Bab 23

30 1 0
                                    

Maka perlahan2 minggu demi minggu , bulan demi bulan , Jungkook perlahan-lahan menjadi idaman semua orang. Terutamanya menjadi tumpuan para gadis.

Jungkook sentiasa dikerumuni peminat tak kira di sekolah atau luar sekolah. Aku langsung tak dapat mendekatkan diri dengannya.

Kami dah jarang berbalas2 chat dan call.

Aku tak tahu sekarang apa nak jadi pasal hubungan kami...

Ya , aku faham dia sibuk dengan populariti dia , tapi... Molek2 sikit la... Call la seminggu sekali ke?

Ni tak... Kadang2 dalam sebulan tu 2 atau 3 kali ke dia call.

Kalau aku call sumpah lagi lah dia tak angkat...

Dia pun tak share jadual harian dia , jadi memang aku usha2 dia waktu malam , tapi takda guna sebab chat2 aku , lepas berhari2 baru Jungkook tengok. Kadang2 tu dia seen je tau!

Kalau ye pun busy... Janganlah buat aku sampai macam ni...

*apartment*

"Hyejung?" Taerin memanggil aku.

"Hmm?" Aku melihat ke arahnya.

"Kenapa tak usik makanan tu? Kang sejuk tak sedap" katanya prihatin.

Tapi aku hanya melaga-lagakan sudu pada pinggan.

"Kau okay tak ni , Hyejung? Penat sangat ke untuk persiapan debut kau tu?" Tanya Jackson prihatin.

"Taklah... Hyejung okay je , oppa..." jawabku tanpa ekspresi muka dan nada yang mendatar.

"Monyooookk je nih... Rindu parents ke?" Tanya Taerin lagi.

"Biasa je... " jawabku.

Diorang risau dengan keadaan aku semenjak dua menjak ni sebab aku murammm je...

Ini semua sebab Jungkook...

*ding dong*

Laju saja Jackson pergi ke pintu dan menyahut salam gerangan manusia dari luar.

"HYEJUNG-AH!" Jackson memanggil aku.

Aku yang tadi berada di meja makan pun bingkas bangun dan pergi ke pintu utama.

Senyuman terus terukir pada bibir apabila melihat orang yang datang ke rumah aku ni.

"YOONGI-YAHHH!!!" aku berlari ke arahnya dan memeluk dia seerat-eratnya. Aku peluukkkk ketat-ketat sampai tak bernafas anak orang tu.

"Hyejung-ahhhh~ Rindunya!" Ujar Yoongi sambil membalas pelukan aku.

Yelah , sejak Yoongi menjadi rapper solo dengan nama Agust D ni , dia jarang dah ambil tahu pasal aku , tapi kalau free , dia akan jenguk aku , chat aku , call aku.

Aku tak rasa sunyi sebab Yoongi masih setia ada untuk aku.

Jungkook? Hmm... Entahlah...

Adakah pekerjaan kami ni yang membina satu jurang yang memisahkan kami?

*sekolah*

Aku datang awal dari biasa , aku tunggu Jungkook datang ke sekolah. Sebab dia pun jenis awal.

Aku tunggu dia kat tangga. Nanti senang tarik pergi masuk perpustakaan.

Setelah 15 minit aku tunggu , kelibat Jungkook pun muncul. Dia dihantar oleh manager dia.

Seraya dia selesai menaiki anak tangga , laju saja aku tarik lengannya masuk ke perpustakaan. Pintu utama perpustakaan aku kunci dari dalam.

"Yah! Lepas! Apa kau buat ni?!" Marahnya.

Aku pun lepaskan pegangan aku pada lengannya. Aku mendongak melihatnya.

Terjegil besar matanya melihat aku.

"H-Hyejung..." katanya sambil tergagap-gagap.

"Ingatkan dah tak ingat nama saya dah..." kataku sinis sambil mencekak pinggang.

"Kenapa awak tarik saya masuk sini? Siap kunci pintu pulak tu" tanyanya polos.

"Awak boleh lagi tanya saya kenapa?" Kataku dengan deruan degupan jantung yang kian menurun.

"Jungkook... Awak masih sayang saya ke tak ni ah? Saya ni apa dalam hidup awak sekarang? Apa makna saya pada awak sekarang?" Tanyaku sambil menahan air mata daripada gugur. Lama dah aku pendam semua ni.

"Hyejung , merepek apa pagi2 ni , sayang?" Tanyanya lembut sambil mengurut lehernya. Dia nampak penat sangat.

"Tak payah sayang2 lah! Berbulan dah awak macam endah tak endah dengan saya tau? Awak tahu tak saya rindu awak? Saya rindu nak call dengan awak..., rindu nak chat dengan awak... Tapi awak? Sibuuuuk je 24jam..." air mata aku perlahan-lahan gugur ke pipi.

"Hyejung , awak kenalah faham-" aku memotong ayatnya.

"Ya! Ya , Jeon Jungkook , saya faham awak penat , saya faham awak busy , tapi takkan lah- hiks! call saya sekali seminggu pun susah? Chat saya awak seen je! Lepastu waktu rehat saya dah lama tak lepak sama dengan awak... hiks!" Tangisku di awal pagi.

"Hyejung... Saya-"

"Apa? Awak apa?" Tanyaku memotong ayat nya.

"Saya nak break up" katanya. Jelas dan padat.

"M-Mwo?" Aku melihatnya dengan pandangan tak percaya.

"Saya tak rasa hubungan kita ni akan dapat berpanjangan , Hyejung... Saya minta maaf..." lalu Jungkook buka pintu utama dan beredar meninggalkan aku seorang.

"Hiks... Hiks..." Aku menangis seorang di perpustakaan tu.

"Bodoh... Tak guna..." aku menyumpah seorang diri.

Aku pun pergi ke tandas dan membilas muka.

Aku pun pulang ke kelas semula dan seperti biasa , meja Jungkook sentiasa ada peminat. Rambut Jungkook pun dah warna warni setiap bulan tukar2.

Disebabkan aku takda kawan dalam kelas ni , (kawan tu ada la tapi kenal2 gitu je) aku pun buat bodoh lah sana.

Baik , JeonJungkook... Aku silap , aku tak patut cintakan kau...

Ya , kau dah lupa siapa yang selalu sokong kau masa kau belum debut... Ya , aku tahu aku menyusahkan kau je kan?

Kalau macam ni , Yeonjun tinggalkan aku , Jungkook pun tinggalkan aku , tak guna pun peluang kedua kalau aku dibodohkan macam ni...

Lebih baik... aku... pindah dari sini dan mulakan hidup baru.

Tapi... aku dah nak debut...

Tapi... aku taknak sakit hati...

AH SUSAH!

SEMUDAH ABC JE DIA MINTAK BREAK UP BABI BETUL!

JANTAN TAK GUNAAAAAAAAAAA

AKU BENCI MANUSIA LUPA DARATAN!

"Sunbae~ Mintak sign~"

"Sunbae , ini hadiah"

"Sunbae , nak selfie sama2!"

Babi

Peluang Kedua || JJK FF || Malay FFWhere stories live. Discover now