Bab 10

44 4 15
                                    

"Rahsia tu macam ni , memandangkan saya pernah jadi trainee lama , saya tahu la sedikit sebanyak tentang apa yang diorang nilai waktu exam kita nanti" terangku sambil Taehyung , Jimin dan Jungkook fokus mendengar.

"Bolehke kau bocor rahsia? Sekurang2nya bagi tips je ke , apa ke... Macam jahat sangat pulak kalau bocorkan rahsia" kata Jimin yang hatinya suci murni seperti kain kafan- eh , kain putih.

"Eh dia ni... Orang dah nak share tu tak payahla nyampuk.. Nyamuk betul" jeling Taehyung pada Jimin.

"Hmm... Kalau macam tu , ini tips dia" kataku lagi.

"Apa dia?" Mereka bertiga fokus mendengar.

"Waktu menari , jangan sesekali korang pandang mata cikgu. Sebab korang akan tersilap langkah kalau gementar terbuat eye contact dengan cikgu... Korang pandang je cermin besar tu sambil menari , anggap takda sesiapa kat situ selain diri sendiri dan cermin tu." Terangku.

"Ooo... Lagi2?" Tanya mereka excited dan tertunggu2.

"Kalau dah tahu ujian vokal nak dekat , macam seminggu sebelum ke , korang kena jaga tekak... Kadang2 tiba2 cikgu atau trainee senior akan belanja korang aiskrim dengan kacang , kacang yang campur2 tu , sebab diorang nak buat korang sakit tekak." Ujarku.

"Ha? Jahatnya!" Kata mereka bertiga serentak.

Aku tergelak sikitlah sebab reaksi diorang comel~

"Taklah , diorang cuma nak uji , trainee mana pandai jaga diri sendiri... Diorang nak tengok sejauh mana trainee tu dapat jaga tekak dan kulit muka. Kalau sesetengah trainee tu , diorang akan bantai je aiskrim dan kacang banyak2 , lepastu besok harinya , suara sakit la , demam la , muka berjerawat sini sana..." celotehku panjang.

"Ouh... Ada jugak style macam tu eh?" Kata Jungkook.

"Korang tengoklah , senior2 yang dah debut dari asrama ni , semuanya sihat2 belaka... Itu semua jasa cikgu2 dan trainee senior kita" terangku lagi.

"So... Diorang sengaja nak prank lah? " fikir Taehyung.

"Boleh dikatakan macam tu... Saya dulu hampir terjatuh dalam niat diorang , tapi kawan2 saya halang. Diorang tahu saya ni hantu aiskrim , kalau orang belanja , dah free tu , lagi saya nak makan banyak2" terangku.

"Ha , dengar tu Jungkook" kacau Jimin dan Taehyung.

"Eh apasal aku pulak? Korang pun gilakan aiskrim an??? Eleh... Cakap orang diri sendiri tak cermin dulu..." Jungkook menjeling mereka.

"Dah2 , jangan bising sangat , trainee lain tengah tido" pesanku. Risau kalau suara diorang kuat sangat sampai bilik sebelah dengar.

"Ha , tu je ke tips kau?" Tanya Taehyung.

"Emm... tu je kut.. Ha , lagi satu , perangai kena elok... Jangan buat ona kat asrama ni , kalau tak cikgu pandang kau gini 🖓" kataku.

"Ha , dengar tu Jimin , Taehyung... Sudah2 tengok porn ye?" Perli Jungkook kat mereka semula.

Laju saja Taehyung dan Jimin baling bantal sofa pada Jungkook tanda protes. "Eee mana ada! " kata mereka serentak.

"Macam laaa aku tak tahu bawah katil korang ada banyak dvd porn kan? Kan kan kan?" Kacau Jungkook lagi.

"Jungkook! Tu!" Mereka berdua menjegilkan mata ke arah aku.

"Apa korang nak malu dengan Hyejung ni~~~ Jangan cakap nak try Hyejung pulak~~~" main2 Jungkook lagi.

"Orang tumbuk nak?" Aku buat penumbuk depan muka Jungkook.

"Jungkook , kitorang tak gay!" Nafi mereka lagi.

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now