☆JeonJungkook☆
"Hiks... Hiks..." aku menangis sendiri di dalam bilik.
"Jungkook-ah! Kamu okay tak ni?! Dari tadi berkurung dalam bilik tak sahut2 pun hyung panggil!" Ucap Manager hyung dari luar bilik.
Aku pun rasa dah lama aku menangis , so aku pergi bilas muka dan membelek bibir aku yang pecah sikit.
"Tak guna..." sumpahku depan cermin. Penumbuk aku yang luka , aku pandang.
"Aku akan pertahankan cinta aku" ujarku sendiri.
☆MoonHyejung☆
"Lalala~" aku berjalan penuh riang sambil melompat2.
"Seronoknya harini~ Semalam dah kenyang Yoongi belanja sampai pagi ni masih kenyang!" Ujarku sendiri.
Aku pun lalu2 lah kat sekitar bangunan ABK Ent. ni.
Aku pun ternampak Jungkook dari jauh tengah bermain dengan anak anjing comel warna putih berdekatan taman bunga tu.
Cara dia senyum dan gelak sambil bermain dengan anjing tu buat hati aku cair...
Jungkook tu baik hati... Tapi entah kenapa tiba2 dia berubah drastik masa sekolah tinggi dulu..
Tengah2 aku memerhatikan Jungkook , tiba2 dia toleh ke arah aku. Laju2 aku nak lari dari situ tapi dipanggil oleh Jungkook yang perasan dengan keberadaan aku kat situ.
"Hyejung-ah~ Sinilah~" panggilnya lembut.
"Lembab..." aku menghina diri sendiri dan perlahan2 toleh ke arah Jungkook.
"Sinilah , tengok anak anjing ni , comel kan?" Ujarnya. Anak anjing tu pun datang mendekati aku , sama jugak dengan Jungkook.
"Arf! Arf!" Anjing tu mendongak melihat aku sambil menggoyang2kan ekornya.
"Nampaknya dia sukakan awak" kata Jungkook sambil tersenyum.
Aku pun memerhatikan muka dia. Di bibirnya ada kesan lebam.
"Jungkook... kenapa bibir kau tu?" Tanyaku.
"Takda apa2" ucapnya.
"Mana boleh takda apa kalau lebam macam tu... Dah pergi klinik tak?" Tanyaku lagi.
Perlahan2 dia geleng.
Aku pun , sebab kesian , aku ajak dia pergi studio aku.
"Jap eh , aku ambil emergency kit kejap" kataku lalu mencari2 emergency kit dan ya aku jumpa.
Aku pun lekas duduk di samping Jungkook atas sofa. Ubat2 an sedia dalam tangan aku. Aku oleskan sedikit krim antiseptik pada bibir Jungkook yang luka dan lebam nya masih berwarna terang , menandakan itu luka yang agak baru.
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfictionCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...