☆Moon Hyejung☆
"Kenapa , Tae?" Tanyaku pada Taehyung di depan bilik Jungkook. Pegangan tangan aku dan Jungkook masih belum terlerai.
"U-Uhm.. M-Maaf tau , Hyejung! Aku takda niat pun nak terjah bilik korang secara semberono!" Kata Taehyung dengan muka yang merah seperti ceri.
"Takda apa2 lah , Taehyung... Awak bukannya sengaja pun" kataku lagi menyedapkan hati dia.
"Ha , kenapa tadi?" Tanya Jungkook.
"Oh! Pasal tu , aku dengan Jimin dah bawak diorang~" kata Taehyung dengan senyuman lebar.
"Dah? Hmm~ Terima kasih!!!" Ucap Jungkook sambil menarik tangan aku lembut ke ruang tamu.
"Siapa yang Taehyung dengan Jimin bawak tu , Jungkook?" Tanyaku sambil turun tangga dengan berhati-hati seraya tangan setia dipimpin Jungkook.
"Awak tengokla nanti~" kata Jungkook ceria macam ada udang di sebalik batu jer...
Sebaik saja kami sampai di ruang tamu , aku terkesima dan membatu melihat dua gerangan manusia yang tengah duduk menunggu di sofa tu.
Diorang nampak seperti tak tahu apa2 , macam dipaksa datang ke sini oleh Taehyung dan Jimin.
Tiba2 mereka menoleh ke arah aku dan Jungkook. Membulat besar mata mereka berdua melihat aku. Laju saja diorang berlari ke arah aku dan memeluk aku erat.
"Hyejung!!!!" Tangis mereka. Aku pun turut menangis sebab aku rindu sangat pada diorang.
Jungkook , Jimin dan Taehyung hanya menonton drama kami dari jauh.
"Mana kau hilang...? Oppa cari kau macam cari anak yang hilang tau tak?" Tangis Jackson.
"Ha ah! Kitorang rasa nak tercabut nyawa lepas kau hilang tau , Hyejung! Huaaa!!!" Tangis Taerin sambil memeluk aku erat dan tak henti2 mencium kepala aku. Ya , dia sama tinggi dengan aku.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Y-Yoongi?!" Terkejut mereka berdua sambil aku menceritakan apa yang terjadi. Eomma Jeon dan Taerin setia duduk di samping aku manakala Jungkook , Taehyung , Jimin dan Jackson duduk di sofa satu lagi.
"D-Dia dera Hyejung... Dia pukul , dia sebat , dia rogol... hiks!" Tangisku sambil bercerita. Eomma Jeon dan Taerin setia menenangkan aku yang tersedu2 menangis.
"Hyejung takut... Setiap saat Hyejung berada dengan dia , Hyejung rasa macam dalam neraka! Dia tak ubah macam syaitan... hiks... hiks..." ujarku seraya menyeka air mata sendiri. Taerin menghulurkan tisu pada aku.
"Dia psiko... Sekejap marah , sekejap baik... Kalau Hyejung tak dengar cakap dia , laju saja dia naik tangan... hiks... Dia jadi Yoongi yang Hyejung tak pernah sangkakan... Hyejung tak percaya yang selama ni Hyejung berkawan dengan orang macam dia... " kataku dengan penuh kecewa.
Dari aku trainee kot dia dah berkawan dengan aku... Setia teman aku masa aku kat hospital berbulan2... Tak sangka dia obseskan aku sampai macam tu sekali...
"Berapa hari Hyejung disorok Yoongi?" Tanya Jackson ingin tahu.
"3 hari..." jawabku jujur.
"Sabar , Hyejung... Tuhan akan berada di pihak yang betul... Sekarang Hyejung dilanda hujan , tapi nanti Hyejung akan jumpa pelangi yang mencerahi hidup Hyejung , ne?" Kata Taerin sambil memeluk aku.
Dialah satu2nya bestfriend perempuan yang aku ada. Bestfriend perempuan ni lebih memahami... Sebab dia sama jantina dengan aku , dia tahu betapa sensitifnya hati seorang wanita , lebih2 lagi apabila maruah diri wanita tercalar...
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
Fiksi PenggemarCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...