BAB 25

973 31 3
                                    

"Lepas ni kita pergi mana?"

Nia Ellysa buat rolling eyes. Tak cukup–cukup lagi shopping, makan. Nak pergi mana lagi?

"Aku nak baliklah. Penat."

"Eh eh, Nia. Kalau kakak kau lah, sehari suntuk dia shopping pun, takkan kenal erti penat tau." Ujar Haira. Cara paling mudah untuk mengumpan Tengku Nia Ellysa adalah membanding–bandingkan kakaknya dengan dirinya.

"Okay fine. Kau nak pergi mana lagi?" Balas Nia bengang.

"Kita pergi shopping make up pulak eh? Lepas tu pergi spa, lepas tu pergi saloon. Okay?"

Nia mengeluh berat. Macam dah tak ada hari lain!

__________________

"Ehem ehem."

Tia buat tak endah. Dia lajukan langkah. Disebabkan dia tidak mempedulikan Zane, terus tangannya ditarik.

"Eh, kenapa laju sangat tu?" Tanya Zane seakan meyindir.

"Mana ada laju. You yang lambat sangat kenapa?" Tanya Tia semula.

"Aku lambat? Excuse me honey..." Badan Tia mula ke depan, mana tidaknya. Tangannya ditarik oleh Zane!

"Apa?" Tanya Tia bengang.

Zane merapatkan tubuhnya pada Tia. Lalu dia tersenyum sinis.

"Aku..."

"You nak kena tangkap JAIS ke?" Tia mencelah. Eh macam salah je?

"Tak apa. Aku dah bawa kad nikah kita. Apa–apa hal, kita tunjuk je."

Bibir bawah digigit kuat. Tia mengeluh berat, apa bendalah JAIS nya? Dah kahwin woi!

"I akan tunaikan hajat you dekat hotel nanti. Harini kita enjoy la please..." Tia merayu.

Matanya berkelip–kelip sambil bibirnya mengukir senyuman paksa.

"Hotel? Ouh kalau macam tu, aku ada satu hajat je lah." Balas Zane sinis.

Berkerut wajahnya mendengar jawapan Zane. Satu hajat?

"Make sure kau kena tunaikan. Dah jom." Dia tarik tangan Tia dan beredar dari tempat itu.

Sesudah jauh sedikit. Tia berhenti. Dia pandang suaminya.

"Pergi mana?"

"Secret." Balas Zane.

"Eleh. Nak secret–secret pulak."

Zane hanya tersenyum nipis. Dia pandang isterinya, redup saja pandangannya.

"Kenapa tengok I?" Tanya Tia pelik.

"Kau tak boleh nak seksi lagi ke?"

Tia pandang tubuhnya, okay la tu, baju putih jarang bercorak daun, yang menampakkan singlet hitam yang melekat. Bersama dengan seluar jeans hitam yang mengikut bentuk kakinya.  Boleh kan?

"Okay lah ni, I'm pretty right?"

"Pretty but I don't like it." Zane berpeluk tubuh.

"Sebelum pergi, tukar baju yang aku bagi dulu." Ujar Zane.

Dia menyerahkan satu beg baju kepada Tia. Tia memandang sepi beg itu, baju apalah agak–agaknya, jubah ke?

"Kita nak pergi mana ni?"

Zane tersenyum sambil menggeleng. Dia enggan beritahu tentang arah tujuan mereka. Biarlah rahsia.

"Pergi tukar baju dekat bilik persalinan." Arah Zane.

SUAMI PALING ANNOYING!Where stories live. Discover now