"So lirik ni awak yang tulis?" Tanya penulis lagu agensi ABK Ent. yang sorang ni..
Diorang ramai...
Dan aku hargai kerja diorang~
"Ini takla seberapa , tapi kalau taknak guna saya buang jelah" kataku pada mereka.
"Eh- Kenapa nak buang?" Tanyanya , Jo Inho namanya.
"Bagus ni , nanti saya tolong ubah sikit2 , mesti gempak lagu ni" katanya lagi menyedapkan hati aku.
Kami pun bincang pasal lagu dan menyanyikan beberapa nada untuk rentak lagu ini sehingga tengah hari.
"Hyejung-ssi" tiba2 Jackson masuk ke studio.
"Sekarang masa untuk makan tengah hari" katanya lagi menjemput aku.
"Itu sajalah untuk harini ya Hyejung? Jumpa petang nanti" kata Inho-ssi.
"Ne , jumpa lagi~" aku tunduk hormat dan mengikuti Jackson.
"Harini kita makan kat mana , ye?" Tanyaku kepada Jackson.
"Emmm... Kau nak makan apa?" Tanyanya seraya kami masuk ke dalam lif.
"Nak makan nasi briyani campur rendang ayam boleh?~" tanyaku.
"Mak aih , selera dia... Hmm.. Yelah , nanti kita pergi restoran Makcik Kiah eh?" Kata Jackson lembut seraya memimpin tangan aku ke kereta.
"Taerin kat mana?" Tanyaku seraya duduk di seat belakang. Jackson pula memandu.
"Taerin tengah ambil beg baju kau kat apartment sebab lepas ni kau kena pergi gym" katanya.
"Ha?! Pergi gym?! Buat apa?!" Tanyaku terkejut.
"Bersenam lah... Takkan pegi makan aiskrim baskin robins pulak?" Perli Jackson.
"Kita menari sikit2 kat bilik dance practice tak boleh ke... Taknakla pergi gym..." rengekku.
"Dengar kata manager kau ni eh... Lari sikit2 sudahlah atas treadmill tu..." kata Jackson selamba.
"Tapi kita zumba jela~ Ne? " pujukku lagi.
"Pergi gym... Noktah" tegas Jackson.
"Yelah... Yelah..." aku pun menyandarkan diri sambil termenung keluar jendela.
*Restoran MCK (Mak Cik Kiah)*
"Tak sangka kau ni kuat makan..." kata Jackson sambil memerhati aku yang makan lebih banyak dari dia.
"Aku memang kuat makan~" kataku dengan muka yang puas dek sudah kenyang.
"Pinggan licin pulak tu , memang selera besar betul" katanya lagi.
"Selagi dapat makan , makan lah... Nanti dah mati tak dapat makan sedap2 macam ni" kataku sambil mengusap perut.
Betulla aku kata kan... Kalau dah mati , tak dapat merasa makanan lagi... Macam Yeonjun...
"Mana2 kau lah , Hyejung..." kata Jackson sambil mengunyah mi hun nya.
Aku pun chat Jungkook sementara tunggu Jackson habis makan.
Jungkook-ie🐰💕
Awak~
Dh makan ke?~
Saya dh , sdap tau menu
saya harini~Saya mkn nasi briyani + rendang
ayamTedap~
YOU ARE READING
Peluang Kedua || JJK FF || Malay FF
FanfictionCerita mengisahkan HyeJung , seorang trainee dari ABK Ent. yang menjadi teman sebilik Jungkook setelah discharge daripada hospital. HyeJung mendapat peluang kedua untuk meneruskan perjuangannya dalam mencapai impian untuk menjadi penyanyi dan penari...