"Korang , aku nak jumpa adik aku... Jumpa kat kelas tau!" Aku pun beredar dari belakang dewan dan mencari adik aku , Binbin dia kantin.
"Mana pulak budak bertuah ni" aku tercari2 dia.
Aku pun ternampak kawan dia , Sanha.
"Sanha-ya , kamu ada nampak adik noona tak?" Tanyaku.
"Adik noona? Oh , Bin? Dia kat kelas , kena tahan cikgu" kata Sanha. Aku pun ucapkan terima kasih padanya lalu pergi ke kelas Binbin.
Aku pun curi2 tengok ke dalam kelas Binbin dan hanya dia dan Eunwoo yang tinggal.
Aku pun tengok siapa cikgunya.
"Selagi kalian enggak beres , selagi itu bu guru tidak akan membenarkan kalian keluar makan!" Kata cikgu mimi. Keluar suara jantannya.
"Baik!" Eunwoo dan Bin pun lebih cepat menyalin nota dari papan putih.
"Ooo... Mesti main2 masa belajar ni... Mananya tak siap nota... Kau tunggu..." kataku sambil bersandar pada dinding menunggu Bin keluar.
"Dah cikgu! " kata mereka berdua serentak lalu keluar dari kelas. Sebaik sahaja Binbin keluar , laju aku menarik dan memulas telinganya.
"AKH! AAAAAHHH!!! SAKIT!" adunya lalu terkejut melihat aku.
"N-Noona?!" Terkejutnya.
"Apa noona-noona? Dasar budak butohwah!!!!" Aku memulas lagi telinganya.
"AKH! SAKIT NOONA! AMPUN!!!" katanya sambil melutut.
Aku pun melepaskan tarikan , laju dia berdiri dan mengusap telinganya yang merah.
"Nasib tak putus telinga Bin..." katanya.
"Kau kenapa kena tahan cikgu? Lama noona tunggu kau tau tak?" Bebelku.
"Bin main game tadi- hehe" katanya dengan muka tak bersalah.
"Kau datang sekolah nak belajar ke main game? Nanti noona suruh eomma tarik balik phone kau baru tahu" ugutku.
"J-Janganlah noona! Bin dah insaf!" Katanya.
"Insaflah sangat... Nah , makan..." aku memberinya roti yang Soobin bagi aku tadi.
Maklumlah , Soobin dengan Huening tauke roti. Boleh buka bakery. Pftt
"Wah , terima kasih Noona! Bin pun tak sempat dah nak pergi kantin ni" katanya lalu melahap roti tu.
"Kalau ye pun lapar , duduklah..." aku mengajaknya duduk di tangga.
"Uhuk!" Dia terbatuk. Tersedak lah tu.
"Nah" aku bagi dia air.
"Kamu ni makan pun gelojoh... Lama lagi waktu rehat..." kataku sambil menepuk2 belakangnya.
"Setiap saat dengan noona berharga!" Katanya sambil senyum.
"Yelah , sayang dia~" aku mencubit pipinya.
Tiba2 ada seorang lelaki berlari menaiki tangga dan lega apabila melihat aku.
"Sini rupanya awak!" Kata Jungkook sambil mencari nafas.
"Awak kenapa? Memanglah saya dalam sekolah je" jawabku selamba.
"Saya call dgn chat semua awak tak balas , risau tau tak?" Katanya lalu duduk di sebelah aku.
"Phone saya kat kelas..." kataku.
"Noona , ni siapa?" Tanya Bin sambil melihat Jungkook.
"Ini... " aku pun membisik ke telinga Bin.
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfictionCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...