"Well well... Dira dah nak berjaya dah bang, Zane will become my husband."
Adira tersenyum sinis. Membulat matanya mendengar ayat Adira, Husband?
"What? Husband? Why?" Tanya Amran serius.
"Adira nak tukar kolej." Balasnya tanpa riak.
"What? Crazy huh? Dad dah hantar kolej paling ternama, kau nak tukar kolej mana pulak? Ingat, dad pentingkan imej tau!"
"Or, I will kill myself." Ujarnya sinis.
"Kau ni kan! Sebab ni lah abang taknak ada kaitan dengan Dira, sebab Dira tak pernah berubah!" Marah Amran. Senang-senang je cakap nak bunuh diri. Gila ke?
"I want my Tengku Zane."
"Not yours. Dia milik Tengku Tia sekarang ni. Jadi matang okay?"
"Whatever. Dira akan merayu dekat papa untuk tukar kolej."
Adira meninggalkan abangnya di ruang tamu.
Amran meraup kasar wajahnya. Dia ingatkan penyakit mental Adira dah pulih, rupanya makin teruk!
___________________
"Pakailah!"
"No!"
Tia campak jaket itu setiap kali Zane menutupi badannya.
"Jangan degil Tia!"
"Oh no, what to do. I don't want to wear this jacket! Its hot! Kalau you nak I mati awal. Buatlah!" Ugut Tia.
Wajahnya diraup kasar. Boleh ke mati disebabkan jaket ni? Over menggunung betul lah kau Tia!
"Pa..."
"Hey Tia!"
Zane terdiam. Siapa pulak yang menyapa isterinya? Ex? Abang? Sepupu? Kawan? Argh! Handsome pulak tu!
"Hey Edward! You dah balik malaysia?" Balasnya mesra. Mulutnya sudah tersenyum lebar.
Zane disebelah sudah panas hati. Dahlah Tia tak pakai jaket sekarang ni!
"Hehe, cepatkan I balik. Tiba-tiba je Daddy suruh belajar dekat malaysia. Suruh ikut jejak mummy katanya."
Tia tergelak kecil. Wajah persis mat saleh, bermata biru itu dipandang mesra. Dia memang kacak, mungkin dah boleh kalahkan Zane?
"Your mat salleh face tak pernah berubah kan?" Tanya Tia.
"Eh of course. My father is mat Salleh. Ofcourse I pun mat salleh jugak. Makin handsome kan?" Usik Edward mesra.
"No way! Jangan perasan eh?" Bangkang Tia.
Edward tergelak kecil. Sementara sepasang mata ini tidak lepas dari memandang mereka. Umpama menonton wayang, sikit pun tidak berkelip.
"Who is this Tia?"
"Ouh, this is... My friends! I really good friends. Zane, this is Edward. Edward, this is Tengku Zane Harraz." Tia kenalkan kedua-duanya sekali.
Zane berpeluk tubuh. Kawan? Sejak bila aku ni kawan kau?!
"What a perfect match! Tengku to Tengku huh? Are you sure you're just friends? Not more than that?" Edward mengusik. Lengannya ditepuk lembut Tia.
Mata Zane membulat. Kau sentuh lelaki tu? Depan aku?!
"Tia." Panggil Zane dingin.
"What?" Tanya Tia.
"Ayahanda call." Balas Zane.
Tia buat muka tidak percaya. Tu bukan panggilan dia kepada ayahnya. Nak kena betul Zane ni!
YOU ARE READING
SUAMI PALING ANNOYING!
Romance"Walaupun telah banyak hati yang I tawan. Tak ada siapa yang mampu tawan hati ini. Hanya I, I saja yang layak menawan hati jejaka-jejaka." Bicara Tia. Bagaikan api yang marak, akhirnya tumpas apabila bertemu dengan 'AIR' "Kau akan jatuh pada aku s...