"Hyejung dah balik!" Ucapku seraya masuk ke rumah ku syurgaku.
"Hyejung? HYEJUNG KE TU?!" jerit eomma dari dapur dan bergegas ke pintu.
"MOON HYEJUNG ANAK EOMMA!!!" eomma memeluk aku. Aku melepaskan pegangan tangan pada beg2 dan membalas pelukan eomma.
"ABANG! ANAK KITA DAH BALIK!" jerit eomma memanggil appa
"MWO?!" laju saja appa turun tangga dan berlari ke arah kami.
"Hyejungggg!!!!" Appa memeluk aku erat dan mencium2 kepala aku.
"Appa rindu sangat!" Katanya.
"Hyejung pun rindu eomma appa" kataku lagi sambil terukir senyuman.
"Kenapa hyejung pulang? Bukan belum dapat pulang lagi ke?" Tanya eomma hairan.
"Hyejung nak ambil barang sekolah... Tak lama lagi kan sekolah" kataku lagi.
"Alang2 dah kat sini tu mari makan sama2" kata appa pula.
"Baik~" aku pun baru nak angkat beg tapi laju appa angkatkan.
"Nanti appa letak kat bilik , kamu pergilah kat dapur dengan eomma dulu" kata appa.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Hyejung sedia ke nak sekolah? Nanti terlebih penat macam mana?" Tanya eomma.
"Taklah , eomma... Hyejung okay je nanti... Tak perlu lah risau , Hyejung ada kawan2 tengok2kan Hyejung" ucapku lagi menenangkan hati eomma.
"Bukan mereka Yoongi tua dari kamu ke? Macam mana nak tengok2kan? " tanya appa pula.
"Hyejung ada kawan baru , dia sama umur Hyejung" kataku lagi.
"Namja ke yeoja?" Tanya mereka serentak. Macam penyiasat dah.
"Namja" jawabku.
"Baguslah tu , ada jugak lelaki untuk jagakan kamu" kata eomma lagi.
"Hehe... Apapun , adik mana?" Tanyaku.
"Adik kamu pergi beli bawang , kejap lagi balik lah tu" kata eomma sambil menyediakan pinggan di meja. Aku nak tolong tapi dia tak bagi.
"BIN DAH BALIK!" kedengaran suara adik ku , Moon Bin di daun pintu.
Sebaik sahaja dia sampai ke dapur , jatuh plastik bawang dari tangannya.
"N-Noona? NOONA!!!" dia memeluk aku sampai nak remuk tulang belakang ni.
"Akh! Yah!" Aku menampar belakang Binbin... Sakit sia aku dipeluknya. Tak tahu dia nak peluk aku ke nak bunuh aku. Dahlah badan dia ni jenis main gym.
"Binbin... Patah kang tulang kakak kamu tu" bebel eomma.
"Hehe" laju saja Binbin meleraikan pelukan sambil tersenyum. Hilang terus matanya.
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfictionCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...