Bab 37

42 1 0
                                    

☆Moon Hyejung☆

*Setahun kemudian*

moon_heyj.✅

733 , 801 likesmoon_heyj

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

733 , 801 likes
moon_heyj.  @J.K.Jeon , thank you jagiya🙈💜
12 minutes ago

Comments
@J.K.Jeon✅ most welcome , my world💜
@jungs.stan eonnie , tu cincin tunang ke?
@hyejungkook  nak kahwin dah ke?
@hyejungsbabe jungkook bagi ke tu?

"Baru berapa minit je Hyejung post , semua fans tembak soalan , haha comel je diorang ni~" gelakku sendiri di ruang tamu. Mentang-ii cuti , rehat goyang kaki ler 🙈

"Eee untunglah orang tu dah nak kahwin~" bodek Taerin.

"Ehehe , rezeki~" kataku sambil menilik cincin di jari.

"Aku ni entah dapat ke tidak kahwin..." Taerin menjuihkan bibirnya.

"Eih , kenapa cakap gitu Rin... Taehyung belum sedia nak kahwin ke?" kataku padanya sambil memegang bahunya. Ya , dia dan Taehyung dah lama bercouple , tinggal nak ke peringkat seterusnya , which is perkahwinan.

"Aku tak berani nak tanya pasal kahwin..." kata Taerin sambil mukanya bertukar sedih.

"Kenapa tak berani , Rin? Belum sedia ke?" Tanyaku sambil melihat wajahnya.

"Aku takut Taehyung kena caci fans dia... Dah setahun lebih dah kitorang dalam silent relationship , nanti tiba2 announce nak kahwin , takut career dia tercalar... Aku pun taklah cantik mana... Tak sama level dengan Taehyung pun... Aku manager aje..." katanya merendah diri.

Laju saja aku menekup muka nya.

"Eh , Taerin! Sedar tak Rin tengah mengarut ni? Rin tau tak , Taerin di hadapan Hyejung ni lah manager terbaaaaaaik dan paling caaaaantik yang Hyejung pernah jumpa tau tak? Lagi satu , kalau fans Taehyung betul2 sokong dan sayangkan Taehyung , diorang akan hormat keputusan Taehyung nak kahwin tau... Pasal level? Hah! Peduli apa pasal level? Kita semua manusia , takda yang lebih dan kurang , semuanya takkan ada yang sempurna , Rin... Dah nama pun manusia kan? Tuhan je yang sempurna... Setakat orang bandingkan manusia dengan manusia tu , pffttt tak payahlah fikir sangat Rin... Lainlah kalau bandingkan dengan malaikat... Memang malaikat yang menang... " celoteh ku panjang.

"Hmmm... Ada betulnya kata-kata kau tu... Tapi , kalau sembang dengan aku memang aku iya iya kan je... Taehyung tu? " balas Taerin pula.

"Rin , Taehyung sayangkan Rin sangat-sangat tau... Sepanjang korang dah couple ni , Hyejung perasan dia lebih matang dan bertanggungjawab kalau dibandingkan zaman single dia... Dia berubah jadi lebih baik sebab Taerin di hadapan saya ni yang sentiasa ada untuk Taehyung... Hyejung percaya , dia mesti ada fikir pasal kahwin cuma dia tengah tunggu masa sesuai untuk melamar Rin..." kataku lagi menyedapkan hati dia.

Tapi aku memang ada instinct yang Taehyung akan menamatkan zaman bujang dia. Sebab dia ada cerita kat aku , dia nak beli rumah baru , rumah dia dengan Jimin tu nanti jadi rumah Jimin seorang....

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now