Zane mengejar Tia yang sudah jauh. Penat dia mengejar, walaupun hanya berjalan. Lajunya membuatkan Zane lelah! Apahal Tia ni!
"Tia kejaplah!"
Panggil Zane di belakang. Tia abaikan, dia terus berjalan. Dah buat salah, sekarang ni nak minta maaflah? Mudahnya!
"Tia!"
Panggil Zane, dia mengah. Tak cukup nafas dah ni!
"Kejaplah. Biar aku explain!" Jerit Zane di belakang. Tia ni ada kuasa Ying ke apa? Apahal laju sangat?
"Tak ada apalah you nak explain. Amboi, katanya hati you takkan tertawan dengan mana–mana perempuan. You are liar!" Marah Tia. Makin laju langkahnya meninggalkan Zane jauh di belakang.
Sementara mereka bertelingkah, ada sepasang mata yang memerhati.
"Ouh, Zane dah ada orang lain ke?" Tanya Adira sendiri. Rasa bengang mula selubung dirinya. Mana boleh! Zane tu aku punya!
"Tia! Please lah. Berhentilah kejap. Aku penatlah!" Rayu Zane. Tak boleh ke berhenti sekejap?
"I lagi penat kena fakehope dengan you!"
"Siapa kata fakehope? Perasaan aku betullah. Aku betul–betul cintakan kau!" Ujar Zane di belakang. Dia cuba betulkan kenyataan perasaannya terhadap Tia.
Akhirnya Tia berhenti. Dia memandang dingin pada Zane.
"Kalau you ikut I lagi. You takkan nampak I lagi!" Marah Tia.
Cepat–cepat tangan Tia ditarik membuatkan Tia terundur ke belakang. Peduli apa dia? Daripada dia hilang kemudian. Baik dia tangkap dulu!
"Bagilah aku explain." Ujar Zane tercungap–cungap.
Tia menjegil mata pada suaminya. Hati siapa tak sakit bila pasangannya digelar 'sayang' oleh orang lain?
"You nak explain apa? Explainlah!" Tia meninggikan suara.
Zane terpaksa tebalkan telinga untuk dengar suara kuat Tia.
"Aku..."
"You apa? You nak minta maaf? No. I takkan maafkan! Sanggup you tipu I? And lagi satu, layanan you pada Adira tu lagi lembut dari layanan you kepada I. Yous sedar tak Zane? Who am I to you? Perempuan simpanan ke?" Bentak Tia.
"Sabarlah! Bagi aku explain!" Marah Zane pula. Orang baru nak explain, dia pula yang potong!
"Tak payah explain! Penipuan you je dah tunjukkan yang you tak serius pada hubungan kita!" Balas Tia terus terang.
"Diamlah kejap! Bagilah aku peluang nak explain!" Marah Zane.
"See. Sebabkan perempuan tu, you marah I! You dah melampaulah Zane. I ingatkan you berbeza dengan lelaki lain. Tapi sebenarnya you sama je!" Bentak Tia. Memang bengang habis. Tak pasal–pasal dia ditengkingnya?
"Tia..."
"Lepaskan tangan I! You jangan ingat I lembut macam perempuan lain." Tia beri amaran.
Zane tetap berdegil. Tangan Tia dipegang tak lepas.
"You yang paksa..."
Terus saja tengah Zane disepak oleh Tia. Automatik Zane melepaskan tangannya dan mengerang kesakitan. Gangster ke apa ni?!
Cepat–cepat Tia berlari meninggalkan Zane. Teksi yang lalu dia cuba hentikan. Lalu terus masuk ke dalam perut kereta.
"Tia! Aduh!" Dia masih mengaduh sakit. Sampai hati betul Tia sepak bahagian tu. Sepaklah tempat lain!
YOU ARE READING
SUAMI PALING ANNOYING!
Romance"Walaupun telah banyak hati yang I tawan. Tak ada siapa yang mampu tawan hati ini. Hanya I, I saja yang layak menawan hati jejaka-jejaka." Bicara Tia. Bagaikan api yang marak, akhirnya tumpas apabila bertemu dengan 'AIR' "Kau akan jatuh pada aku s...