"Kochać to niszczyć, a być kochanym to zostać zniszczonym."
❃❃❃
"-Przepraszam, że cię uderzyłam. - bąknęła Clary.
Jace przestał nucić.
-Ciesz się, że uderzyłaś mnie, a nie Aleca. On by ci oddał."
❃❃❃
"Sarkazm to ostatnia deska ratunku, dla ludzi o upośledzonej wyobraźni."
❃❃❃
"-Co to jest? - zapytał, patrząc na swoich towarzyszy, jakby oni mogli wiedzieć, skąd się wziął intruz.
-Dziewczyna - odparł Jace, który już zdążył odzyskać panowanie nas sobą. - Na pewno widziałeś je wcześniej. Twoja siostra też nią jest."
❃❃❃
"-Wcale nie. Właśnie rozpoczął nowy rozdział w życiu. Ma dziewczynę. Chodzą ze sobą od trzech miesięcy.
-Czyli praktycznie są małżeństwem."
❃❃❃
"-Chyba nie jesteś gejem, co?
Simon jeszcze bardziej zzieleniał.
-Gdybym nim był, to lepiej bym się ubierał."
❃❃❃
"-Przyziemni strasznie łatwo umierają, nie uważasz?
-Isabelle, wiesz, że mówienie o śmierci w pokoju chorego przynosi pecha?"
❃❃❃
"-To, że nazwiesz elektrycznego węgorza gumową kaczką, nie oznacza, że zrobisz z niego maskotkę prawda? I niech Bóg pomoże nieszczęśnikowi, który zechce wykąpać się z kaczuszką."
❃❃❃
"-Cóż, właśnie pokrzyżowałeś moje plany sprzedania jej na eBayu - rzuciła Clary.
-Sprzedania na czym?
Clary się uśmiechnęła.
-Mistycznym miejscu o wielkiej mocy."
❃❃❃
"-Gdybyś był w połowie tak zabawny, za jakiego się uważasz, mój chłopcze, byłbyś dwa razy bardziej zabawny, niż jesteś."
❃❃❃
"Sed lex dura lex."
❃❃❃
"-Nie jestem nieszczęśliwy. Tylko ludzie pozbawieni celu są nieszczęśliwi. Ja mam cel."
❃❃❃
"-I motto Nefilim, Nocnych Łowców.
-Co ono oznacza?
Zęby Jace'a zabłysły w mroku.
-"Nocni Łowcy, W Czerni Wyglądacie Lepiej Niż Wdowy Naszych Wrogów od 1234".
-Jace...
-To oznacza "Łatwe jest zejście do piekła", powiedział Jeremiasz."
❃❃❃
"-Z jakiej to okazji? - spytała.
-Urodzin mojego kota.
-O! A gdzie jubilat?
-Nie wiem - z powagą odparł Bane. - Pewnie uciekł."
❃❃❃
"-Brał pan udział w Powstaniu?
Bane zawarł się z nim wzrokiem.
-Tak. Zabiłem wielu waszych.
-Członków Kręgu - powiedział szybko Jace. - Nie naszych...
-Ten, kto z uporem wypiera się brzydkich stron tego, co robi, nigdy nie wyciągnie nauki ze swoich błędów."
❃❃❃
"-Szczerze mówiąc, sam nie wiem, dlaczego wydaję te przyjęcia.
-Z powodu kota - przypomniała mu Clary.
Bane się ożywił.
-Racja. Prezes Miau zasługuje na każde poświęcenie.
❃❃❃
"-Dlaczego? - zapytała Clary. - Coś cię boli?
-Nie. Mam wysoki próg bólu. Nawet nie tyle próg, ile duże i gustownie urządzone foyer. Ale łatwo się nudzę. - Mrugnął do niej. - Pamiętasz, jak mi obiecałaś w hotelu, że jeśli przeżyjemy, ubierzesz się w strój pielęgniarki i umyjesz mnie gąbką?
-Chyba źle usłyszałeś - stwierdziła Clary. - To Simon obiecał ci mycie gąbką.
Jace mimo woli zerknął na Simona, a ten uśmiechnął się do niego szeroko i powiedział:
-Jak tylko stanę z powrotem na nogach, przystojniaku."
❃❃❃
"-Samochód to samochód. Po prostu jesteś wściekły, że Simon ma coś, czego ty nie masz.
-Ma wiele rzeczy których ja nie mam - odparował Jace. - Na przykład krótkowzroczność, złą postawę i beznadziejny brak koordynacji ruchowej.
-Większość psychologów uważa, że wrogość to w rzeczywistości wysublimowany pociąg seksualny."
❃❃❃
"Mea culpa, mea maxima culpa."
CZYTASZ
𝓬𝔂𝓽𝓪𝓽𝔂
RandomNo więc będą tu cytaty z książek, które przeczytałam, (większość to po prostu fragmenty które mi się podobają). •w nazwie rozdziału tytuł książki w mediach jej okładka • mogą zawierać spojlery