"Awak sayang saya tak?" Tanya Jungkook.
Aku , Jimin dan Taehyung terpinga-pinga mendengar pertanyaan Jungkook.
"Sayang saya tak?" Ulang Jungkook lagi.
Perlahan2 aku angguk.
"Dah tu je , awak pulak pusingkan" kata Jungkook menyerahkan botol ke arah aku.
"Woi , apa aku baru tengok ni" kata Jimin.
"Kisah gay pun bermula" kata Taehyung membuat tangan ke udara seakan2 sperti cerita 'pada zaman dahuluuu'
"Jungkook... Hyejung... Korang tahu hubungan macam ni tak betul kan?" Kata Jimin lagi.
Laju saja Jungkook membaling bantal yang ada di pangkuannya ke muka Jimin.
"Aku gurau lah... Kan kita main2 je" kata Jungkook lagi.
"Korang sambung lah main... Saya rasa penat , nak tido" aku pun naik ke katil dan menyelimutkan diri membelakangi mereka.
"Ayooo.... Tak tahu... Jimin buat Hyejung merajuk... Ayooo..." kata Taehyung.
"Tae..." Jimin cubit peha Taehyung.
"Au! Aduh.." Taehyung mengusap pehanya.
"Hmm... Jomlah masuk tidur , lewat dah" kata Jungkook lalu mereka tutup lampu dan masuk tidur.
Aku rasa Jungkook baring di sebelah aku. Jungkook mencucuk2 lembut bahu aku.
"Ish..." kataku sambil menepis jarinya.
"Pusingla..." pintanya.
"Taknak..." aku berkeras.
"Hyejung..." panggilnya lagi. Tak putus asa langsung.
"Saya taknak... Jangan paksa boleh tak?" Kataku lagi lalu menutup telinga guna bantal. Malas nak melayan.
Aku pun rasakan ada lengan yang memeluk pinggang aku. Siapa lagi kalau bukan Jungkook. Urgh-
Malaslah aku nak bertekak dengan kau.
Aku pun tak tahu kenapa aku tiba2 macam ni. Mood tak baik sebab period kot?
Takkan lah aku terasa dengan ayat Jimin pulak? I mean , kalau dia tahu aku perempuan , mestilah hubungan aku dan Jungkook dibenarkan , kan?
Eh apa pulak aku merepek ni.
Tidur Hyejung... Esok merupakan satu lagi hari yang panjang...
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Dalam 30 minit aku terjaga. Aku rasa kaki aku sakit sangat. Mungkin sebab latihan harini kut?
Aku pun melihat Jungkook di sebelah yang sudah lena tido. Dah sampai Malaysia tak pun London...
Aku alihkan tangan dia yang di pinggang aku lalu aku pergi ke beg galas Jungkook dan mencari dompet aku. Semua barang penting aku macam ubat dan duit Jungkook yang simpankan.
Aku pun memakai jaket dan keluar dari bilik. Kad bilik tak lupa aku bawak , kang terkunci dari luar mati aku.
Aku membawa diri menuju kejayaan- eh , ke kedai kat tingkat bawah. Aku cari2 koyok dan beli 2 kotak.
Sebaik sajaha aku keluar dari kedai tu , aku terserempak dengan Aera dan Yoora. Kat mana2 je nampak diorang ni... Haish... Dahla bising...
"Eo! Hyejung oppa!" Mereka mendekati aku.
"Oppa beli apa malam2 ni?" Tanya diorang.
Aku pun sebagai 'oppa' yang bertutur kata baik dan budiman pun menjawab soalan mereka dengan penuh kesabaran.
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfikceCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...