BÖLÜM 23

79 9 0
                                    

  İstanbul için sabah saatleriydi. Zilan'ın yengesi kocasına "Kalk işine geç kalıyorsun."
Kocası,"Gözlerimi açacak halim yok" dedi.
Karısı,"Saçmalama uyan artık!" dedi.
Kocası öfleyip yatağından kalkıp giyindi.
Yengesi o arada Zilan'ı uyandırmaya gitti. Kapıyı açıp Zilan'a"Uyan sabah oldu" diye seslendi.
Zilan yengesinin sesiyle uyandı.
Yengesi, "Giyin ve kahvaltıya gel" deyince Zilan yatağından çıktı. Elini yüzünü yıkadıktan sonra kıyafetlerini giydi. Odasından çıkıp dayısı ve yengesinin yanına gidip kahvaltıya oturdu.
Zilan çalışmak istiyordu çünkü hayallerini gerçekleştirmenin zamanı gelmişti ama konuyu dayıma nasıl açacağım diye düşünüyordu.
Dayısı Zilan'ın yemek yemediğini düşünceli olduğunu gördü.
Dayısı, Zilan'a "Neden bu kadar düşüncelisin?
Canını sıkan bir durum mu var?"
Zilan, dayısından çekinmenin anlamı olmadığını düşünüyordu ve dayısına, "Canımı sıkan bir durum yok ama sizden bir şey isteyeceğim."
Dayısı "Dinliyorum."dedi.
Zilan "Çalışmak istiyorum çünkü gezip görmek istediğim yerler
Hayallerim var."
Dayısı, "Çalışmayı çok mu istiyorsun?"
Zilan, "Evet, daha önce hiçbir şeyi bu kadar istememiştim."
Dayısı,"Tamam sana uygun bir iş bulurum."
Zilan, "Teşekkür ederim."
Yengesi, "Çalışmak istediğimden emin misin?
Burası köy yeri değil sana ağır gelmesin?"
Zilan, "Çalışıp hayallerimi gerçekleştirmek istediğimden ve tek başıma ayaklarım üzerinde durabileceğimi görmek istiyorum.
Bundan da eminim."
Yengesi, "Sorun yok o zaman kararına saygı duyuyorum."
Dayısı kahvaltısını yaptıkdan sonra işe gitti.
Zilan'da odasına gitti.
Şimdiden dayısının bir iş bulup eve dönmesini dört gözle bekliyordu.
Zilan çok mutluydu hayallerini gerçekleştirebilmek için bir umudu olmuştu.
Zilan tozpembe hayaller kurup hesap yapmaya başlamıştı bile alacağı gelirle belli bir miktar biriktirdikten sonra en çok gitmek istediği ülkeye gidecekti.
Böylece her seferinde biriktirdiği parayla diğer ülkeleride görebilecekti.
Başkaları için küçük ama Zilan için erişilmez bir hayaldi. Çalışmak, para kazanmak, dünyayı gezmek gibi düşünceler Zilan'ın yüreğini titretmeye, deli gibi çarpmasına yetiyordu.
Bugün onun için zaman geçmek bilmiyordu.
Evde dört dönüyor yerinde duramıyordu.
Yengesi, Zilan'a "Seni izlemekten başım döndü gelde az yanıma otur."
Zilan,"Ne yapayım elimde değil."
Yengesi, "Odada olta atarak zamanın geçebileceğini sanıyorsan yanılıyorsun.
Oturda sohbet edelim işte böylece belki zaman geçer."
Zilan, oturdu ve yengesine "Belki bu iş ile hayalimi gerçekleştirecek bir fırsatım olacak.
İnsanoğlu hayallerini gerçekleştiremeyecekse, hayata tutunacak bir sebebi yoksa yaşamaya dair bir heveside olmaz."
Yengesi, "Ya evlilik ile ilgili düşüncen nedir? Köyden buraya evlenmemek için geldin ya"
Zilan, "Şu an 16 yaşındayım. Henüz çocukken evlenmek istemedim. İstememde...

KÜRT KIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin