitmesi için başıyla onay verdi. Zilan annesinin elini bırakıp odasına gitti. Babası karısının kolundan tutup odasına yöneldi ama karısı hâlâ direniyordu. Çünkü kocasından korkuyordu. Cinnet geçiren bir adamla aynı odada kalmak istemiyordu. Kocası karısıyla baş edemiyordu. Karısının başındaki yazmasını alıp zor da olsa karısının elini bağladı. Karısı sessiz bir şekilde ağlıyordu. Sesinin kızına gitmesini istemiyordu. O durumda kocasından korkmasına rağmen kızının korkmamasını ve ruh sağlığını düşünüyordu. Kocası eli bağlı karısını yine zapt edemiyordu. Bir yazma daha alıp kendi elinde çırpınan karısının ayaklarınıda bağladı ve karısını kucağına alıp odasına götürdü.
Yatağa yatırdı.                   Kocası karısına,                "Ağlama sen istedin bunu ben sana bana karşı çıkma demedim mi?"
Karısının gözyaşlarından buğulanmış gözlerinden- biz ne ara bu hale geldik- cümleleri okunuyordu. Kocası yatağa uzandı. Bataniyeyle üzerlerini örtü, karısına sarılıp yumuşak bir ses tonuyla,"Böyle yapma seni ve kendimi öldürecek kadar çok seviyorum seni,"dedikten sonra gözlerini kapatıp uyudu.
Zilan ve annesi uyuyamıyordu annesinin korkudan elleri ve ayakları titriyordu.
Zilan kabus gibi geçen saatlerin ardından, kendinden geçip uyumuştu ama annesi sabaha kadar gözünü bile kırpmamış ağlamaktan gözleri kan çanağına dönmüştü. Sabah olmuştu güneş ışıkları evin içini aydınlatmıştı.
Kocası uyanmış karısının elini ve ayaklarını çözüyordu.
Karısına bir daha onurumla oynama dedikten sonra evden çıktı. Karısı odasından çıkıp kızının odasına gitti kızı hâlâ uyuyordu, baş ucunda oturdu, kızına bakıyordu.
O arada kızının gözlerinin ağlamaktan şiştiğini gördü. Annesi kocasını sakinleştirmek yerine onu daha da sinirlendirdiği için kendini suçluyordu ama pişman değildi.
Çünkü kızının böyle kocasının eli altında bir hayat sürdürmesini istemiyordu.
Zilan uykudan uyandı, karşısında annesini görünce kalkıp boynuna sarıldı.
" İyi misin? Babam benden sonra sana bir şey yapmadı değil mi?"
Annesi,"Hayır yapmadı."
Annesi kızına,"Kalk yüzünü yıka kahvaltı yapalım."   
Zilan"Tamam, hadi gidelim."               
Beraber kahvaltılarını yaptıktan sonra Zilan odasını toplamaya gitti. Annesi de günlük ev işlerini yaparken kocasından boşanmayı düşünüyordu. Onun için pek kolay olmasa da yıllarını verdiği adamın onun düşüncesini, sözlerini duymazdan ve hor görmesini kaldıramıyordu. Köyün saçma sapan gelenekleri için kızını, çocukluğunu harcamak istemiyordu. Kocasının düşünce yapısının değişmeyeceğini biliyordu, o yüzden akşam gelince boşanmak istediğini söyleyecekti. Kocasının ona uyguladığı şiddete boyun eğmeyecekti. İşlerini bitirdikten sonra kanepeye oturdu, dün akşam yatmadığı için uykusu geliyordu.

KÜRT KIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin