Bab 18

40 3 0
                                    

*ABK ENT. (Akademi Bintang Korea)-asrama*

"Betulke noona dapat angkat sorang2 ni? Taknak bin hantar sampai dorm?" Tanyanya risau.

"Takpe2 , noona taknak susahkan bin... Cukupla bin dah temankan noona datang sini" kataku.

"Hmm... Jumpa kat sekolah minggu depan~" Bin melambai aku.

"Okay~" dia pun perlahan2 berlalu pergi.

Aku pun tunggu dia pergi sampai hilang dari pandangan mata tapi tiba2 dia berhenti berjalan dan berlari ke arah aku semula.

Dia memeluk aku erat. Aku pun memeluk nya dengan lebih erat.

"Noona buat yang terbaik tau... Doa bin dengan eomma appa sentiasa untuk noona... Noona kejarlah cita2 noona ya?" Katanya seraya meleraikan pelukan dan lihat ke dalam mata aku.

"Ye... Bin kena ingat , noona sentiasa rindu dan sayang bin dan eomma appa tau?" Kataku seraya mengusap rambut bin.

"Bye noona~" dia mencium dahi aku.

"Bye bin~" aku mencium pipinya.

Lalu dia dengan berat hati pergi dari sini. Aku pula menarik luggage dan meletakkan tote beg di bahu lalu berjalan ke kaunter.

"Saya Moon Hyejung , dorm no.97" kataku seraya memberi balik kad kebenaran keluar asrama kepada pekerja tu.

"Terima kasih , Cik boleh kembali ke dorm~" ucapnya dengan senyuman manis.

Aku pun dalam perjalanan ke dorm , seseorang terlaga bahu dengan aku.

"Akh!" Aku pun melirik ke arah orang tu.

"Hyejung?" Dia melihat aku dengan muka terkejut.

Laju saja dia membelek muka aku. Pipi aku ditarik2nya.

"Moon Hyejung ke ni?!" Tanyanya dengan muka tak percaya.

Laju aku menepis tangannya.

"Jungkook , takkan roommate sendiri awak tak kenal?!" Marahku.

"Hampir* tak kenal... Awak tengoklah fesyen awak ni , mananya saya hampir tak kenal" kata Jungkook sambil aku melihat baju sendiri.

 Awak tengoklah fesyen awak ni , mananya saya hampir tak kenal" kata Jungkook sambil aku melihat baju sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Salah ke?" Tanyaku.

"Tak salah pun... Cuma saya terkesima... Awak cantik sangat!" Pujinya ikhlas.

"Yeke? Hehe" aku pun gelak malu.

"Comel lah awak pakai baju ni , bolehla saya jalan2 sambil pegang tangan awak~" usiknya lagi.

"Mengada lah awak ni , apapun... Awak rasa apa perasaan Taehyung dengan Jimin kalau nampak saya macam ni?" Tanyaku.

"Disebabkan diorang belum tahu awak perempuan , mungkin diorang terkejut? Ah tak kesahlah , janji kita semua masih kawan!" Kata Jungkook dengan senyuman arnabnya.

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now