Bab 33

38 1 0
                                    

"Berapa hari dah awak tak makan?" Tanya Jungkook pada aku.

"Selama saya kena sorok Yoongi tu lah saya tak makan... Saya takut dia letak sesuatu dalam makanan tu..." ujarku sambil menelan bubur yang disuap Jungkook dengan penuh selera.

Jungkook yang seperti taknak banyak tanya pun hanya diam dan suapkan aku makanan yang dimasak ibunya. Lauk yang eomma Jeon buat sedappp sangat.

Sambil aku menjamu selera , aku perhatikan wajah Jungkook yang luka2nya sedikit pulih.

"Perut awak macam mana? Dah okay?" Tanyaku.

"Baik dah... Saya sebenarnya lari hospital tadi..." kata Jungkook.

"Sebab nak selamatkan awak" sambungnya dan senyum melihat aku. Betul2lah Jungkook sayang pada aku.

"Jungkook... Awak masih cintakan saya ke?..." tanyaku dengan nada sedih.

"Mestilah , saya cintakan awak setiap jam , minit dan saat~" ujarnya sambil mengusap tangan aku.

"Tapi Jungkook... Yoongi dah-"

"Saya tahu , Hyejung... Saya tak peduli pun pasal tu , asalkan awak dapat hidup dengan saya... Kalau awak trauma lepas apa yang Yoongi buat kat awak , takpa... Kita ambil je anak angkat... Okay?" Katanya lembut.

Aku pun sangat tersentuh dengan ayatnya. Dia memang cintakan aku dari hati , bukanlah hanya sebab luaran.

"Terima kasih sebab faham saya , kook..." aku memeluknya erat. Jungkook meletakkan mangkuk bubur yang dipegangnya atas meja lampu sebelah katil dan memeluk aku seerat-eratnya.

"Sekarang , saya nak tegakkan keadilan... Orang macam Yoongi tak boleh dibiarkan bebas macam tu saja..." kata Jungkook.

Laju saja aku memandangnya.

"Tapi Jungkook , dia dah warning kat kita-"

"Saya tak takut pada dia , Hyejung... Lagipun , Taehyung dan Jimin ada secret agents... Diorang boleh bantu awak , " kata Jungkook lagi.

"Buat masa ni , kita sembunyi kat sini je tau? " katanya lagi.

Aku pun perlahan angguk.

☆Jeon Jungkook☆

"Parah kes Hyejung ni..." kata Taehyung sambil menongkat dagunya atas meja.

"Tuan , kami dapati , Yoongi sekarang cuma berada di rumah dan tak turun bekerja" kata Agent Ali.

"Ha ah , Tuan... Kami teropong dari belakang semak , dia cuma minum , minum , minum..." tambah Agent Usop pula.

"Korang tak dapat ke sneak in rumah dia tu? Dan rampas gambar Hyejung yang dia simpan?" Tanya Jimin sambil membetulkan kaca mata bulatnya.

"Kalau pasal itu , kitorang mesti tunggu dia takda di rumah" kata Agent Ali sambil mengusap kucing nya yang bernama Comot.

"Tapi susah jugak , Tuan... Kalau Yoongi tiada di rumah , kami dapati security khas dia akan jaga rumah" kata Agent Usop.

"Korang tengok security tu jenis yang macam mana?" Tanyaku sambil menghirup kopi.

"Badan dia gemok , pastu perut dia buncit plum2 gitu" kata Ali.

"Lagi kan , dia selalu pasang lagu dangdut guna speaker Shooky BT21 dia tu... Mulala dia gelek2 sambil goyang ontot depan rumah Yoongi tu" kata Usop pula.

"G-Goyang ontot?" Terkejut Taehyung , Jimin dan aku.

"Ha ah" respon Ali dan Usop serentak.

"Pengawal jenis apa yang Yoongi hire tu?" Kata Taehyung sambil geleng kepala.

"Pengawal tu Yoongi hire masa Hyejung dah takda kat sana" kata Usop.

"Mesti dia ambil pak guard tu masa dia mabuk tak...?" Fikir Jimin. Ada betulnya juga , sebab kalau mabuk fikiran manalah waras.

"Orang bawahan dia yang badan tough2 tu masih ada tak?" Tanyaku pada mereka.

"Takda , Tuan Jeon... Semua Yoongi dah pecat , saya dengan Usop nampak dengan mata kepala sendiri kat belakang semak samun kat rumah Yoongi tu" kata Ali.

"Jap , kau kata dia kat rumah je kan? Pastu mabuk je kerjanya?" Tanya Taehyung pada mereka berdua.

"Ha ah , tapi kadang2 dia pergi nge-club tengah malam , subuh baru balik" kata Usop.

"Ya Allah , apa nak jadi lah si Yoongi tu... Pergi berjimba kat club pastu jadi kaki botol..." Jimin menggeleng kepala sambil lengkap berkurta putih , berkopiah dan siap ada tasbih di tangan.

"Tibers je kau ni" aku tengok dia dengan pandang 😑

"Masa dia tengah mabuk tu lah kita serbu rumah dia!" Kata Taehyung dengan bijak. First time nampak dia bijak. Hehe

"Kau gila? Kalau dia sebarkan gambar tak senonoh Hyejung kat media sosial macam mana?!" Tanya Jimin pula.

"Kau rasa dia dapat lagi ke buat macam tu kalau tangan dah bergari ha? Lagipun Yoongi tu dah tak betol , otak berkarat , tau nak menyundal je kerja , pastu mabuk , pendek je umur dia" kata Taehyung lagi.

Hmm... ada betulnya juga.

"Kalau dia dah disabit kesalahan , dan kena denda bayar ribu2 , habisla duit dia , dia pun dah lama tak masuk kerja , aku je dengar Pd-nim membebel hari-hari. Kalau Yoongi dah kena buang dari agensi tu , kita semua dapatlah berbahagia manakala Yoongi berhuhu di penjara" celoteh Taehyung panjang.

"Baik Tuan , saya suka dengan idea Tuan tu , nanti saya inform dengan unit detektif" kata Ali sambik Usop mencatat setiap ayat yang keluar dari mulut Taehyung.

"Saya harap korang dapat tolong... " kataku sambil melihat mereka dua dengan penuh harapan.

"Kitorang akan cuba yang terbaik , Tuan Jeon... Demi keadilan!" Kata Usop dan Ali serentak.

"Korang bolehla balik balai , kitorang nak pergi kerja nih" kata Jimin.

"Ye , terima kasih hidangkan kuih mochi dengan air kopi~" ucap Ali. Usop hanya mengangguk tanda menyokong.

"Takde hal lah , pengorbanan korang lagi besar dari kami" kata Taehyung.

Maka mereka berdua pun pulang ke balai menaiki beca. Takut2 kalau guna kereta polis , nanti di cam oleh pihak Yoongi...

Kalau pakai beca , mesti orang ingat ada apa2 plan honeymoon ke apa , perjalanan romantik sambil naik beca ke

Hehe

"Aku dengan Taehyung pergi kerja dulu tau , ada photoshoot untuk majalah Vogue" kata Jimin. Aku pun menggangguk2 saja.

"Korang pergi lah , nanti aku kemas pinggan dengan cawan" kataku sambil mengumpul pinggan dan cawan bekas menghidangkan hidangan petang pada Usop dan Ali tadi.

Tengah2 aku membasuh pinggan dan cawan , tiba2 ada sesuatu yang meraba kaki aku.

Aku pun laju memandang bawah dan nampak seekor kucing di kaki aku. "Ya Allah , kau rupanya comot..." aku mengurut dada.

Ingatkan hantu mana lah terkuis2 kat kaki aku tadi. Berbulu pula tu.

"Eih kau tak sedar ke Ali dan pergi ah? " kataku pada Comot sambil mengusap kepalanya setelah lap tangan kering2. Kucing kan tak suka air.

"Meow..." responnya. Tak lama kemudian beberapa ketukkan dan bunyi loceng pintu kedengaran.

"Ha , tu mesti Tuan kau , mari" aku mengangkat Comot dan letakkan dia dalam dakapan aku seraya kami pergi ke pintu. Terjempul lah muka Ali yang berpeluh seperti dipukul ombak.

"Comot!!! Aku hampir lupakan kau!" Ali mengambil Comot dari tangan aku.

"Maaflah eh Tuan Jeon , si tua pelupa ni lupa kucing dia" kata Usop.

"Eh tak pa~" kataku.

"Dah nak sampai balai baru saya ingat , sebabtu kena patah balik" kata Ali pula sambil mencium2 kucing kesayangannya.

Macam2 lah perangai😂

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now