"You stop be like this. We are still 18. I baru habis SPM, lepas tu I kahwin dengan you. Lepas tu sekarang, you nak anak? stop drive me crazy Zane!" marah Tia. Nafasnya tidak teratur, dia terlalu marah dengan lelaki dihadapannya.
"Maksudnya you tak boleh terima perkahwinan ni?" tanya Zane serius.
"Apa lagi you nak I buat? I dah luahkan perasaan I dekat you, I dah cakap I cintakan you. I sayangkan you. Itu tak cukup buat masa sekarang? ke you tak yakin dengan cinta I?" tegas Tia berbicara.
"Aku yakin dengan cinta kau tapi..."
"Tapi apa? you dah tak cintakan I?" ujar Tia serius.
"Aku minta maaf. I'm sorry okay?" Ucap Zane. Dia pula rasa bersalah sekarang ni.
"Dahlah, tepilah..." Tia menolak perlahan badan Zane, baru sahaja dia jalan selangkah, ada tangan yang melingkari tubuhnya.
"Lepaslah, geli." marah Tia.
Dia cuba merenggangkan pelukan Zane.
"Maafkan aku dulu." bisik Zane. Wajah Tia sudah berona merah, amboi romantik habis!
"Macam tu je? mudahnya minta maaf." Tia masih berpura–pura keras, walhal hatinya sudah gugup.
"Habis tu, kau nak aku minta maaf macam mana? bawak kau pergi katil?"
Tia blurrr. Bawak pergi katil? lama–lama baru dia hadam ayat itu. Gatal betul kau ni Zane!
"Dahlah lepaslah. Geli!" Tia meninggikan suara. Struggle dengan pelukan Zane, macam kena lilit dengan ular!
"Eleh, geli ke suka?" makin erat pelukannya. Bahu Tia kini menjadi alas dagunya.
"Hish, you jangan macam–macam Zane!" marah Tia. Ketat betul, rimas!
"Sayang... forgive me please." Habis suara menggoda jantannya digunakan. Tia sudah hampir tewas, tapi dia tidak mahu mengalah. Senang–senang je ye maafkan orang?
"You panggil I apa tadi?" serentak itu, pelukan dilepaskan.
"Panggil apa?" tanya Zane. Eh tanya balik pulak dia!
"You panggil I sayang tadi." balas Tia.
"Kau salah dengar tu." Zane masih lagi menafikan.
Tia terus berpeluk tubuh tanda protes, salah dengar apanya? Tia tu belum pekak lagi encik Zane oi!
"Okay, I will forgive you but... in one condition."
"Apa syarat dia?" tanya Zane serius.
"Selama seminggu, setiap hari. You kena panggil I sayang, no more aku kau." jawab Tia sambil tersenyum sinis.
"Okay, apa rewardnya?" tanya Zane semula.
"Reward dia I maafkan you." balas Tia.
"Tak cukup." bangkang Zane.
Tia buat muka pelik. Aik, kenapa Zane pulak yang tetapkan? ini dah lebih!
"Reward dia, tak susah pun. Aku nak kau kiss aku 55 kali dalam dua minggu. Amacam?" Zane berlagak sempoi. Amboi!
Membulat mata Tia mendengar apa yang dipertaruhkan. Kiss? 55 kali? Korang sanggup ke?!
"Kalau tak, aku taknak tukar panggilan." balas Zane sambil berpeluk tubuh.
Macam mana ni? sejujurnya dia terbuai bila Zane panggil dia sayang, asyik kau aku je, macam gangster pulak!
Jadi sekarang ni dia memang hendak mendengar sekali lagi perkataan 'sayang' rasa macam ada suami. Eh memang ada pun kan?
YOU ARE READING
SUAMI PALING ANNOYING!
Romance"Walaupun telah banyak hati yang I tawan. Tak ada siapa yang mampu tawan hati ini. Hanya I, I saja yang layak menawan hati jejaka-jejaka." Bicara Tia. Bagaikan api yang marak, akhirnya tumpas apabila bertemu dengan 'AIR' "Kau akan jatuh pada aku s...