Bab 9

43 3 10
                                    

Lepas balik dari gotong royong , kami pun pulang ke dorm masing2. Aku pun dah kenal muka2 trainee baru. Sebab harini trainee baru je yang ikut majlis , trainee lama masih exam. Harini exam vokal kalau tak silap... kalau

"Jungkook , baju saya yang awak hantar kat dobi tu dah ambil ke belum?" Tanyaku sambil menyelongkar almari.

"Belum lagi , lepasni saya ambil" kata Jungkook sambil bermesej dengan seseorang.

Ibunya kot?

"Mintak tuala awak , saya nak mandi" pintaku.

Dia pun membaling tuala dia pada muka aku. "Bagi baik2 tak boleh ke?" Ujarku sambil menjelingnya.

Baju salin aku bawak masuk bilik mandi dan aku pun mandilah , takkan karaoke pulak.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

*ruang tamu*

"Hyejung..." Jungkook memanggil aku dikala kami menonton tv. Aku pun toleh ke arahnya.

"Hmm?" Responku.

"Sini..." Jungkook menepuk pehanya. Aku pun menggeleng kepala tanda tak mahu.

Dia tetap paksa dengan membaringkan aku dan meletakkan kepala aku berbantalkan pehanya. "Haih..." keluhku.

Dia pun senyum saja lepastu meraih tangan aku dan tolong urutkan.

"Bila Jimin dengan Taehyung nak datang?" Tanyaku. Sebab aku kan nak bagitahu rahsia kat diorang.

"Lewat malam sikit kut... Baru pukul 8 ni , pukul 10 macam tu diorang datanglah" jawab Jungkook lembut.

"Ouh..." responku.

Mata aku pun perlahan2 tutup.

Jungkook POV

"By the way kan , Hyejung... Saya nak tanya" ujarku. Lama aku tunggu respon dari Hyejung.

"Hyejung?" Panggilku sambil melihat dia.

"La... Tidodah?" Ujarku sendiri.

"Awak... Waktu pertama kali saya jumpa awak kan , saya terkedu tau... Tapi saya acah2 cool..." ceritaku. Lantaklah dia dengar ke tidak.

"Pertama kali saya nampak lelaki yang comel macam awak... Entah kenapa , jantung saya berdegup kuat setiap kali awak depan mata saya tau...

Saya ragu2 jugak mula2... Saya ingatkan fikiran saya dah tak betul sebab ada hati kat lelaki... Tapi saya syukurrr sangat awak sebenarnya perempuan , maknanya perasaan saya tak salah..." ujarku lagi sambil menepuk2 bahu Hyejung , membuatkan dia selesa tido.

"Saya... sebenarnya malu sangat dengan perempuan... Sebabtu saya tak pernah fikir pasal cinta cantun ni... Tapi , lepas saya jumpa awak , entahlah... Awak lain , awak luar biasa bagi saya...

Saya belum pernah jumpa perempuan perangai macam awak...Degil , banyak songeh , tak cerewet , tak gedik dan tak fikir langsung pasal perasaan sendiri...

Awak lebihkan keselesaan orang lain sebelum keselesaan diri sendiri... Lepastu awak kuat semangat , suka berdikari , pandai menari , pandai nyanyi... Banyak lagi lah" ujarku sendiri.

"Saya rasa... dah jatuh cinta pandang pertama , dengan perempuan yang saya sangkakan lelaki..." ucapku lagi.

Aku pun berhasrat untuk tido selepas habis berceloteh. Nanti pandai2lah Jimin dgn Tae masuk , pintu tak kunci.

Aku pun berbaring dan memeluk Hyejung.

Jimin & Taehyung POV

* pukul 10 malam*

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now