BAB 32

1.6K 42 7
                                    

BEBERAPA HARI SEBELUM TIA HILANG...

"You bawaklah I sekali, bosanlah."

Tia monyokkan mukanya. Minta simpati la tu.

"Tak bolehlah. Arith siapa nak jaga?" Tegas Zane, tapi bunyinya masih lembut. Mana boleh ditinggikan suara pada isteri tersayang ni.

"Letak rumah mamalah." Cadang Tia.

Zane menggeleng perlahan. Senangnya dia buat keputusan.

"Mana boleh, menyusahkan mama nak buat apa?" Balas Zane.

"Mana ada menyusahkan. Dia mama I kan?"

"Tak boleh sayang..." Rambut Tia diusap lembut.

"Kalau macam tu kita bawak Arith sekali." Cadang Tia lagi.

"Eh kau ni, baby eloklah duduk rumah. Karang dia duduk dalam hotel tu, dahlah sejuk, boleh demam tau."

Wajahnya terus monyok. Bosanlah!

"Aku janji, balik dari outstation, aku bawak kau jalan–jalan. Dengan Arith sekali." Pujuk Zane, dia tahu, si isteri sedang merajuk.

"Lepas balik outstation, tengoklah. You mesti ada kerja lain pulak. Hish you..."

Bibirnya terus dicium oleh Zane. Tak sampai beberapa saat, ciuman dilepaskan.

"Kau banyak sangat mengeluh. Dah salam biy cepat." Arah Zane.

"Taknak. Macam kampung!" Bangkang Tia.

"Kampung apanya? Isteri kena hormat suami, kau cium tangan aku, dapat pahala tau." Jelas Zane. Pening dapat isteri macam ni, salam tangan suami pun kena bersebab ke?

"Hmm."

Tangan Zane diangkat, lalu dicium dan dilepaskan.

"Ikhlas ke tu?" Uji Zane.

"Ikhlaslah!" Balas Tia terpaksa.

"Tolong ambilkan beg biy tu sayang..." dia tunjukkan beg yang tersadai di tepi pintu.

"Beratlah!" Marah Tia.

"Sayang..." Dengan muka tak puas hati, dia ambil beg itu dan dihulurkan pada Zane. Pemalas!

"Ingat tak apa biy pesan tadi?"

"Ouh, clubbing eh?" Balas Tia selamba.

Membulat mata Zane mendengarnya, tempat terkutuk tu jugak yang kau sebut!

"Jangan mengada eh." Pipi gebu isterinya menjadi mangsa cubitan.

"Sakitlah!" Marah Tia.

"Jaga Tengku Harith Zulfan elok–elok. Aku taknak balik nanti, warna–warni pulak muka dia."

Tia tergelak kecil. Eh orang tengah serius, dia boleh gelak?

"Okay dahlah, shuh shuh. Pergi outstation jangan lupa beli I hadiah." Pesannya.

"Halau eh? Tak balik karang." Ugut Zane.

"Eleh, macamlah I boleh ikat you dekat rumah, merayu dengan you jangan pergi. You tetap pergi jugak." Tia berpeluk tubuh.

"Alah kalau rindu, chat je aku, taip I miss you Darling..."

Tia terus buat gaya nak muntah. Darling? Euwww gediknya!

"Dahlah pergi. Karang tertinggal, kesian orang tu."

Zane tersenyum, dia cium dahi Tia sebelum keluar dari rumah.

Tak sanggup nak tinggalkan isteri tercinta, tapi nak buat macam mana kan? Nanti tak ada duit, lagi susah.

__________________

SUAMI PALING ANNOYING!Where stories live. Discover now