Bab 4

56 3 1
                                    

"Eo? Roommate Jungkook ke?" Tanyanya dengan muka tak bersalah. Siapa lagi kalau bukan Taehyung.

Aku pun laju saja tutup pintu tandas dan berlari ke Jungkook di ruang tamu.

Aku dah tak tahan nampak lelaki tak berbaju depan aku. Haritu Jungkook , sekarang Taehyung!

Taehyung melabur buka seluar , bukanla makna aku nak kata dia telanjang. TAPI- SAMA JUGAK KAN

"Jungkook , Jungkook..." Aku membangunkan Jungkook yang tido di pangkuan Jimin atas sofa.

"Hmm..." responnya tanpa buka mata.

"Jungkook... bangunlah..." rayuku.

Dia pun bangun melihat aku. "Awak nak apa? Awak tak sihat ke?" Tanyanya sambil menggosok2 mata.

"Saya nak awak pergi beli tombol pintu yang ada kunci , sekarang jugak" pintaku.

"Awak merepek apa malam2 ni?..." katanya lemau masih mengantuk.

"Saya tak kira , saya nak awak pergi beli sekarang jugak!" Pintaku.

"Kenapa ni... Saya kan dah tak bogel depan awak... Tak perlula tombol pintu baru..." kata Jungkook.

"Saya tak kira , saya nak awak tukar tombol pintu tandas tu" pintaku lagi.

Jungkook pun melihat sekelilingnya.

"Awak terjumpa Taehyung kat tandas eh?" Kata Jungkook lagi apabila menyedari ketiadaan Taehyung.

"Yalah! Kesian mata saya tahu tak? Cukup saya dah nampak awak punya tahu tak? Tak sanggup saya nak nampak orang lain punya dah!" Bentakku.

"Eish awak ni... Yalah! Saya tukar! Saya tukar!" Kata Jungkook sambil pergi ke kabinet dapur. Rupa2nya ada tombol spare.

Jungkook pun pegi ke pintu bilik air dan buka pintunya.

"Allah , kau rupanya dalam ni..." kata Jungkook sambil mengurut dada. Aku hanya duduk di katil aku , memerhati Jungkook dari jauh.

"Apa bising2 kat luar tadi? Ada suara perempuan pulak tu... Kau bela hantu eh?" Tanya Taehyung.

"Eih kau ni... Tu bukan hantu , tu roommate aku" kata Jungkook sambil membuka tombol pintu lama dan menggantikan dengan yang baru.

"Oh... Ha , tadi roommate kau ada masuk sini , terus dia lari..." kata Taehyung.

"Dia malu nampak kau" kata Jungkook.

"La , apa nak malu... Sama je burung kan?" Kata Taehyung lagi.

"Eish kau ni... Lama lagi ke nak bertapa dalam jamban aku? " kata Jungkook sambil memasang skru tombol pintu.

"Entahlah... Aku nak berak , tapi dari tadi aku duduk sini asyik kentut je..." kata Taehyung.

Apalah salah aku sampai kena dengar benda pelik2 ni?

Malulah aku😢

"Pfftt-- Tu pun nak cerita ke? Aduh kau ni... Perut kau masuk angin kot..." gelak Jungkook sambil mencuba tombol pintu baru tu.

"Tu lah kot... Ha dah ke pintu tu?" Tanya Taehyung.

"Dah... Nah , beraklah puas2... aku kunci dari dalam pintu ni" kata Jungkook lalu mengunci pintu Taehyung dan menutupnya.

Setelah tu Jungkook menyimpan alat2 nya dan melirik ke arah aku.

"Dah puas hati awak?" Tanyanya.

Aku angguk saja.

Lalu Jungkook duduk di sebelah aku.

"Maaflah sebab awak nampak benda2 tu ya? Nanti saya mintak Tuan Asrama pindahkan awak kat bilik perempuan tau?" Kata Jungkook lembut sambil memegang tangan aku.

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now