Setahun pun berlalu , aku dah tamat sekolah.
Aku pun fokus sepenuhnya dengan kerjaya aku sebagai penyanyi dan penari atau idol.
"Kau dah sedia ke nak pergi ni , Hyejung?" Tanya Taerin si manager. Dialah satu2nya kawan baik perempuan yang aku ada.
"Dah , Hyejung cantek tak?" Tanyaku pada kedua-dua managers aku.
Ya , malam ni ada Award Show kat SBS. Ini baju untuk duduk2 je dulu , dah nak buat performance baru tukar baju stage.
"Eh mestilah cantek!" Puji kedua-dua managers aku.
Nasib baik akak2 stylist tu kasi baju panjang , tak payahlah aku terkepit2 jalan pakai skirt pendek.
Sebaik sahaja aku tamat untuk Red Carpet moments , tiba2 pihak staff SBS mengacukan soalan kepada aku di backstage.
"Hyejung-ssi , kami minta maaf sangat2 tapi boleh tak awak jadi emergency special Host untuk opening part ? Sebab idol yang jadi special Host untuk malam ni tersekat dalam kesesakan jalan raya dan tayar kereta mereka pancit... Saya harap sangat Hyejung-ssi boleh tolong kami!" Pinta mereka dengan sangat lekas.
Aku pun memandang ke arah Taerin.
"Kau boleh kan jadi Host? Dia sama je macam MC , Pernah ada pengalaman kan?" Taerin bisik kepada aku.
"Eung..." Anggukku.
"Baiklah , saya gantikan... " kataku pada pihak staff. Dengan senang hati mereka menghelakan nafas tanda lega.
"Mari ikut kami , kami nak sediakan awak." akak staff tu pun bawak aku pergi ke tempat untuk sedia kat backstage tu.
Tengah2 tunggu opening performance tamat , akak2 staff tu kasi aku ready. Bagi smua kelengkapan.
"Ini dialog awak , semua ada dalam ni , tinggal awak cakap je lagi , Hyejung-ssi" kata akak tu.
"Ne , saya akan buat yang terbaik~" kataku dengan riak wajah tenang walaupun dalam hati dah berdebar2. Aku pun try2 sikit la dialog2 tu. Takla panjang mana , tapi aku mesti hafal keywords tu supaya tak awkward atas stage nanti.
"Nanti , awak keluar dari pintu ni , Host satu lagi yang akan bersama awak akan keluar dari pintu sebelah sana. Lepastu awak jalan beriringan dengan Host satu lagi tu. Awak peluk lengan dia sambil korang jalan ke mic tu okay?" Akak staff tu terangkan pada aku.
"Ne , saya faham" responku.
"Buat baik2 tau , jangan nervous , ingat je aku ada kat sini , aku tak lari pun , okay?" Taerin menenangkan aku.
"Okay , doakan Hyejung tau Rin..." pintaku sambil Taerin menepuk2 bahu aku bagi semangat.
Kain dress aku diatur2 nya sedikit bagi kemas. Rambut aku dia belek2 sikit kasi cantek.
"Siapa Host lagi satu tu? Hyejung kenal dia ke?" Tanyaku pada akak staff tu.
"Host lagi satu tu nama dia-" kata2 akak staff terbantut apabila ada abang staff terjerit2 suruh bersedia.
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfictionCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...