BAB 12

983 40 1
                                    

"Ti..." terhenti percakapannya apabila melihat sesuatu di atas katil. Setompok besar cecair berwarna merah itu membulatkan matanya. Darah?!

"Tia... Tia bangunlah!" kejut Zane. Namun Tia tidak menyedarkan diri.

Zane gusar, sudah beberapa kali dia mengejut gadis itu, tapi tiada tindak balas dari Tia.

"Tia bangunlah!" dia mengejutnya sekali lagi. Air matanya sudah berlenangan. Tunggu masa untuk tumpah saja.

Disebabkan Tia langsung tidak berjaga. Dia mengambil keputusan untuk menghubungi polis.

Tut... Tut...

"Hello polis, sa... saya rasa, ada orang cuba bunuh isteri saya. Cepat datang polis!"

Polis yang berada di dalam panggilan tergesa-gesa menyiapkan rekod untuk pergi ke rumah Zane.

"Eh jap, asal aku call polis? call ambulans la!"

Pantas dia mendail satu nombor dan menghubunginya.

"Ya, ada apa-apa kecemasan ke?"

"Isteri saya kena bunuh. Cepat datang!"

Menggigil badannya melihat keadaan Tia. Dia memegang tangan Tia se erat mungkin.

Tiba-tiba terasa tindak balas dari tangan Tia. Jarinya bergerak.

"Hish you ni, mengigau ke apa, polis la ambulans la. Bisinglah!" marah Tia dalam keadaan separuh sedar.

Zane membulatkan mata. Elok je dia bercakap? Dah kena tikam boleh hidup lagi ke?!

"Kau... si... siapa yang cuba bunuh kau?!" soal Zane risau.

"Bunuh? apa you merepek ni? sampai planet mana you mengigau ni? Bila masa I kena bunuh?!" bengang dia mendengar ayat yang disampaikan oleh.

"Kau... kau tak kena bunuh?" soal Zane lagi.

"Taklah! you ni dah kenapa? tak nampak ke I sihat wal afiat ni?!" Tia meninggikan suara. Pantang betul bila dah cakap sekali, orang masih tidak faham.

"Ha... habis, ni, ke... kenapa banyak darah dekat katil ni?" soal Zane tergagap-gagap. Ngeri dia melihat darah itu.

Tia membulatkan mata. Darah?!

Tia terus bangun. Dia melihat di atas katil, terdapat setompok cecair merah di bahagiannya.

"Pandang sanalah!" Tia menolak wajah Zane memandang ke arah lain.

"Asal? ke... kenapa dengan darah tu?!" soal Zane, makin risau jadinya.

"Hish! I period lah! Tak pernah dengar perempuan period ke?!" tengking Tia.

"Period? Masa?" soal Zane, dia pelik. Langsung tidak faham apa yang dikatakan oleh Tia.

"Period. Datang bulanlah! Haid, unzur!" haa, habis dijelaskan semuanya. Kalau tak faham juga, tak tahulah.

"Wait, kenapa you mengigau panggil polis ambulans bagai?" soal Tia pelik.

Zane yang seakan tersedar, terus terbeliak matanya.

"Jangan cakap yang you..." Tia sudah dapat mengagak.

Betul lah tu! Dia ingat Tia kena bunuh and dia call ambulans dan polis! Aduh Zane!

"Kenapa you call?!" Marah Tia.

"Manalah aku tahu! aku kejut kau banyak kali, tapi kau tidur mati asal?!" marah Zane pula.

"Lain kali ceklah nadi I ke, pernafasan I ke? ini terus call polis kenapa?" bengang Tia dengan tindakan melulu suaminya.

"Aku paniklah nampak darah banyak tu. Hish menyusahkan betul lah perempuan!"

SUAMI PALING ANNOYING!Where stories live. Discover now