Adira pandang wajah Zane. Dia tersenyum sinis.
"I tahu you takkan jatuh hati pada I. Dan I okay dengan perasaan you. Tapi tak bermakna you akan terlepas, kalau I tak boleh dapat you, maksudnya, she can't have you too."
Tangannya yang membuka butang baju Zane tadi terhenti.
"If kill you will make her cried, okay. I will kill you." Ujarnya sinis.
"Try to make her cry, you will cry first Adira."
"Why?"
"Because I love her."
"Stop saying that you love her. Only me! The one that you love is me!" Bentak Adira.
"I never once love you. I just pity on you Dira."
"Pity? Guess what, i never pity anybody, I can kill the one that I love too!"
Pisau di ambil dari meja, disasarkan pada badan Zane.
"You're too much."
"Because I love you!"
Zane mengeluh berat. Sampai begitu sekali pengaruhnya kepada Adira. Tidak sesekalipun dia menganggap Adira sebagai musuh. Namun tidak lebih hubungannya dari seorang kawan.
"Orang yang faham erti cinta. Takkan buat macam apa yang you buat sekarang. You sanggup bunuh orang yang you sayang? Thats not love Dira." Jelas Zane.
"I cakap diam!"
Pisau itu terus mendarat pada lengan Zane. Terus keluar cecair merah dari baju itu.
"Ini baru sikit. Nak bunuh rasa tak syok pulak. Kita tunggu orang tu datang dulu." Ujar Adira seperti orang gila.
Zane pegang lengannya yang luka. Dia hanya mampu meraung dalam hati. Takkan sesekali dia tunjuk kelemahan depan orang.
_______________
"What? Zane tak ada dengan you?"
"Tak ada Tengku, bukan Tengku Hadi hire orang lain ke untuk ambil korang balik dari kolej harini?" Ujar Dani bingung.
"What? Hire orang lain? My dad bukan orang yang sentiasa ubah fikiran. Pendirian dia tetap, kalau you yang jadi pemandu kami, jadi tak ada orang lain. Hanya you!" Marah Tia. Risau pula bila tengok Zane tiada bersama Dani.
"Sa... Saya..."
"Dah, cuba locate Zane dekat mana sekarang." Arah Tia.
Dani mengangguk laju. Tak pernah lagi dia dimarah oleh Tengku Tia. Gerun pula yang dirasakan sekarang.
___________________
"Tia, kenapa tiba–tiba datang sini ni?" Tanya tengku Hadi. Terkejut bila nampak anaknya yang tiba–tiba ada di depan mata.
"Zane hilang pa!"
"Haih, korang gaduh lagi ke?" Sampuk tengku Aida.
"Memanglah gaduh. Masalahnya Dani tak ambil Zane pun harini!"
Dia bagi jelingan maut pada Dani, dani hanya mampu memandang lantai.
"Kenapa pulak?" Tanya tengku Hadi pelik.
"Sebab Dani kata, papa dah hire orang lain untuk ambil kitorang harini!"
"Eh, bila masa pulak papa hire orang lain?"
"Pa, Tia risaulah. Dani cuba locate Zane, tapi tak dapat. Papa cubalah..." Rayu Tia.
Tengku Hadi mengeluh berat. Lalu dia menghubungi seseorang untuk menolong Tia cari Zane.
YOU ARE READING
SUAMI PALING ANNOYING!
Romance"Walaupun telah banyak hati yang I tawan. Tak ada siapa yang mampu tawan hati ini. Hanya I, I saja yang layak menawan hati jejaka-jejaka." Bicara Tia. Bagaikan api yang marak, akhirnya tumpas apabila bertemu dengan 'AIR' "Kau akan jatuh pada aku s...