Nia berjalan–jalan di sekeliling taman. Dia menghidup udara segar, jiwanya tenang.
"Tengku Nia!" ada seseorang memanggil namanya.
Pantas Nia menoleh, terlihat seorang perempuan seksi sedang menuju ke arahnya. Dia kecilkan mata untuk melihat perempuan itu dengan lebih jelas. Ini...
"Tengku Nia!" Adira mencari nafas.
"Eh, kak Dira. Akak buat apa dekat sini?" tanya Nia kekok.
"Akak saja round–round tempat ni. Tak sangka pulak terjumpa dengan Tengku Nia." balas Adira sambil tersenyum nipis.
"Tak payah tengku–tengku lah akak. Lagipun akak dua tahun lagi Tua dari Nia, rasa tak beradab pulak." ujar Nia ramah.
"Hehe. dah tiga tahun kita tak jumpa kan?"
Nia mengangguk laju. Mereka berdua mengambil tempat duduk di sebelah taman.
"Nia... kakak Nia Tengku Tia Hanari kan?" Tanya Adira. Dari raut wajahnya, dia memang sedang curiga.
"Haah, macam mana akak tahu?"
"Akakkan satu kolej dengan dia, akak tahulah." Ujar Adira tanpa rasa kekok. Entah bila masa dia satu kolej dengan Tia.
"Seriuslah kak? Akak kolej dekat–dekat sini jelah kalau macam tu?" Tanya Nia bersungguh–sungguh.
"Eh haa, akak kolej dekat–dekat sini je." Balas Adira gagap.
"By the way, Tengku Zane harraz dengan your sister ada apa–apa hubungan ke?" Tanya Adira terus terang.
"Tengku Zane Harraz? Haaa..." Dia mula berfikir. Siapa pula tengku Zane Harraz ni? Ligat otaknya mencari semula nama itu.
"Ooo! Eh macam mana akak kenal abang Zane?"
Berkerut wajah Adira mendengar gelaran yang diberikan, abang Zane?
"Kami kan satu kolej." Balas Adira kekok.
"Abang Zane satu kolej dengan kak Tia ke?" Penuh pertanyaan yang diberikan oleh Nia.
"Errr, mestilah. Kalau tak, macam mana akak boleh kenal Zane tu." Balas Adira. Hampir gugur pula jantungnya. Suka hati aje jawab, walaupun hakikatnya, dia tidak tahu apa–apa!
"Oooo, akak Tia dan abang Zane tu terlebih dah hubungan diorang."
Adira menunggu jawapan seterusnya. Berdebar–debar juga jantungnya.
"Diorang dah kahwin dah pun. Apa orang kata, haa kahwin muda." Balas Nia terus terang.
Terlopong mulut Adira saat mendengar perkataan 'Kahwin' diorang dah kahwin?!
"Ma... Macam mana diorang boleh kahwin?" Tanya Adira serius. Berkecai hatinya bila dengar yang Tia dan Zane dah kahwin.
"Entahlah kak. Nia pun curious jugak. Tup–tup Nia balik dari asrama, tengok–tengok dah ada abang ipar."
Membulat matanya mendengar penerangan Nia. Jadi hubungan mereka bukan sebarang hubungan, mereka dah jadi pasangan suami isteri yang sah dah pun!
Tangannya mengepal penumbuk. Geram. Sanggup Zane kahwin dengan perempuan lain, sedangkan nama Zane sudah tertera dalam hatinya.
________________
FLASHBACK
"Dira, you buat apa tu?" Tanya Zane, dia pandang Adira yang berada di tepi kolam.
"I want to die." Ujar Adira dingin.
"What? You dah gila ke?"
Terus Zane berlari dan menolak Adira ke tepi.
YOU ARE READING
SUAMI PALING ANNOYING!
Romance"Walaupun telah banyak hati yang I tawan. Tak ada siapa yang mampu tawan hati ini. Hanya I, I saja yang layak menawan hati jejaka-jejaka." Bicara Tia. Bagaikan api yang marak, akhirnya tumpas apabila bertemu dengan 'AIR' "Kau akan jatuh pada aku s...