Bab 29

35 2 0
                                    

"Berita tergempar , penyanyi , J.K. atau nama sebenarnya JeonJungkook , dikerjakan ke hospital pada pukul 8 malam tadi , dipercayai beliau mendapat ugutan pembunuhan daripada anti-fans nya."

"Rakan sekerjanya , penyanyi , Hey J. atau Moon Hyejung berada bersama beliau di tempat kejadian. Pihak ABK Ent. masih belum mengishytiharkan kebenaran tentang apa yang berlaku kepada artis mereka. Moon Hyejung enggan ditemu ramah oleh pemberita"

"Apa lah bala yang korang dapat ni ah?" Kata Taehyung yang masih tak senang duduk asyik berlegar2 depan bilik bedah menunggu Jungkook sambil scroll social media. Penuh dengan nama Jungkook dengan aku je.

Sekarang baru pukul 11 malam , cepat betul berita tersebar ke dunia maya.

"Saya... hiks! Saya pun tak tahu..." aku duduk menangis di bangku menunggu bersama Jimin di samping.

"Shhh... Semuanya akan okay , Hyejung... Kita doakan yang baik2 je okay?" Jimin menenangkan aku yang dah berjam2 menangis. Diusapnya lembut belakang aku.

"Jimin , saya takut..." kataku seraya mengenggam tangan Jimin. Jimin tetap meraih tangan aku walaupun tangan aku kedua-duanya masih berlumuran darah Jungkook.

"Kau takutkan apa , Hyejung?" Tanyanya lembut.

"Y-Yoongi yang buat Jungkook..." kataku lagi.

Tapi Taehyung dan Jimin masing2 tak beri reaksi yang terkejut malah mereka hanya memberi muka simpati seakan-akan dah tahu pasal ni.

"Maafkan kitorang , Hyejung... Sebab sorok benda ni dari kau" kata Taehyung yang melutut di hadapan aku dan Jimin menyamakan parasnya dengan aku.

"Kitorang nak bagitahu masa kat Gym tu , tapi... Jungkook yang mintak supaya rahsiakan semua yang terjadi antara dia dan Yoongi..." kata Jimin pula.

Aku dah agak diorang ni memang tahu semuanya.

"Sekarang ni , Yoongi dengan Jungkook berebut kau" kata Taehyung.

"Dan , kalau Jungkook berkeras nak bersama kau semula , Yoongi ugut nak bunuh eomma Jungkook" tambah Jimin.

Benda yang sangat sama dengan apa yang aku dengar dari mulut Yoongi berjam lalu.

"Kitorang tak dapat buat apa2... Sebab Jungkook taknak family kitorang kena tempias , tambahan lagi family kitorang besar" kata Taehyung.

"Jungkook sanggup bina badan sebab nak lawan Yoongi balik dan nak kembali kat kau , Hyejung..." ujar Jimin.

"Saya nak humban Yoongi masuk penjara" kataku tegas dan padat.

"J-Jangan! " arah mereka berdua serentak.

"Hyejung , jangan buat tindakan terburu2... Kalau kau tersilap langkah , naya mak bapak dan adik kau tau?" Kata Taehyung yang risau tentang keadaan keluarga aku.

"Tambah lagi adik kau sekarang dah jadi model , satu korea ni kenal dia , naya kita kena serbu pihak media... Kita ni bukan orang biasa macam zaman trainee dulu tau Hyejung" celoteh Jimin.

"Hidup kita sekarang tak lari dari pihak media , sasaengs... Ada je orang yang nak buat khabar angin tak betul pasal kita sebab nak kita jatuh... " ujar Taehyung lagi.

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now