Bab 28

36 1 0
                                    

*Warung Makcik Jimba*

"Yoongi..." panggilku takut2 seraya kami sedang makan tengah hari.

"Hmm?" Dia mengangkat kepala melihat aku.

"Kau... ada rapat2 ke dengan Jungkook tu?" Tanyaku.

"Jungkook? Apasal pulak aku nak rapat dengan dia? Kan kau benci dia , memang taklah aku nak rapat dengan laki taraguna tu" kata Yoongi seraya melahap ayam penyet di hadapannya.

"Oohh..." responku.

"Kenapa kau tiba2 up topik pasal dia? " tanya Yoongi tenang.

"Takde..." kataku.

"Sstt... Lain macam kau ni , cuba share dengan aku" pintanya ingin tahu.

"Aku... "

"Hyejung... Hati-hati dengan Yoongi..."

"Aku terkenang je" tipuku.

"Biasalah tu , terkenang2 ni... Bukannya senang nak move on" kata Yoongi seraya meraih tangan aku.

"Kau kenalah kuat" katanya lagi memberi kata semangat sambil mengusap2 tangan aku.

"Yelah..." kataku.

Tak , yang aku hairan sekarang kenapa aku lebih percaya ayat Jungkook dan rasa suspen dengan Yoongi...?

Padahal aku kenal Yoongi lagi lama kut-

"Hyejung , harini kau busy ke?" Tanya Yoongi sambil sambung makan.

"Agak busy la jugak... Kenapa?" Ujarku.

"Ouh... Aku baru ingat nak ajak kau lepak kat rumah aku" katanya lagi.

"Buat apa lepak rumah kau? Tv pun rosak" ejekku.

"Eih , mulut manis sikit eh? Aku baru beli tv semalam , sebabtu nak ajak kau datang tengok movie" katanya lagi.

"Kawan lain ikut tak?" Tanyaku.

"Ikut" jawabnya. Hmm kalau yang lain ikut , takla aku takut...

Jungkook lah ni buat aku takut kat Yoongi.

"Pukul berapa tu?" Tanyaku.

"Pukul 9 malam"

"Kalau malam aku free lah jugak tapi mesti balik sebelum pukul 12" ujarku lagi.

"Movie sejam lebih je , janganlah risau" kata Yoongi pula. Aku pun angguk2 saja.

*petang - gym*

"Korang masih in touch dengan Jungkook ke?" Tanyaku pada Taehyung dan Jimin seraya kami berehat di bangku setelah 2 jam berlari atas treadmill.

"Mestilah masih... Cuma , semenjak dua menjak ni aku nampak dia makin pendiam dari biasa" kata Taehyung.

"Ha ah , lepastu kan , kalau kitorang lepak sama , dia selalu termenung je... Tak cakap apa pun , macam tak wujud pun ada" kata Jimin pula.

"Ooo..." responku.

"Kau kenapa tanya?" Tanya Taehyung dan Jimin serentak.

"Korang... tahu semua rahsia Jungkook kan?" Tanyaku.

"Memanglah tahu , kitorang ni bagaikan diari Jungkook tahu tak?" Ujar Jimin.

"Jam dia berak , mandi , tidur pun kitorang tahu" ujar Taehyung. Er... Tak perlu kot sampai jam berak pun kau tahu tae...😂

"Korang tahu tak dia gaduh dengan siapa?" Tanyaku.

"Gaduh?" Mereka berdua tanya serentak.

"Bila masa pulak budak tu gaduh?" Tanya Jimin.

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now